Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb de opdracht gekregen om voor mijn nonkel op zoek te gaan naar een audiosysteem. Hij zou een audioinstallatie willen met op verschillende plaatsen in zijn huis boxen die apart (via afstandsbediening) aan en uit gezet kunnen worden.
Het systeem op 1 verdieping geplaatst worden (dus niet veel plafonds ertussen). In 2 kamers beneden lopen er audiokabels door de muur, dus daar zouden er eventueel 'normale' boxen geplaatst kunnen worden. Voor de andere ruimtes zou hij dus draadloze boxen willen.

Kent er iemand zo'n systeem of heeft er iemand ervaring mee?
Alvast bedankt :)
Arnout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dus jij krijgt die opdracht, weet niet wat je er mee aan moet, en schuift de opdracht naar ons door?
Het zou prettig zijn als je zelf al een en ander zou hebben opgezocht om met specifiekere vragen te komen, dan kan er nog echt een discussie ontstaan.
Dus graag iets specifieker allemaal en ook niet onbelangrijk: wat is het budget?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik wil de opdracht niet doorschuiven. Ik wil bijleren, en daarom leek het me een interessant om daar naar op zoek te gaan.
Ik heb al audiotransmitters gevonden, maar nergens met een functie om meerdere boxen met afstandsbediening afzonderlijk te bedienen.
Daarnaast vond ik van het merk SONOS een draadloos systeem (leek me erg interessant), maar daar vond ik het onduidelijk of het systeem al dan niet aan een externe versterker aan te sluiten.
Zijn budget: "ik moet iets goed hebben dat lang genoeg meegaat". Hij wilt eraan uitgeven wat nodig is om aan zijn wens te kunnen voldoen.
Ik zal hem eens mailen voor een specifieke prijs, dan laat ik iets weten.

Arnout

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Gaat het er dan ook om om verschillende bronnen tegelijkertijd op verschillende plaatsen te kunnen beluisteren?

Als het echt draadloos moet, dan moet er per locatie wel iets van een versterker erbij komen, het maakt het allemaal nodeloos ingewikkeld denk ik.

Misschien dat je de situatie uit kunt tekenen of verder kunt toelichten, misschien dat we dan kunnen discussieren over het wel of niet gebruiken van draadloze techniek voor deze situatie.

Audio draadloos versturen is wat mij betreft (en ik denk wat vele anderen ook) de laatste stap, als het echt niet op een andere manieren kan. Dit in verband met kosten, stabiliteit, kwaliteit, toekomstbestendigheid. Een draadje leggen is vaak een stuk goedkoper en degelijker.

Je oom beseft dat het in de draadloze versie aardig in de papieren kan gaan lopen? (incl speakers kan het gauw richting de 1000 euro oplopen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
"een audiosysteem" is wel heel erg breed.

Wat is zijn gewenste functionaliteit ?
Dezelfde muziek overal, en die per lokatie kunnen regelen,
of de mogelijkheid om per lokatie ook de muziek te kunnen kiezen (hetzelfde of anders).

Dat bepaalt namelijk of het alleen om doorgifte van audio gaat, of meer :)

Kijk naast Sonos ook eens naar de Squeezebox doosjes.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens een plannetje tekenen van de situatie als verduidelijking.

- In de kamers zou maar 1 "muziekkanaal" per keer opstaan.
- De boxen zouden in de kamers apart aan en uit gezet moeten kunnen worden.
- Het budget mag zeker boven de 1000euro liggen. Het mailtje is verstuurd, ik laat weten als ik antwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Bedoel je met 1 muziekkanaal: een monokanaal (één speaker dus) of een stereo 'kanaal' (twee kanalen dus eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"muziekkanaal" was inderdaad een ongelukkige woordkeuze... Ik bedoel dat er steeds maar 1 muziekbron (cd, radio, ...) tegelijk gebruikt zal worden in de kamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een snelle schets van de situatie.
- In de salon zou (liefst) de versterker met cdspeler, ... moeten komen.
- Enkel de rode oppervlakte moet niet van geluid worden voorzien.
- In de muur tussen de muziekkamer en de salon lopen al audiokabels.

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/7977/grondplan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Als ik het verhaal zo hoor, dan zou ik toch voor SONOS gaan kiezen.
Hiermee kun je eenvoudig overal draadloze speakers neerzetten en op de plek waar hij bijvoorbeeld al een versterker heeft staan kan ook SONOS neergezet worden alleen dan het systeem wat op een versterker aangesloten wordt.
Lees het ervaringentopic van SONOS eens door zou ik zeggen.
Qua kosten valt het ook wel mee. Je oom kan met zijn telefoon (Android/iOS) alles bedienen.

Je moet dan wel je muziek allemaal digitaal hebben staan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sonos leek me ook een erg elegante oplossing. Maar ik vroeg me af of er hierbij ook een mogelijkheid was om een versterker met cd-speler en radio op aan te sluiten. Dat vond ik niet op de site van SONOS, maar dat zou wel erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Er is een module van SONOS die je op je versterker kan aansluiten.
Het is niet dat je CD-speler meteen overal gebruikt wordt dan, maar die SONOS maakt dan gebruik van de speakers die op de versterker aangesloten zit.
Ik raad je aan om het SONOS systeem wat uitgebreider te bekijken, dan snap je wat meer wat het doel hiervan is.
SONOS is in ieder geval alleen maar capabel om digitaal opgeslagen audio af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonos zou ik ook aan denken. Of als het wat mag kosten de Bose Lifestyle 48 system, die kan tot 14 kamers aan: http://www.bose.nl/NL/nl/.../lifestyle-48-dvd-system/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat Bose systeem lijkt me top! Vooral de aansluitmogelijkheden met andere input lijkt me interessant voor de situatie. Ik ga het voorstel dit weekend nog doen. Ondertussen zoek ik verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

SED

bekijk vooral ook de logitech lijn hier.
Een touch aangesloten op een versterker met goed eboxen en de andere kamers voorzien van respectievelijk een BOOM of een Logitech Radio. Op d eboom kun je desgewenst nog een sub aansluiten.
Alles perfect in sync en stukken goedkoper dan Sonos en zeker zo goed!

Wel nodig: draadloos netwerk.
links:
http://www.logitech.com/e...usic-systems/devices/5745
en de site voor veel van je wensen hier:

http://www.wifimedia.eu/c...88a12b221ac15a736962e6030

[ Voor 26% gewijzigd door SED op 10-12-2011 18:05 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Er zijn ook gewone "Audio Recievers" die multi room setup ondersteunen wellicht is dat ook nog een optie

http://www.fransvaneeckhout.be/marantz/marantz-multiroom.htm

En er zijn meer voorbeelden waarbij er een zone B gemaakt kan worden
Pagina: 1