Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand tips over goed werkende games op deze ICS 4.03-2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
BastienVH schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:59:
[...]

ICS kan niet overweg met NTFS.
Je kan nog steeds NTFS-drives mounten door gebruik te maken van de app NTFSMount, maar of dit ook werkt met SD-kaartjes, weet ik niet.
Ergens gelezen ( google ) dat Link2sd wel overweg kan met NTFS... is het proberen waard.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie dat beter is een Tomtec tablet of een van deze : tablet kopen android ?

Ik weet nog niet goed wat ik moet kopen, alleen wil niet al te veel uitgeven (onder 200 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:13:
Wat denken jullie dat beter is een Tomtec tablet of een van deze : tablet kopen android ?

Ik weet nog niet goed wat ik moet kopen, alleen wil niet al te veel uitgeven (onder 200 euro).
Dan is de keus heel gemakkelijk gemaakt: Koop een tomtec ultimate 10 inch of de Blokker Xiron variant. Blijf je lekker binnen je budget en heb je in ieder geval een TOP-ding.

Wat ik me trouwens al een tijdje afvraag: welke argumenten hebben bijv. GalaxyTab/Acer Iconia, Asus EEE- gebruikers nu nog om de aankoop van zo'n veel duurder tablet goed te praten? (ok, even afgezien van de dualcoreprocessor) :)

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Catsefrats schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:20:
[...]

Dan is de keus heel gemakkelijk gemaakt: Koop een tomtec ultimate 10 inch of de Blokker Xiron variant. Blijf je lekker binnen je budget en heb je in ieder geval een TOP-ding.

Wat ik me trouwens al een tijdje afvraag: welke argumenten hebben bijv. GalaxyTab/Acer Iconia, Asus EEE- gebruikers nu nog om de aankoop van zo'n veel duurder tablet goed te praten? (ok, even afgezien van de dualcoreprocessor) :)
Beter scherm, out of the box goed werkende rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
MikeyMan schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:26:
[...]

Beter scherm, out of the box goed werkende rom?
Is het scherm dan zoveel beter dan de "onze" IPS 10 point multitouch ?

Een "out-of-the-box" werkende ROM is nog geen onderbouwing voor het gigantische prijsverschil...

We praten wel over een prijsverschil van ong. 200 euries.. zou zo'n TAB gebruiker nu ècht 200 euro meer gebruikersgemak hebben?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer één (jgelauff's 403-2) - nu first boot afwachten; wifi netwerk instellingen voor internet; apps herinstalleren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag met een Sony tablet gespeeld. Verschil, afwerking tablet is mooier, gebruik is geen verschil. Conclusie, blij dat ik die euro's in mijn zak heb gehouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:18:
Heb vanmiddag met een Sony tablet gespeeld. Verschil, afwerking tablet is mooier, gebruik is geen verschil. Conclusie, blij dat ik die euro's in mijn zak heb gehouden. ;)
Dát bedoel ik dus.... _/-\o_

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDevilDuckie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-12-2012
Ik heb gisteren mijn Tomtec geleverd gekregen en heb hem daarnet geupdate naar 4.0.3.
Mijn Wifi wil ook niet meer werken... :(
Als ik Wifi aan zet, komt er de melding "Wifi inschakelen". Na een minuutje ofzo zegt hij dat je Wifi moet inschakelen om beschikbare netwerken te bekijken.

heb hem al eens uitgeschakeld en gereset...maar het helpt niet.
Ga hem nu nog eens flashen naar 4.0.3...

Edit:
Opnieuw 4.0.3 erop gezet lost niets op
Ook terug 2.3.1 erop gezet en krijg de melding "Fout" als ik de Wifi aanzet.

Heeft er iemand een idee hoe je zoiets kan fixen?
Ik kan me niet inbeelden dat het flashen hardware omzeep helpt...

[ Voor 23% gewijzigd door BlueDevilDuckie op 26-02-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:45
BlueDevilDuckie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:56:
heb hem al eens uitgeschakeld en gereset...maar het helpt niet.
Ga hem nu nog eens flashen naar 4.0.3...

Edit:
Opnieuw 4.0.3 erop gezet lost niets op
Ook terug 2.3.1 erop gezet en krijg de melding "Fout" als ik de Wifi aanzet.

