Hakkie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:36:
Verder zie ik in system tuner nog steeds als max 1GHz ipv 1,2GHz. Had gehoopt dat nu wel 1.2 zou worden gemeld/gebruikt.

Hakkie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:36:
Verder zie ik in system tuner nog steeds als max 1GHz ipv 1,2GHz. Had gehoopt dat nu wel 1.2 zou worden gemeld/gebruikt.
Nou bij mij werkt App2SD niet, nog steeds de melding geen werkelijk primair extern geheugentwak schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:03:
[...]
Ben vooral benieuwd of SD kaart werkt, en dan vooral APP2SD...
Klinkt goed, want die chinese apps zijn volgens mij alleen met ROM toolbox te verwijderen, maar de root heb ik natuurlijk nog niet. Loopt lekker tot nu toe!jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:59:
oke system img is goed toegangelijk. ik start na 17.00 uur aan een versie die is geroot, ontdaan van chinese apps, nl settings heeft, de ota functie uitschakeld want die verwijst naar een soort carglass site in amerika, wifi interval is weer knudde kortom er zijn weer genoeg verbeteringen te behalen.
Jeming de Pemig... wat ben jij snel zeg !!!jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:24:
ben aan het testen met een rom met aangekondigde zaken maar ook nog werkende google apps zoals agenda google+ en synchronisatie van picasa in album. komt vanavond beschikbaar!
Andronymus
Ja dan wacht ik ook nog even. Thank you!jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:24:
ben aan het testen met een rom met aangekondigde zaken maar ook nog werkende google apps zoals agenda google+ en synchronisatie van picasa in album. komt vanavond beschikbaar!
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
flash werkt en racing moto lijtk het ook te doen al ben ik niet zo van de spelletjessattertje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:34:
Werkt flash nu onder 4.0.3?
Tevens had ik problemen met mijn accelerometer of gyroscope onder ICS.
Met bijv het spel racing moto kon ik niet sturen (links was boven, boven was rechts enz.)
Onder 2.3 heb ik geen problemen.
Verwijderd
Verwijderd
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Verwijderd
Zie hierbovenOlakius schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:11:
[...]
Kijk even net na de helft van deze pagina, vanaf de tekst " Jazeker!" daar staat hoe je de tablet van Chinees naar Nederlands kunt zetten, wellicht heb je er iets aan ?
http://www.marcel-xl.nl/
die tool zit toch gewoon in de downloadjappas schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:23:
Zit er bij een build van jgelauff dan ook die RKAndroidTool? Ik heb zojuist de versie een paar posts terug gedownload, maar dit ziet er toch allemaal net anders uit. Ben iets te bang dat er dan wat fout zou gaan. Of kan iemand aangeven welke stappen in wat voor een manier iets zijn veranderd tov het stappenplan in de TS.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
je bedoelt de system.img file vervangen uit de 4.0.3 zip!Mastermind schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:55:
Gewoon de ZIP uit het bestaande stappenplan van 4.0.1 downloaden (waarschijnlijk hebben de meesten die al) en de system.img vervangen door die van jgelauff...
Andronymus
ja dus moet je de 4.0.3 zip downloaden uitpakken dan de rar met system.img downloaden en uitpakkenMastermind schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:57:
Hoezo, je uploadt toch alleen de system.img van 4.0.3?
je moet niet opstarten met esc ingedrukt maar met esc ingedrukt als het tablet uit is de tablet aansluitenOlakius schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:58:
Even ter controle van mezelf....... kan het zijn dat de rockusb drivers niet werken onder win 7 x64 ?Z
bij opstarten met ESC ingedrukt, krijg ik een groen android mannetje met zijn buik open, met een rode gevaren driehoek er bij, dan doe ik de USB kabel er in, en ziet mijn computer een nieuw apparaat , dat hij " Full " noemt
dan probeer ik handmatig de drivers er voor te zoeken uit de mapjes bij ics 4.01 maar die pakt hij niet.
Ben pas over gestapt naar x64, hebben meer mensen hier last van ?
Oh wat voel ik me nu dom........ ik dacht het even uit mijn hoofd te doen...... stom stom stom maar hij pakt de driver inderdaad gewoon als de tablet uit is, dan esc ingedrukt houden en usb er in. Niet aanzetten dus...jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:00:
[...]
je moet niet opstarten met esc ingedrukt maar met esc ingedrukt als het tablet uit is de tablet aansluiten
Andronymus
Ja dat ik zeg ik ja, de system.img uit de zip van de 4.0.1 versie vervangen door die van jou?jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:59:
[...]
ja dus moet je de 4.0.3 zip downloaden uitpakken dan de rar met system.img downloaden en uitpakken
system.img vervangen en dan tablet updaten
erease idb
etc
nee niets meer doen met 4.0.1 beta zip. de 4.0.3 versie moet je updatenMastermind schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:06:
[...]
