• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-01 11:04
hoi weet niet of de vraag hier al eens gesteld is.

maar ik ga regelmatig naar concerten en aangezien ik vaak een camera vergeet of omdat deze niet naar binnen mag is mijn vraag wie weet een leuke camera die een redelijk beeldkwaliteit heeft en *al dan niet enorm belangrijk* goed het geluid op kan vangen?

om een voorbeeld te geven..

opgenomen met een iphone

tegen mijn eigen wat schokkerige mijn opname htc desire maar waar het mij dus om gaat is dat het geluid enorm slecht klinkt..

ik weet dat dit ook met je positie tegenover de boxen en alles te maken heeft.. maar weet iemand toevallig een leuke camera die qua geluid redelijk op kan nemen? en ook een mooi stukje beeld kan leveren?

p.s het gaat om een concertcam die dus makkelijk mee te nemen moet zijn (die je soms moet kunnen verbergen)

alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je nog eisen aan het budget? Ik neem aan dat je begrijpt dat je hiermee de huisregels van de organisatie breekt en dat het je wellicht geld kan kosten...

• eehbiertje
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:15:
Heb je nog eisen aan het budget? Ik neem aan dat je begrijpt dat je hiermee de huisregels van de organisatie breekt en dat het je wellicht geld kan kosten...
nouja heb niet echt een budget in gedachten maar een max 750,- zou toch limiet zijn..
hoeft natuurlijk ook geen top of the line te zijn :) aangezien ik niet dagelijks op concerten zit..

en ja dat weet ik maar overal wordt tegenwoordig gefilmd en gefotografeerd (o.a mobiele telefoons)
dus tjah dat is toch mijn eigen risico een beetje ;)

Verwijderd

Is het nog een optie om beeld en geluid apart op te nemen en later in een soort videomontage samen te voegen (is waarschijnlijk de beste optie)...

• eehbiertje
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:21:
Is het nog een optie om beeld en geluid apart op te nemen en later in een soort videomontage samen te voegen (is waarschijnlijk de beste optie)...
dat zou opzich nog mogelijk zijn..
maar dan zou ik weer apart een geluidrecorder en een camera mee moeten nemen.. :9

mijn opzet met dit topic was eigenlijk om te kijken of iemand mij wat kan aanraden! op basis van bijv eigen ervaring en dat soort dingen :)

Verwijderd

Geen idee of dit een beeltje filmt, maar daar ben je op youtube zo achter: http://www.zoom.co.jp/english/products/q3hd/

Zoom is een maker van leuke recorders. Je kunt zelfs overwegen om een simpelere recorder te kopen en met een externe compacte dasspeld mic op te nemen. Niemand die het ziet.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 21:38

Just_I

What did you just say?

Het is me nog niet helemaal duidelijk dus vraag ik het maar even, wil je nu een dSLR, compact, of een systeem camera ala NEX of PEN? Of bedoel je juist een video cam?

[ Voor 11% gewijzigd door Just_I op 10-12-2011 13:05 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Ik kaap dit topic toch een beetje.

Waarom willen mensen dit? Je komt op z'n best met een hele matige video met hele slechte audio thuis. Daar komt nog s bij dat veel zalen heel vervelend doen als je met iets geavanceerders dan een canon a470 aan komt zetten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk persoonlijk dat mensen graag willen vastleggen hoe het voor hun was geweest om bij het concert aanwezig te zijn, en om dit snel aan vrienden/familie te kunnen laten zien. Denk aan het uploaden van het filmpje op Social Media. Je kunt aan de grote hoeveelheid camera's op concerten en festivals wel zien dat mensen dit graag doen. Of je het er mee eens bent is denk ik niet zo van toepasing hier :) Er zijn best wel wat compactcamera's die een best goede kwaliteit leveren in het donker (zowel geluid als video), alleen wordt er in reviews altijd niet even goed aandacht aan besteed. Vandaar denk ik de vraag van de topicstarter of er mensen zijn die goede camera's weten.

Wat ik zelf wel verschillende keren heb gezien, is dat bij goede YouTube-fimpjes van concerten (in dit geval hardstylefeesten, dus aardige bass er in) in de comments wel eens wordt gevraagd met welke camera het is opgenomen. Een beetje lastige manier van onderzoeken, maar je zou kunnen kijken of je via Google de combinatie van een camera die je op het vizier hebt + een filmpje ervan bij een concert zou kunnen vinden.