Heeft er iemand een idee hoe je zoiets kan fixen?
Ik kan me niet inbeelden dat het flashen hardware omzeep helpt...
Ik vrees dat dit echt hardware matig is, deed wifi het goed met de stockrom of had je toen ook misschien al slechte ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
  • Laatst online: 21-05 10:14
@BlueDevilDuckie
Ik heb die van mij ook niet meer aan de praat gekregen... Alle bruikbare tips zijn welkom. Ik vermoed dat er nieuwere hardware in omloop is want op deze zat een sticker met dat er binnenkort een 4.0 van tomtec ter beschikking is..

JGelauff...ervoor had die van mij geen enkel wifi probleem. Wat wel kan dat wifi disabled stond toen ik aan de procedure begon maar daar twijfel ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
AndroidFreakie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:57:
@BlueDevilDuckie
Ik heb die van mij ook niet meer aan de praat gekregen... Alle bruikbare tips zijn welkom. Ik vermoed dat er nieuwere hardware in omloop is want op deze zat een sticker met dat er binnenkort een 4.0 van tomtec ter beschikking is..

JGelauff...ervoor had die van mij geen enkel wifi probleem. Wat wel kan dat wifi disabled stond toen ik aan de procedure begon maar daar twijfel ik aan...
is het type nummer dan wel het zelfde? heeft 1 van jullie toevallig wel een eigen backup van de stockrom gemaakt? je kan nog proberen te resetten en het resetknopje langer (30sec) ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
en we hebben in het begin (dec) ook mensen gehad die problemen hadden met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:11
Geluk ermee, prog doet het, de sixaxis daarentegen in het geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:36:
[...]

Ik vrees dat dit echt hardware matig is, deed wifi het goed met de stockrom of had je toen ook misschien al slechte ontvangst?
Heb net 4.0.3-2 geïnstalleerd en heb geen wifi problemen... Het zal dus niet aan 4.0.3 liggen (de eerdere versie heb ik er ook op gehad en daarmee ook geen problemen). Eerder stabielere wifi dan geen of slechtere wifi.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik begrijp is dat ze hem al niet aan kunnen zetten.
Of zag jij ook helemaal geen netwerken?

Is de tomtec met gprs anders van hardware?
Miscchien is dat het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
@Androidmike het probleem voor mij en BlueDevilDuckie is datd e wifi stack niet wil loaden,voor 4.0.3.2 had ik in ieder geen probleem met mijne router. Na 4.0.3.2 wild ewifi stack op de tablet niet loaden. Hij probeert nog niet eens te connecteren. je moet eerst de wifi module starten, dan kan je je wifi connectie configureren en dan pas probeert hij een connectie te maken met de router. Bij ons faalt de tablet al bij het eerste wifi module gewoon laden/starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:49:
aan @ MB

doet je bleuthooth het op zich wel

hoor graag van je

mvg groet _/-\o_
Het is niet de bluetotth, het synchen werkt, maar touch profiles werken nioet, denk dat het met het type tpuchscreen en de controller rvoor te maken heeft.
Heb een touch test gedaan, een app van de market, en je merkt dat als je de sixaxis gebruikt, dat het toucscreen bediening freezed.
Moet letter een flink aantal keer op touchscreen weer drukken om het te unfreezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Catsefrats schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:20:
[...]
Ik vermoed dat stevigheid een argument gaat zijn. Mijn Tom-Tec is een goed budgetapparaat, maar qua stevigheid laat het nog wat te wensen over. De glasplaat zit bvb. alleen in de hoeken vast, wat de omhoogstekende randen extra kwetsbaar maakt. Daarnaast is de hardware van deze duurdere tablets een stuk krachtiger (zoals je zelf al aangeeft). GTA III spelen zal op zo'n Galaxy Tab geen probleem zijn i.t.t. op onze Tom-Tectjes/Xirons.
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:49:
@arnout
zolang Ampere en volt gelijk blijft (correct me if iam wrong)
Stroomsterkte (uitgedrukt in Ampère) moet gelijk of hoger zijn aan wat de tablet nodig heeft. De spanning (in Volt) moet wel gelijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door R_M op 27-02-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
jgelauff schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:25:
Tablet heeft vannacht geslapen met pm.sleep_mode=2 in de build.prop en ontwaakte vanochtend met werkende wifi. Misschien kunnen meer mensen dit bevestigen dan kan de build.prop verbeterd worden.
Hakkie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:48:
[...]
Gisteren nog wat rond gegoogled. Kwam de suggestie tegen om Instellingen -> Locatieservices -> 'Locatieservice van Google' uit te vinken, wat ik heb gedaan. Met 'aan' verschijnt er namelijk 'Lokatie bepaald via Wi-Fi'. Met dat vinkje uit werkte WiFi bij mij ook vanmorgen. Weet niet exact welke apps hiervan gebruikmaken. Google zoekresultaten zijn in elk geval nog gewoon locatie gevoelig, misschien is de locatie nog ge-cached? Zal zo mode 2 eens instellen, het vinkje weer inschakelen en proberen de tablet enige tijd met rust te laten. :'( 'k Laat het weten. Qua accu heb je nog geen verschil gemerkt?
Vanmorgen werd tabletje wakker en WiFi ook, pm.sleep_mode=2 lijkt dus goed te gaan. Accu stond op 82% bij laatste gebruik en ook bij 't ontwaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDevilDuckie
jgelauff schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:02:
[...]

