• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-01 12:16
Ik heb toegang tot een FlyCam gekregen zonder vest of andere steun dus het is redelijk zwaar aan de arm om vol te houden. Zeker met mijn T3i & Tokina 11-16 en misschien nog een Zoom recorder.

Heeft iemand tips / trucs om dit langer vol te houden? Ik ga ook naar de sportschool en ik doe daar nu een 2-3 tal maand krachttraining. Wat kan ik het beste trainen om dit beter te kunnen? (Nooit gedacht deze vraag op GoT te stellen)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het lijkt me iig je armen, rug en borst. Misschien ook de schouders? Ik heb totaal geen ervaring met een FlyCam, dus wellicht dat een andere tweaker kan aangeven welke spieren precies handig zijn om te trainen.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Krachttraining heeft geen zin, je zal conditie in die armen moeten gaan opbouwen.

Pak 2 dumbels van 2 kilo, en stap op de loopband en begin te lopen of rennen. Hou de gewichten voor je op ooghoogte (boks/dekking houding) en ren zo lekker een kwartiertje..... als je dat al volhoud. ;)

(je kan ook á la Rocky, met die gewichten ergens trappen op en af gaan rennen, of door het bos gaan rennen.)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

probeer ook vaker af te wisselen met je armen, dus als je aan het fotograferen bent hou je hem rechts vast en als je in rust ben links.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:11:
probeer ook vaker af te wisselen met je armen, dus als je aan het fotograferen bent hou je hem rechts vast en als je in rust ben links.
Idd, gewoon een flink zware camera hebben dan komen die spieren vanzelf wel!

www.maartendeboer.net

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Grappig, ik google flycam en ik kom een website tegen met Ultralight Stabilized Tracking System

Naast de duurtraining kan een beetje extra biceps trainen ook geen kwaad. En het is een kwestie van wennen, maand of 2 en ik was ook helemaal gewend aan m'n D300 met 150-500

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 14:35
Wijnands schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 21:49:
Grappig, ik google flycam en ik kom een website tegen met Ultralight Stabilized Tracking System
Iets lichts kan na een lange tijd omhoog houden alsnog zwaar worden ;)
Naast de duurtraining kan een beetje extra biceps trainen ook geen kwaad. En het is een kwestie van wennen, maand of 2 en ik was ook helemaal gewend aan m'n D300 met 150-500
Een fotocamera is toch wel wat anders dan een videocamera. Een fotocamera laat je geregeld hangen en kan je om je nek/schouder laten hangen, maar ik gok zomaar dat keejoz die FlyCam (en Zoom recorder) niet heeft om foto's te maken, maar om te filmen en dan houd je je camera dus voor langere tijd omhoog.

The devil is in the details.

• keejoz
Dat wordt dus cardio doen :)

En voor de duidelijkheid, ik neem geen fotos maar ik neem opnames :-)
De lens & body wegen elk ong. 600gr, de recorder 300g en de gewichten op de stabilizer zelf zijn 4x 200gr.

600 x 2 + 300 + 800 = 2.3kg en dit is nog zonder batterijen en de stabilizer zelf. Als ik een shot van een aantal minuten wil nemen voel ik het enorm hard in m'n arm...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 14:35
Is het dan geen idee om gewoon een vest of steun te kopen/maken/improviseren? Daarmee heb je een stuk sneller resultaat dan eerst wekenlang trainen :P

The devil is in the details.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:45
keejoz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:54:
Ik heb toegang tot een FlyCam gekregen zonder vest of andere steun dus het is redelijk zwaar aan de arm om vol te houden. Zeker met mijn T3i & Tokina 11-16 en misschien nog een Zoom recorder.

Heeft iemand tips / trucs om dit langer vol te houden? Ik ga ook naar de sportschool en ik doe daar nu een 2-3 tal maand krachttraining. Wat kan ik het beste trainen om dit beter te kunnen? (Nooit gedacht deze vraag op GoT te stellen)
Oefenen oefenen oefenen! :)
In het begin hield ik het nog geen 30 secs vol, nu zit ik rond de twee minuten voordat m'n arm begint te trillen.

Na verloop van tijd heb ik deze gekocht (door een foutje heb ik er twee, hint ;) :
(Armbrace) http://2shot.nl/nl/camera...lidecam%20small%20systems
Het gewicht hangt dan niet meer op je pols maar op je hele onderarm en dat werkt een stuk prettiger.

Uiteindelijk heb ik deze gekocht :
(Vest) http://2shot.nl/nl/camera...?brand=3%20Glidecam%20X10

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 15:11
Gewoon veel met die flycam gaan draaien en trainen. Je moet niet verwachten dat je met een beetje krachttraining meteen steadycam-operator bent ofzo, gewoon heel veel doen en op tijd rust nemen. Voor een traditionele steadycam staat dat je max 20 minuten achter elkaar mag en daarna even rust. Zo lang je dat in de gaten houdt en je daar op in stelt moet het ook met een flycam wel goed gaan.

Joejoe!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11-2025

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik zou ook zeer zeker naar een opleiding/cursus steadicam operator kijken van bijv. CameraCollege: http://www.cameracollege....icam-cursus-workshop.html

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• keejoz
GerardHenninger schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:22:
[...]

Oefenen oefenen oefenen! :)
In het begin hield ik het nog geen 30 secs vol, nu zit ik rond de twee minuten voordat m'n arm begint te trillen.

Na verloop van tijd heb ik deze gekocht (door een foutje heb ik er twee, hint ;) :
(Armbrace) http://2shot.nl/nl/camera...lidecam%20small%20systems
Het gewicht hangt dan niet meer op je pols maar op je hele onderarm en dat werkt een stuk prettiger.

Uiteindelijk heb ik deze gekocht :
(Vest) http://2shot.nl/nl/camera...?brand=3%20Glidecam%20X10
Zo'n brace lijkt me zeer interessant, is dit feitelijk niet hetzelfde als een bowlinghandschoen? Zal het zo meteen ff proberen.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 14:57
keejoz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:54:

Krachttraining zorgt er juist voor dat je armen verzuren. Maak meer herhalingen per set (12+) en je armen houden het langer vol.

Sig

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
yzf1kr schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:18:
Pak 2 dumbels van 2 kilo, en stap op de loopband en begin te lopen of rennen. Hou de gewichten voor je op ooghoogte (boks/dekking houding) en ren zo lekker een kwartiertje..... als je dat al volhoud. ;)
Zoiets redt natuurlijk echt helemaal niémand hè, maar dat terzijde :P

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1