FSB van 100 of 133 op VIA of Intel?

Pagina: 1
Acties:

• spyro
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08-2022
Hmm, meerdere vragen in een.

Ik moet een nieuwe pjoeter, helemaal. Ik wil een P3-550 of 600 kopen, cu-mine. Vraag me af of ik een 100 of 133 FSB zal nemen. E of EB dus. Doel is niet te OC-en dus de snelste zou je zeggen. Maar ik wil ook meteen een nieuw moederbord en gegeugen en denk aan Asus P3b-f of P3V4X, BX of 133a dus.

Hangt proc.keuze nu van bord keuze af of niet? (en andersom). Is een P3 met 133 fsb sneller dan een met 100 fsb op een niet geoverklokt BX bord? Is het zinvol om daar 133 geheugen op te zetten of werken die zaken alleen maar met de via chips?

Samenvattend, heeft het zin om één of twee van de drie (geheugen, bord proc) in 133 uitvoering te nemen, of gaat het pas sneller wanneer ik alle drie in 133 neem.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Ik zou absoluut voor een bordje met Via Apollo Pro 133A gaan. Echt superchipset, goedkoper, en ook nog eens (als je voor de Abit of Asus gaat) een perfect bordje om op over te clocken. Ik zou wel voor een 100 Mhz Coppermine gaan. Dit geeft je namelijk veel meer overklokmogelijkheden. En dan zou ik de 550 of de 600 kopen, die halen namelijk bijna allemaal de 800 Mhz. Overclocken met een CPU die standaard al een FSB van 133 Mhz heeft, is veel moeilijker, dus gewoon voor de 100 Mhz gaan (is ook nog eens goedkoper... :))

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEEHH Martijn erg veel overklokken in jou verhaaltje, maar de gozer laat toch duidelijk weten dat 'ie dit niet van plan is ;)

Oh ja ga voor 133MHZ in indegeval wel het geheugen heb je later/nu voordeel van.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)