is het type nummer dan wel het zelfde? heeft 1 van jullie toevallig wel een eigen backup van de stockrom gemaakt? je kan nog proberen te resetten en het resetknopje langer (30sec) ingedrukt te houden.
De Wifi deed het perfect voor de upgrade. Ik vermoed net zoals AndroidFreakie ook al aanhaalde dat er nieuwe hardware in omloop is.
Op mijn doos plakt een sticker waarop staat dat we binnenkort kunnen upgraden naar Android 4.

Ik heb geen eigen ROM gemaakt omdat er eentje hier stond, maar daar werkt WiFi ook niet meer mee.
Momenteel is er nog eentje in bestelling voor mij. Als dit hetzelfde type is als ik nu heb ga ik daar een backup van maken en op mijn "defecte" terugzetten...

To be continue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BlueDevilDuckie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:09:
[...]

De Wifi deed het perfect voor de upgrade. Ik vermoed net zoals AndroidFreakie ook al aanhaalde dat er nieuwe hardware in omloop is.
Op mijn doos plakt een sticker waarop staat dat we binnenkort kunnen upgraden naar Android 4.

Ik heb geen eigen ROM gemaakt omdat er eentje hier stond, maar daar werkt WiFi ook niet meer mee.
Momenteel is er nog eentje in bestelling voor mij. Als dit hetzelfde type is als ik nu heb ga ik daar een backup van maken en op mijn "defecte" terugzetten...

To be continue...
is het type nummer op het apparaat wel hetzelfde? Als dat wel zo is heb ik niet direct het vermoeden van verschillende hardware in omloop want hoe gaat tom-tec dan zometeen de update rom beschikbaar stellen? m.a.w. hoe moet een leek van een consument dan het verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Hier zit er niet zo een upgrade naar ICS sticker op de doos, en de WiFi op de mijne werkt nog gewoon perfekt na de upgrade naar jgelauffs ICS rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
jgelauff schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:04:
en we hebben in het begin (dec) ook mensen gehad die problemen hadden met wifi
Dat was ik.

Was een defect, na omruilen verholpen.

Het hele verhaal klinkt naar andere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
-MB- schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:47:
Hier zit er niet zo een upgrade naar ICS sticker op de doos, en de WiFi op de mijne werkt nog gewoon perfekt na de upgrade naar jgelauffs ICS rom.
net zo of niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Staat "niet zo" en dat bedoelde ik ook zo :)
Als in dat er misschien wel iets in zit, in het andere hardware/revisie verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Dan heb ik de volgende vragen:

Heeft er al iemand met een sticker op de doos de upgrade succesvol uitgevoerd?
Of heeft iemand er zo een, wil die dan zijn rom backupen en evt beschikbaar stellen. of de inhoud van de /system/etc/firmware en /system/lib/modules delen.

Anders wachten we op even op BlueDevilDuckie, ben namelijk wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjanssen
  • Laatst online: 28-01-2021
Gaat het misschien om de Tomtec 3G versie waar die sticker op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows7 USB drivers

Er is hier al eerder over gesproken, maar voor mij heeft dit nog geen oplossing opgeleverd. Sinds ik de eerste 4.0.3 geinstalleerd heb, werken de drivers die o.a in AirpadUpdater.zip zaten niet meer. Windows7 zag voor 4.0.3 mijn Xiron (met de iTrash 4.0.1 versie er op) als onbekend apparaat en haalden gewoon drivers op uit de map Rockusb.

Nu met de eerste 4.0.3 er op, zegt Windows7 dat er een apparaat Newpad_K97 is aangesloten en vindt vervolgens GEEN drivers meer en dus kan ik 4.0.3-2 niet installeren....

Wie heeft de oplossing voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:23:
Windows7 USB drivers

Er is hier al eerder over gesproken, maar voor mij heeft dit nog geen oplossing opgeleverd. Sinds ik de eerste 4.0.3 geinstalleerd heb, werken de drivers die o.a in AirpadUpdater.zip zaten niet meer. Windows7 zag voor 4.0.3 mijn Xiron (met de iTrash 4.0.1 versie er op) als onbekend apparaat en haalden gewoon drivers op uit de map Rockusb.

Nu met de eerste 4.0.3 er op, zegt Windows7 dat er een apparaat Newpad_K97 is aangesloten en vindt vervolgens GEEN drivers meer en dus kan ik 4.0.3-2 niet installeren....

Wie heeft de oplossing voor mij ?
Je moet de tablet ook installeren door 'm uit te schakelen, esc ingedrukt te houden en dan de USB-kabel aansluiten. Als het goed is herkent Windows hem dan wel en kun je met de loader er een nieuwe rom op zetten.

Tenminste, dat werkte bij mij in ieder geval wel. Als je hem in debugmodus aansluit herkent W7 hem inderdaad als een newpad K97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:42:
[...]
Je moet de tablet ook installeren door 'm uit te schakelen, esc ingedrukt te houden en dan de USB-kabel aansluiten. Als het goed is herkent Windows hem dan wel en kun je met de loader er een nieuwe rom op zetten.

Tenminste, dat werkte bij mij in ieder geval wel. Als je hem in debugmodus aansluit herkent W7 hem inderdaad als een newpad K97.
Dank je, dat was ik even vergeten, installeren zal nu wel lukken, maar eigenlijk wilde ik op de eerste 4.0.3 met adb wat stoeien en dat gaat dus niet, want dan moet ik gewoon aan sluiten zonder uitschakelen en esc indrukken en wordt de tablet gezien als Newpad-K97 met onvindbare drivers.

Dus ik zoek nog steeds een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Handige tooltjes graag in het handige tooltjes topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
jgelauff schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:42:
Handige tooltjes graag in het handige tooltjes topic
:+ Ooooh hebben we een "handige tooltjes topic" ??? lol

Wist ik nie...

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@android mike. Ik was niet helemaal duidelijk in mijn reactie, ik bedoelde dat de mensen die nu wifi problemen hebben de tomtec met 3g hebben. Dus andere hardware. Maar dit komen we snel te weten lees ik :-)

Ben benieuwd of deze ook een orginele nl 4.0.3 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Hakkie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:55:
[...]
Vanmorgen werd tabletje wakker en WiFi ook, pm.sleep_mode=2 lijkt dus goed te gaan. Accu stond op 82% bij laatste gebruik en ook bij 't ontwaken.
Helaas. :'( Kwam net thuis en geen wifi bij ontwaken (accu van 82% naar 78%). Ik zet pm.sleep_mode weer op 1 en schakel vinkje bij locatiedienst weer uit. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
de tomtec van mij en bluedevil zijn zonder 3G module. op eerste zicht geen verschil met het andere model. enkel een sticker op de doos. typenr is ook atp7526. mss naar aanleiding van de wifi problemen een verbeterde wifi module?

[ Voor 25% gewijzigd door AndroidFreakie op 27-02-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
AndroidFreakie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:47:
de tomtec van mij en bluedevil zijn zonder 3G module. op eerste zicht geen verschil met het andere model. enkel een sticker op de doos.
er staat ook gewoon ATP7526 Ultimate 10 op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
ik was net te laaat ja idd zelfde vermelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDevilDuckie
AndroidFreakie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:50:
ik was net te laaat ja idd zelfde vermelding
Met daaronder een serienummer gegraveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BlueDevilDuckie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:17:
[...]

Met daaronder een serienummer gegraveerd.
die heb ik niet daaronder staan, er stond wel wat op de doos volgens mij wat leek op een seriennummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDevilDuckie
Ik was effe de tutorial over de backup aan het bezien, maar ik krijg de package niet gedownload waar z4root en SU zou inzitten. Heeft iemand alle progs nodig om je tablet te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Blaster
  • Laatst online: 26-04-2022
Iemand een idee of onderstaande gemaakt is voor de tomtec Ultimate 10 tablet ?

https://www.bartsmit.com/...-dockingsysteem-universal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BlueDevilDuckie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:56:
Ik was effe de tutorial over de backup aan het bezien, maar ik krijg de package niet gedownload waar z4root en SU zou inzitten. Heeft iemand alle progs nodig om je tablet te backuppen?
de rar van de tutorial even geupload: http://www.mediafire.com/?y3jyml44kt57euu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Master_Blaster schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:10:
Iemand een idee of onderstaande gemaakt is voor de tomtec Ultimate 10 tablet ?

https://www.bartsmit.com/...-dockingsysteem-universal
Dat is universal dus niet voor een specifiek apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Als je goed leest, zie je, dat je de audio uitgang van je tablet via een kabeltje moet aansluiten. Is gewoon een standaard speakerset (met versterkertje) met "ingebouwde tablet/phone-houder"...

sorry quoten ging ff fout... jeeeeeee wat ben JIJ snel zeg! lol

[ Voor 48% gewijzigd door Catsefrats op 27-02-2012 22:33 ]

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
te snel

[ Voor 96% gewijzigd door jgelauff op 27-02-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
k had je al weer in gehaald lol

Tòch ff een vraagje over de compatibiliteit (leuk scrabblewoord) met bepaalde apps. Ik kom er langzamerhand wel achter, dat heel veel apps nog domweg niet goed/helemaal niet werken onder ICS 4.0... applanet volgens mij ook niet... :(

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Catsefrats schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:36:
[...]

k had je al weer in gehaald lol

Tòch ff een vraagje over de compatibiliteit (leuk scrabblewoord) met bepaalde apps. Ik kom er langzamerhand wel achter, dat heel veel apps nog domweg niet goed/helemaal niet werken onder ICS 4.0... applanet volgens mij ook niet... :(
Dat is ook de klacht die je op alle fora tegen komt van mensen die naar 4.0.3 zijn gemigreerd ( ook van de dure apparaten), het loopt dus enigsinds wat achter allemaal. Nu er meer fabrikanten 4.0.3 aan het pushen zijn zal het wel snel beter worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
jgelauff schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:39:
[...]

Dat is ook de klacht die je op alle fora tegen komt van mensen die naar 4.0.3 zijn gemigreerd ( ook van de dure apparaten), het loopt dus enigsinds wat achter allemaal. Nu er meer fabrikanten 4.0.3 aan het pushen zijn zal het wel snel beter worden denk ik.
Hmmmmm is dus meer een kwestie van geduldig afwachten totdat develloppers langzamerhand hun apps gaan aanpassen voor ICS...

Is een beetje als : een Ferrari onder je kont hebben en alleen maar in de binnenstad mogen rijden... 8)7

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, maar toch heb je plezier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Nou daar heb ik weer kort plezier van gehad.
Oplader heeft wss de batterij gemold, wil niets meer laden en batterij is leeg volgens het os.
Daarna valt ie uit. USB en adpter willen niets opladen.
Garantie word dus niets omdat er nog een custom rom opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de orginele adapter?
Volgens mij kun je de tablet niet laden via usb.
Je kunt hem nog proberen te flashen of heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Doet de adapter het nog wel?

[ Voor 3% gewijzigd door jgelauff op 28-02-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
AndroidFreakie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:29:
@Androidmike het probleem voor mij en BlueDevilDuckie is datd e wifi stack niet wil loaden,voor 4.0.3.2 had ik in ieder geen probleem met mijne router. Na 4.0.3.2 wild ewifi stack op de tablet niet loaden. Hij probeert nog niet eens te connecteren. je moet eerst de wifi module starten, dan kan je je wifi connectie configureren en dan pas probeert hij een connectie te maken met de router. Bij ons faalt de tablet al bij het eerste wifi module gewoon laden/starten.
Ik heb de tablet vandaag ook binnen gekregen en Android 4.0.3 geflasht en kan bevestigen dat Wifi het niet meer doet :S Dus topicwarning is nu wel op zijn plaats voor mensen die hem gaan kopen en willen flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
arnoutzw schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:32:
[...]

Ik heb de tablet vandaag ook binnen gekregen en Android 4.0.3 geflasht en kan bevestigen dat Wifi het niet meer doet :S Dus topicwarning is nu wel op zijn plaats voor mensen die hem gaan kopen en willen flashen
Topic warning is toegevoegd! Had jij toevallig de laatste dagen topic gevolgd en heb je een backup gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik dus ook meteen. en ik reageer te laat.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Slordige beginnersfout, had een verkeerde adapter gebruikt.
Met de goede erin laad ie m weer op en werkt t weer.
Had zeker een opdonder gehad en was de batterij ineens van 50% naar leeg,
waardoor ik dacht dat ik m gesloopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Heeft iemand ervaring met Ubuntu op de TomTec 10" ?
Zie:
http://androlinux.com/and...nstall-ubuntu-on-android/

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Die vraag is al min of meer gesteld op 19 feb, ik heb toen de vraag terug gesteld of diegene het had geprobeerd? en jij dezelfde vraag? Heb je het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:01:
[...]

Die vraag is al min of meer gesteld op 19 feb, ik heb toen de vraag terug gesteld of diegene het had geprobeerd? en jij dezelfde vraag? Heb je het al geprobeerd?
Oh ok, had de vorige vraag nog niet gezien... maar ik ga het van de week toch maar eens proberen.
Grootste issue wordt w.s. de snelheid v.d. processor van 'onze' tablet. Aan het einde van de instructie film zie je dat het op zijn android telefoon ook niet soepel loopt, maar ach, ik probeer het gewoon en als het niets is flashen we weer lekker terug naar ics 4.03 -2
mochten andere mensen ondertussen ervaring hier mee opdoen, dan hoor ik het graag

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

Xaphod

Inara profiel

Hallo lui.

Ik heb zojuist 4.03-2 geïnstalleerd op mijn Xiron 10". (nadat ik een 16 Gb flash kaartje erin gestoken had).
Hiervoor had ik 4.03-1 (de vorige versie) erop staan.
Hij lijkt weer goed te werken, met uitzondering van de android market. (die werkte bij de vorige versie wel goed)
Wifi, gewoon web browsen en Gmail werkt wel goed, maar android market zegt dat hij geen verbinding heeft.
Ik zal hem een tijdje uit laten, en straks nog eens proberen.
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Xaphod schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:34:
Hallo lui.

Ik heb zojuist 4.03-2 geïnstalleerd op mijn Xiron 10". (nadat ik een 16 Gb flash kaartje erin gestoken had).
Hiervoor had ik 4.03-1 (de vorige versie) erop staan.
Hij lijkt weer goed te werken, met uitzondering van de android market. (die werkte bij de vorige versie wel goed)
Wifi, gewoon web browsen en Gmail werkt wel goed, maar android market zegt dat hij geen verbinding heeft.
Ik zal hem een tijdje uit laten, en straks nog eens proberen.
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?
de market zegt dat wel eens als nog niet alles gesynced is of de cache ververst moet worden, als een simpele reboot niet help moet je de cache van de market verwijderen en nogmaals proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

Xaphod

Inara profiel

Inmiddels doet ie het weer.
Het lag dan waarschijnlijk aan het synchroniseren.
Goed werk van jullie.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Question: waarom gaat het beeldscherm op de tablet uit als ie op HDMI aangesloten is?

(Zag net een review van een (vergelijkbaar) Yarvik tablet, waarbij het scherm gewoon gemirrored/gecloned wordt naar de TV).

Ligt dit aan de driver of de hardware?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Zojuist ook 4.0.3~V2 geïnstalleerd, zonder problemen (1ste batch hardware). Wifi, market, gmail, alles lijkt te werken, alleen typen lijkt veel trager te gaan dan bij V1... Ik probeer het nu zonder autocorrectie, maar nee, dat helpt niet... Is er echt iets veranderd hierin in V2 of ligt dat op een of andere manier aan mij?

-edit- lijkt speciaal aan gathering.tweakers.net te liggen, in gmail of google of evernote merk ik niets van een vertraging :?

[ Voor 16% gewijzigd door WoWo op 28-02-2012 19:47 . Reden: aanvullende info ]

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
WoWo schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:36:
Zojuist ook 4.0.3~V2 geïnstalleerd, zonder problemen (1ste batch hardware). Wifi, market, gmail, alles lijkt te werken, alleen typen lijkt veel trager te gaan dan bij V1... Ik probeer het nu zonder autocorrectie, maar nee, dat helpt niet... Is er echt iets veranderd hierin in V2 of ligt dat op een of andere manier aan mij?
nee er is niet echt iets veranderd daar aan tussen versie 1 en 2, Is het tablet niet bv nog de NL spellingscontrole en dergelijk aan het downloaden in de achtergrond? Of hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
jgelauff schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:03:
[...]

Topic warning is toegevoegd! Had jij toevallig de laatste dagen topic gevolgd en heb je een backup gemaakt?
Nee helaas :( had een beetje haast. Als het een nieuwe revisie is dan is het opzich ook wel logisch dat de originele firmware in de Fipo het dan ook niet doet (met nieuwe wifi-radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Bij V1 heb ik geen bericht gepost, dus bij nader inzien weet ik niet of er wel een verschil is...

BTW @jgelauff, bedankt dat je dit alles met ons deelt. Wordt zeer gewaardeerd!

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
arnoutzw schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:52:
[...]

Nee helaas :( had een beetje haast. Als het een nieuwe revisie is dan is het opzich ook wel logisch dat de originele firmware in de Fipo het dan ook niet doet (met nieuwe wifi-radio)
inderdaad jammer, ik wil graag weten welke wifi driver er wel nodig is. Misschien kunnen we het dan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDevilDuckie
Vandaag is mijn andere tablet toegekomen.
Heb geprobeerd om een backup te maken daarvan (is ook eentje met zo'n stikker).

Helaas krijg ik geen access tot mijn device.

ik heb z4root en Su geïnstalleerd en gestart. Daarna temporary root geslecteerd.
Wanneer ik op het punt in de tut kom waar je su typed, komt er geen vraag op m'n tablet.

Wanneer ik z4root dan start krijg ik de melding dat die plots niet meer werkt en moet gesloten worden.
:(
Een collega van mij ging ook nog eentje halen, kzal eens zien of we daar een backup kunnen van nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Je kunt ook met gingerbreak rooten, staat ook in ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Met een beetje comminucatie met de dev van sixaxis tool heb ik nu de sixaxis werkende op de tomtec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Even over de Ziggo App:

Als je in de market zoekt naar Ziggo TV app, dan komt eigenlijk alleen maar de tabletversie tevoorschijn. Deze EPG van Ziggo is echter niet compattible met "onze" Newsmy K97/TomTec.

Echter.... sinds kort heeft Sikko...eeh herstel Ziggo de app óók als Ziggo TV PHONE ter beschikking gesteld. And guess what.... deze werkt dus wél. (uiteraard nog geen LiveTV)

De app werkt niet echt supersnel, maar ziet er zo op het eerste oog precies hetzelfde uit als de " echte " tabletversie. (hmmmm k vraag me nu wel af waarom ze niet 1 app maken die voor alle Androidversies werkt)

Anyway: kijk hier maar ff:

Android Market: Ziggo TV Phone

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Heb hem nu ook maar voordat ik hem update naar 4.0 wil ik graag weten of ik de oude of nieuwe batch he.

Is er een manier om dat te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
mregeling2005 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:33:
Heb hem nu ook maar voordat ik hem update naar 4.0 wil ik graag weten of ik de oude of nieuwe batch he.

Is er een manier om dat te zien ?
tot nu toe alleen aan sticker op de doos (binnenkort upgrade naar android 4 of iets dergelijks))en/of serienummer achter op gegraveerd onder atp7526 ultimate 10, staat ook in de topic start. Mocht je een nieuwe hebben , zou je dan zo vriendelijk willen zijn een backup te maken en beschikbaar te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
jgelauff schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:36:
[...]

tot nu toe alleen aan sticker op de doos (binnenkort upgrade naar android 4 of iets dergelijks))en/of serienummer achter op gegraveerd onder atp7526 ultimate 10, staat ook in de topic start. Mocht je een nieuwe hebben , zou je dan zo vriendelijk willen zijn een backup te maken en beschikbaar te stellen?
Als je me vertelt hoe, doe ik dat graag :)

En ja er zit een sticker op de doos ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
mregeling2005 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:40:
[...]