Ja dat ik zeg ik ja, de system.img uit de zip van de 4.0.1 versie vervangen door die van jou?
[ Voor 5% gewijzigd door jgelauff op 13-02-2012 20:11 ]
Verwijderd
laten we daar gewoon op wachtne
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
hoezo de nieuwe is best leukWoDo1 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:31:
geweldig , thanks jgelauff![]()
kan ik eindelijk de boot animatie verwisselen
erase idb is alles leeg dus werkt altijdVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:32:
jahhhh super !! senks namens mijzelf en ik denk ook namens veel andere volgers hier !!
Toch niet te vermijden: werkt je stappenplan ook als je nog een custom 2.3 er op hebt staan??
idd maar ik heb toch liever de ICS versie die had ik ook al in de vorig versie
Andronymus
graag gedaan, dan klopt de instructie dus ookRoyz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:59:
Nou het is gelukt hoor geweldig! Toch wel een leuke intro inderdaad. Jgelauff echt werelds, thx. Nu spelen
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 21:14 ]
nu zou het moeten werken.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:12:
Heb de 2 ingepakte bestanden uit gepakt in een map die ik xiron genoemd heb .Daar staan nu 2 sub mappen genaamd 403 & rockusb heb de system image in de 403/rockdev/image geplaatst . en nu zou het moeten werken of heb ik iets niet goed staan . ?
Word de sd kaart ook herkent in deze versie =.
Verwijderd
Dat je de sd kaart kunt gebruiken .maar ik zie hieronder dat het werkt .jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:23:
[...]
nu zou het moeten werken.
wat bedoel je met sd kaart herkennen?
ntfs is het probleem denk ik, daar was wat mee met icsDarkangle schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:36:
Doe ik iets verkeerd met mijn SD? Hiij is gewoon NTFS geformatteerd, niets aan veranderd sinds 2.3
Andronymus
oh, ok dat wist ik niet...jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:45:
move apps to sd is gewoon niet mogelijk met honeycomb en ICS, dat heeft google zo bedacht.
Andronymus
Twakkie
er zijn al hele discussies over in andere fora, zal er eens induiken van de week misschien is er een trukOlakius schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:47:
[...]
oh, ok dat wist ik niet...
Is het wel mogelijk om apps op een andere manier op de SD kaart te zetten ? want in de explorer enz. zie ik de SD kaart wel gewoon. Is een 32gb kaartje dus zonde om niet te gebruiken...
[ Voor 41% gewijzigd door Olakius op 13-02-2012 22:08 ]
Andronymus
hoezo vast, het duurt daarna wel even, heb je stilstaand beeld?jwsmid schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:03:
Hallo iedereen
ik heb net mijn xeron met rkandroidtool omgezet naar 4.03 maar hij loopt vast
na de run knop gaat hij lopen als hij klaar is zegt hij: info run ok
nu gaat gaat de tablet aan met een mooi newsmy scherm
dan krijg komt :
recovery system 4.00
formatting /data
/cache
/mnt/sdcard
hierna
rebooting
dan zit de tablet vast
wat doe ik fout
usb debugging weet ik zo snel nietHakkie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:07:
jgelauff. Draait prima, maar wel 2 vragen:
- Zodra ik USB debugging aanzet krijg ik een unknown device (Win7 32-bit, Xiron tablet) te zien. Win7 ziet blijkbaar wel dat het een Newpad-K97 betreft, maar de juiste driver vindt ie niet. Ik heb de drivers geprobeerd die bij de Newsmy download zitten en ook het pakketje van jou hier al enkele keren genoemd. Op de beta v4.0.1 had ik dit niet. Mis ik toch nog een driver?
- Heb je enig idee waarom de 1.2GHz nog niet wordt gebruikt?
Verwijderd
bij de vorige ics install waren er ook enkele met problemen vandaar onderstaand lijstje in de topic start:Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:17:
Heb zelfde probleem als jwsmid met mijn xiron
Na update volgens jwgelauff instructies komt de tablet nooit verder dan het newsmy scherm, ook na resetten en herhaalde poging tot update
Heb je niet net zoals ik per ongeluk je tablet AAN gezet met esc ingedrukt ?n!kneem schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:23:
Dankje, Olakius dat je de drivers met me wilde delen. Maar helaas ook hier mee lukt het me (nog) niet de Xiron in debug mode aan de Vista Home Premium SP2 laptop te koppelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Olakius op 13-02-2012 22:33 ]
Andronymus
It's more fun to compute
ik denk dat de juiste drivers niet zijn geinstalleerd, heb je al vaker geupdate?Catsefrats schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:36:
@jegelauff:
heb de 2 zip's uitgepakt en de img in de juiste directory geplakt. rkandroidtool gestart en daarna tablet met ingedrukte escape op USB aangesloten.
zodra ik de tablet zoals hiervoor aangegeven aansluit, hoor ik 3 korte "blings" van windows, maar rkandroidtool blijft onderin aangeven "no found RKandroid rock USB".... die tekst knippert soms ff heel kort.
Am i missing something here?
(windows7 64 bit AMD)
welk poppetje links boven?klajo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:37:
bij mij loopt hij ook vast met het poppetje linksboven in beeld komt niet verder
heb de file gedownload vanaf mediafire.com 333.048 groot
heb hem al een keer weer terug geflashd naar 4.01
dat lukt wel maar wil ik weer naar 4.03 dan loopt hij elke keer vast
heb het nu al zo,n 5 x geprobeerd
wat kan ik nog proberen
mijn gedownloade zip is 465 MB (487.889.230 bytes) groot..klajo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:37:
bij mij loopt hij ook vast met het poppetje linksboven in beeld komt niet verder
heb de file gedownload vanaf mediafire.com 333.048 groot
heb hem al een keer weer terug geflashd naar 4.01
dat lukt wel maar wil ik weer naar 4.03 dan loopt hij elke keer vast
heb het nu al zo,n 5 x geprobeerd
wat kan ik nog proberen
dan ben je niet met de juiste versie bezig
It's more fun to compute
je kan inderdaad wel even zoeken op je combinatie win7 amd 64 in dit forum ja,Catsefrats schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:42:
@jgelauff: nope, am an update-virgin
nu ga je me waarschijnlijk terug het forum op sturen, waar staat hoe en waar je de drivers kunt dll?
toen ik het apparaat op de "normale"wijze aansloot, gaf windows wél aan, dat ie een nieuw apparaat gevonden had en dat de driver geinstalleerd werden/zijn.
Of moet ik andere drivers installeren?
(fast reply trouwens, thnx)
ja ik kan praten om te zoekenDarkangle schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:45:
Heeft iemand al zijn mic geprobeert?
nogmaals als je na update naar 4.0.3 een pinguin ziet flash je de boot.img van 4.0.1 en niet van 4.0.3 dus je zal eerst een goede installatie moeten maken.klajo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:47:
ik hoef ook geen drivers te installeren
hij vind de tablet gelijk
heb de drivers al eens eerder geinstalleerd met een vorige update
Het plaatje klopt niet meer met de werkelijkheid ivm verandering van de parameterfile.jwsmid schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:13:
Zit net te kijken bij voorbeeld van 4.0.1 op pagina 1 en zie dat in het rk-tool bij system een offset staat :
0x001d400 en bij mij staat als offset 0x0034400
hoe zit het bij jullie
Hmz, daar word in het tutorial over 4.01 rooten niet over gesproken....Olakius schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:32:
[...]
Heb je niet net zoals ik per ongeluk je tablet AAN gezet met esc ingedrukt ?
Je moet je tablet UIT laten, dan ESC indrukken en met ESC ingedrukt de USB kabel in de pc doen,
Dan de drivers installeren...
Wanneer je je tablet aan zet ziet je pc ook wel een apparaat, maar dan kun je inderdaad die drivers niet gebruiken, misschien is dat voor jou de truuk ?
De tablet NIET aanzetten, dit gaat vanzelf bij het update proces
p.s. ik ben op zoek naar de drivers die nodig zijn voor USB FOUTOPSPORING
Heb hier een lijstje met drivers... eens kijken of er iets bij zit voor ons ?
http://developer.android.com/sdk/oem-usb.html
DaBuzzzzz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:08:
5. Nu moet je je tablet in debug-mode zetten.
Ga op de tablet naar
Instellingen > Opties voor ontwikkelaars en vink Foutopsporingsmodus bij usb-verbinding aan
6. Sluit de tablet met een USB kabel aan op de PC. Deze zal een mogelijk HTC Dream detecteren.
Je moet de system.img uit de rar over de system.img uit die zip schrijven verder niets aanpassenklajo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:13:
ik wil het nogmaals proberen
heb nu de andere file ook gedownload van utwente
daar zit een update.img
als ik de rkandroidtool gebruik
welke moet ik dan veranderen systeem of boot
Het werkt wel, maar slechts gedurende de eerste 2 seconden van een videogesprek.Darkangle schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:46:
inderdaad, dat werkt wel, maar met skype wil ie niet
[ Voor 14% gewijzigd door KuronoAlucard op 14-02-2012 01:06 ]
[ Voor 23% gewijzigd door klajo op 14-02-2012 02:16 ]
Andronymus
Is dit alleen bij deze tablets ? want op mijn HTC Sensation telefoon heb ik android 4.03 draaien en daar werkt app2sd gewoon.....jgelauff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:45:
move apps to sd is gewoon niet mogelijk met honeycomb en ICS, dat heeft google zo bedacht.
Andronymus
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq