6 tv's ? Op verschillende zenders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om 6 tv's met ieder n verschillend kanaal te laten draaien.
Tuurlijk kan het via analoog maar met led tv's geeft dat geen fraai beeld.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 18:28
Hoe moeilijk is dat nou?
Als je niet analoog wil wordt het digitaal.
Dus elke tv een aparte decoder (of ingebouwde decoder in de tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
met ^^

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Dan nog wel een tv-provider vinden die dat wil ondersteunen op een enkele aansluiting... dat is volgens mij bijvoorbeeld bij Ziggo maximaal 3 smartcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 19:39
bij ziggo is het standaard volgens mij 3 ja,
dan moet je voor 4 en 5 bellen en of 6 dan kan en mag?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 00:34
MicGlou schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:37:
Dan nog wel een tv-provider vinden die dat wil ondersteunen op een enkele aansluiting... dat is volgens mij bijvoorbeeld bij Ziggo maximaal 3 smartcards.
Je kunt afaik gewoon bij elke willekeurige aanbieder zoveel smartcards kopen als je wil. Hoeveel abonnementen je dan af moet sluiten zal inderdaad van de aanbieder af hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door martijnve op 10-12-2011 14:41 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Als het digitaal moet met bv Ziggo, zit je idd aan die 3 smartcards per abonnement. Voor 4,5 en 6 moet je dus een extra abonnement afsluiten. Dat wordt een dure grap, vooral als je wat pakketje erbij hebt.

Een alternatief is dan op de extra tv's een Dreambox (of kloon, die zijn goedkoper) aan te sluiten en op die manier de smartcards te delen (card sharing). Zolang het voor jezelf (dus in je eigen huis) is, is dat toegestaan. Met de buren delen is niet toegestaan.

Een van de dreamboxen kan dienen als server, en de anderen hebben een client programma. Die clients hebben dan geen smartcard nodig. Een Dreambox 500 is voldoende. Voor HD moet je een 500HD of 800HD hebben. In de 800 kan een harde schijf om op te nemen.
Bij UPC is dit niet mogelijk trouwens. Daar moet je wel hun eigen decoder gebruiken of hun eigen CI+ toestand (kweenie of die er al is). UPC heeft de boel behoorlijk dichtgetimmerd.

Dreamboxen zijn sowieso te prefereren boven de standaard ondingen die je van je provider 'mag' hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 10-12-2011 14:49 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ziggo klopt alleen leveren zij niet hier andere providers mogen er maximaal maar 2 à 3 op 1 aansluiting plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Alsnog kan je der meerdere nemen, dan meld je die 3 andere op een ander adres aan.
dan heb je der ook 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:06:
Ja ziggo klopt alleen leveren zij niet hier andere providers mogen er maximaal maar 2 à 3 op 1 aansluiting plaatsen..
Wees eens specifiek: welke provider heb jij voor kabel? Daar is doorgaans geen keuze in.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je woont toch ergens? Wat is het aanbod?
Een kabelaanbieder kun je niet kiezen zeg ik toch, dus is het zo moeilijk om aan te geven welke je hebt/kunt krijgen? Als je in een UPC gebied woont, kun je geen Ziggo krijgen en vice versa. Bij UPC zit je altijd vast aan hun apparatuur, dus vandaar de vraag.

Misschien handig om gewoon wat meer info te geven, zo bespaar je mensen tijd. Als je in een UPC gebied woonde, had ik bv al niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:13

itarix

404 soul not found

Kan het niet met UPC? Ik dacht altijd dat het niet kon omdat je bij UPC niet zelf een CI kaart kon hebben. Maar tegenwordig kan dat wel bron: http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/ Zou iemand daarmee in het UPC gebied dreambox constructies kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

UPC stelt volgens mij ook een limiet, bovendien moet je daar iedere extra decoder HUREN omdat je anders geen smartcard krijgt. De klootzakken :(
Bij Ziggo kan het wel, maar dan heb je gewoon een extra abo te pakken. Maar dat is voor TS niet relevant aangezien hij niet in het leveringsgebied zit.
Dan heb je nog de glasvezel en ADSL providers. Glasvezelproviders zijn nog niet zo heel ver met HD televisie, en met 6 man 6 verschillende digitale streams over ADSL...dat gaat de aansluiting niet leuk vinden ben ik bang. Iets met maximaal 20Mbit en een gedeelde bandbreedte ;)

Enige optie die ik zie is een Schotel met CanalDigitaal + een zooitje decoders en extra LNB's enzo. kost je wel een aardig centje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd is het UPC als kabel leverancier. Maar had al het vemoeden dat we daar niet ver mee gaan komen.. Denk dat de koste niet zo n probleem zijn..we krijgen in onze nieuwe eetcafe (in rotterdam) een sporthoek van daar de tv's met alle n verschillende zender.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Dan ga je dus naar UPC zakelijk ipv consument... bel ze eens op, en hoor ze eens uit wat de mogelijkheden zijn :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:28:
Idd is het UPC als kabel leverancier. Maar had al het vemoeden dat we daar niet ver mee gaan komen.. Denk dat de koste niet zo n probleem zijn..we krijgen in onze nieuwe eetcafe (in rotterdam) een sporthoek van daar de tv's met alle n verschillende zender.
Ahh.. zakelijk gebruik. Ik denk dat het verhaal dan nog weer anders wordt.

Je geeft al aan bij UPC te moeten. Van Ziggo weet ik dat je daar Televisie op Maat kunt krijgen met > 5 aansluitingen. Bij UPC moet je dan contact opnemen met UPC Business:

http://business.upc.nl/televisie/

Moet je daar maar eens even proberen. Ze leveren ook aan zorginstellingen, hotels, etc. Ik denk dat de clienten cq. gasten daar niet allemaal naar dezelfde zender hoeven te kijken.. :)

Wellicht voortaan wel even aangeven of het om zakelijk of privé gebruik gaat he? Dat zijn andere spelregels! Overigens, je kunt ook niet zomaar voetbalwedstrijden e.d. laten zien. Volgens mij moet je daarvoor ook extra afdracht voor betalen. Kijk eens hier:

http://www.eredivisielivezakelijk.nl/Informatie.aspx

Er zijn verscherpte controles op en boetes varierend van € 2.500 tot € 25.000.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo zie je maar dat wat meer duidelijkheid vooraf iets praktischer had geweest. Thanks for wasting my time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik zou eens naar satteliet ontvangst gaan kijken! Afhankelijk van de zenders die je wilt kan het wel eens voordelig uitpakken en 6 tv's is relatief makkelijk voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mphilipp schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:48:
Als het digitaal moet met bv Ziggo, zit je idd aan die 3 smartcards per abonnement. Voor 4,5 en 6 moet je dus een extra abonnement afsluiten. Dat wordt een dure grap, vooral als je wat pakketje erbij hebt.
.
Dit klopt overigens niet. Het volgende geld bij Ziggo:
De eerste 3 smartcards kan je zelf aanmelden en krijg je bij ziggo een proef periode bij waarbij je ook zenders buiten je pakket een paar weken gratis kan zien.
Nummer 4 en 5 zijn telefonisch te activeren via de helpdesk en kosten buiten de aanschaf van de kaart verder niks extra.

Voor nummer 6 is een nieuw abonnement nodig, (nummer 6 t/m 10) waarbij je alleen betaald voor de extra zenders / pakketten. (met andere woorden, alleen het basis tv-pakket is gratis omdat je deze al op de eerste 5 kaarten hebt).

Al met al erg omslachtig, en te verwachten is dat de smartcard hoeveelheden bij alle providers binnen nu en de komende jaren wel omhoog zullen gaan omdat 3+ tv langzaam een standaard begint te worden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:36
Woon je toevallig in een glasvezel gebied waar Lijbrandt en XMS actief zijn? Die bieden volgens mij DVB-C aan zonder versleuteling. Als die TVs een ingebouwde DVB-C tuner hebben, dan kun je dat zo aansluiten zoals je bij analoog al gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nogmaals is contact opnemen met upc idd moeten hotels en dergelijke toch ook meerdere tv's hebben ;) is kijken wat zei zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo bij upc dat je maar 2 media boxen per abonnement mag hebben. en per adres maar 1 abonnement.
Het is wel mogelijk om 3 abonnementen af te sluiten. op 3 verschillende adressen.
aldus de business afdeling..

beetje lastig allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rockhopper schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:04:
[...]
Dit klopt overigens niet. Het volgende geld bij Ziggo:
De eerste 3 smartcards kan je zelf aanmelden en krijg je bij ziggo een proef periode bij waarbij je ook zenders buiten je pakket een paar weken gratis kan zien.
Nummer 4 en 5 zijn telefonisch te activeren via de helpdesk en kosten buiten de aanschaf van de kaart verder niks extra.

Voor nummer 6 is een nieuw abonnement nodig, (nummer 6 t/m 10) waarbij je alleen betaald voor de extra zenders / pakketten. (met andere woorden, alleen het basis tv-pakket is gratis omdat je deze al op de eerste 5 kaarten hebt).
Zou je Ziggo eens willen bellen en ze dit uitleggen? Ze weten het zelf namelijk niet.

Ik heb 3 kaarten en wil er meer, maar die krijg ik niet zonder extra abo. Dus bel ze even en vertel ze hoe het zit, dan kan ik eindelijk met 4de en 5de kaart in gebruik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mphilipp schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 07:03:
[...]
Zou je Ziggo eens willen bellen en ze dit uitleggen? Ze weten het zelf namelijk niet.

Ik heb 3 kaarten en wil er meer, maar die krijg ik niet zonder extra abo. Dus bel ze even en vertel ze hoe het zit, dan kan ik eindelijk met 4de en 5de kaart in gebruik nemen.
Meld je hier even aan (onafhankelijk forum van ziggo-gebruikers waar ziggo helpdesker ook meedenken, maar niet officieel ondersteund door ziggo) en stuur een pm naar iemand van het webcare team.

Er zijn in principe 2 manieren om kaart 4 en 5 geactiveerd te krijgen, de eerste is via telefoon nummer 1200 als je ook telefoon hebt van ziggo, m.a.w. de helpdesk dus. Deze kunnen wisselen in welk antwoord je krijgt, niet iedereen is even soepel met het meewerken helaas.

De alternatieve methode is het webcare team op dat forum zoals je onder andere in deze thread kan lezen. Het werkt vaak snelst om iemand van het webteam een DM te sturen (Erwin bijvoorbeeld) met het verzoek tot activering, zij vertellen je dan welke info ze van je nodig hebben of om een topic aan te maken met de klacht dat het je niet lukt.

Ik hoop dat je met deze info je 4e en 5e wel geactiveerd krijgt 8) (ziggo mag mij wel een gratis maand tv geven met al deze info)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:37:
Ik ga nogmaals is contact opnemen met upc idd moeten hotels en dergelijke toch ook meerdere tv's hebben ;) is kijken wat zei zeggen.
Meeste hotels maken gebruik van satteliet en een verdeel systeem. Verreweg het goedkoopste!
Pagina: 1