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:04:
Waarom willen mensen dit? Je komt op z'n best met een hele matige video met hele slechte audio thuis. Daar komt nog s bij dat veel zalen heel vervelend doen als je met iets geavanceerders dan een canon a470 aan komt zetten.
Mwah, je kunt het ook omdraaien. Omdat mensen toch met matige audio/video thuis komen: waarom doen artiesten/zalen dan moeilijk over opnames? Zolang het materiaal maar niet voor zakelijke doeleinden wordt gebruikt is er weinig aan de hand lijkt mij.

Het enige waar ik een hekel aan heb bij het meenemen van AV materiaal is dat je minder aandacht hebt voor het concert zelf ;)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Hmm..

Dat je iets wilt hebben als herinnering aan dat je er was snap ik wel. Denk alleen dat een foto van jezelf misschien zinniger is?

Zalen die moeilijk doen begrijp ik helemaal niet maar dat komt waarschijnlijk uit het bezopen Amerikaanse denkbeeld dat mensen minder van een artiest kopen als ze zelf een heftig schuddend filmpje met volledig vervormde audio kunnen maken. 8)7

Afleiden.. da's een heel goed punt, daarom ben ik ook wel gestopt met school activiteiten als officiele fotograaf te doen, als je met je apparatuur bezig bent kijk je minder.

Maar goed, sorry voor het kapen van deze discussie.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• eehbiertje
geen probleem voor het kapen..

het is voor mij meer een iets om goede dingen vast te leggen..
nouja het voorbeeld wat ik heb laten zien.. dat was dus voor mij een geweldig moment (250 man veel bners op het concert) en het 1e concert van iemand in nederland..

als muziekfreak heeft dat voor mij toch een historische waarde. dat bijv mocht zo iemand echt doorbreken of gewoon voor later dat je een leuk iets hebt om te laten zien van kijk zo was het dit hebben ze gespeeld bijvoorbeeld zo waren de lichten en de show..

en dat kun je met een fotocamera niet echt vastleggen (het wil wel maar niet in die mate)
en vaak is het voor mij de teleurstelling dat ik thuis kom en dus slechte fotos / filmpjes heb (fotos heb ik een canon eos 500d voor) daar kan ik ook mee filmen maar dan zit je dus weer met die bass en het is niet zo makkelijk om mee te nemen / even snel in je jaszak te stoppen oid... YouTube: fun lovin criminals oosterpoort 3 (22-03-2010)

en daarom ben ik dus eigenlijk op zoek naar een leuke camera (en hoeft geen pro spul te wezen) die redelijke kwaliteit heeft en voornamelijk de audio goed op kan vangen zodat je toch je filmpjes en je fotos hebt na afloop van het concert.. (die je ook aan mensen durft te laten zien van hey kijk zo was het dit heb je gemist of dit was speciaal)

[ Voor 3% gewijzigd door eehbiertje op 10-12-2011 15:10 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:20
Lijkt me toch dat je beter kunt gaan kijken naar een compacte videocam in plaats van een fototoestel. Je hebt tegenwoordig ook wel videocam's die redelijke stills af kunnen leveren, maar zeker bij concerten zou ik de prioriteit geven aan bewegend beeld. Meeste videocam's zullen ook wel een aansluiting hebben voor een externe microfoon, wat me geen overbodige luxe lijkt hier. De ingebouwde microfoontjes zijn vaak zo klein en geven echt een slechte weergave van het geluid in de zaal.

Ik weet zelf te weinig van videocam's en microfoons om je echt gericht advies te geven, maar ik zou zeggen Google zelf ook even *. Qua externe microfoons is er vast ook wel iets te krijg dat niet zo groot is, maar toch redelijke kwaliteit kan afleveren. En ach, een full-size microfoon kun je altijd nog in je broek meenemen :-P

* http://www.google.nl/search?q=microphone+for+videocamera

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 10-12-2011 15:25 ]

Verwijderd

Ik heb zo'n idee dat als je met een Rode videomic stereo aan komt zetten, je snel weer buiten zult staan :P En dat geldt voor iedere shotgun style mic.

Kijk even op camcorderinfo.com voor wat reviews over camcorders en videokwaliteit van fotocamera's.

• eehbiertje
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:38:

Kijk even op camcorderinfo.com voor wat reviews over camcorders en videokwaliteit van fotocamera's.
bedankt! zal even rondsnuffelen :)
Pagina: 1