Als je me vertelt hoe, doe ik dat graag :)

En ja er zit een sticker op de doos ja....
en ook een serienummer gegraveerd op de achterzijde?

in de topic start staat een verwijzing naar een tutorial:
http://www.androidtablets...ow-backup-restore-fs.html
de link naar de tools werkt niet meer in die tutorial maar ik heb een werkende erbij geplaatst:
http://www.mediafire.com/?y3jyml44kt57euu

rooten van je device gaat trouwens zeer snel met gingerbreak:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
jgelauff schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:45:
[...]

en ook een serienummer gegraveerd op de achterzijde?

in de topic start staat een verwijzing naar een tutorial:
http://www.androidtablets...ow-backup-restore-fs.html
de link naar de tools werkt niet meer in die tutorial maar ik heb een werkende erbij geplaatst:
http://www.mediafire.com/?y3jyml44kt57euu

rooten van je device gaat trouwens zeer snel met gingerbreak:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765
Hij is aan het rooten.
De rest moet ik vanmiddag doen omdat uik op het werk ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
oke alvast dank, kunnen we kijken wat er anders is aan de wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/446116.jpg

nieuwe type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
\
het is in ieder geval een 2012 model, bij mij begint het serienummer met 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDevilDuckie
Hier is een foto van de achterkant van mijn TomTec:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/446322.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door BlueDevilDuckie op 29-02-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
[quote]BlueDevilDuckie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:10:
kijk dat is het nummer wat bij ons alleen op het stickertje van de doos zit en begint met 2011 dus ze zijn uit elkaar te houden.

[ Voor 41% gewijzigd door jgelauff op 29-02-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 13:47
Hoi, ik heb m ook maandag gekocht en nog bezig met de backup via die link.
Maar is de Yarvik 465EU GoTab Exxa 9,7", die over een paar weken beschikbaar is, niet een beter alternatief? Grotendeels de zelfde specs, maar ICS out of the box met proc ook werkend op 1200Mhz, 8GB geheugen ipv 4G, 8000Mah accu ipv 4000Mah, een alu body, geen uitstekende en mogelijk losgaande glasplaat en GPU zou een Mali 400 zijn. Alleen mist die de de Bluetooth. En dat voor 3 tientjes meer.
Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 2% gewijzigd door RogValk op 29-02-2012 13:58 . Reden: typefoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
RogValk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:48:
Hoi, ik heb m ook maandag gekocht en nog bezig met de backup via die link.
Maar is de Yarvik 465EU GoTab Exxa 9,7" die over een paar weken beschikbaar is niet een beter alternatief? Grotendeels de zelfde specs, maar Nl ICS out of the box met ook werkende 1200Mhz proc, 8GB geheugen ipv 4G, 8000Mah accur ipv 4000Mah, een alu body, geen uitstekende en mogelijk losgaande glasplaat en GPU zou een Mali 400 zijn. Alleen mist die de de bluetooth. En dat voor 3 tientjes meer.
Wat vinden jullie ervan?
Ik heb al eerder aangegeven die processor snelheid zegt niet alles, de 8gb ook want iedereen wil toch zijn data op zijn eigen sdcard en deze heeft geen toegang tot de android market out of the box. Kortom leuk tablet maar de tomtec ook :) en daar hebben we nu al een paar maand plezier van. en ik zie net bij de groothandel dat de ICS versie op Yarvik 4.0.1 zou zijn.
Zie ook Het Yarvik tab 465 topic

[ Voor 6% gewijzigd door jgelauff op 29-02-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueDevilDuckie
Ik heb net Android info geïnstalleerd via USB. Dan mijn Wireless eens aangezet.
In de log van Android Info vind ik het volgende terug:

D/WiFIHW18(89)
Timeout to wait for Wifi interface within 15 seconds

E/WifiService(89)
Failed to load Wi-Fi driver.

Zal toch een andere Wifi driver inzitten. De vraag is alleen welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BlueDevilDuckie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:05:
Ik heb net Android info geïnstalleerd via USB. Dan mijn Wireless eens aangezet.
In de log van Android Info vind ik het volgende terug:

D/WiFIHW18(89)
Timeout to wait for Wifi interface within 15 seconds

E/WifiService(89)
Failed to load Wi-Fi driver.

Zal toch een andere Wifi driver inzitten. De vraag is alleen welke...
Zo ver was ik ook al ongeveer, als ik een backup kan krijgen kan ik het uitzoeken, misschien is het wel dezelfde driver met andere instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjanssen
  • Laatst online: 28-01-2021
Zojuist de bevestiging van de TOM-TEC helpdesk gekregen over de eventuele verschillen tussen het 2011 en 2012 model:

Er zit geen verschil tussen beide Ultimate 10 tablets.

Met vriendelijke groet

TOM-TEC Helpdesk
Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste