Toon posts:

Traag internet via Sitecom WL-366

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

vaag probleempje hier. Telenet kabelinternetaansluiting, motorola modem. Hierachter een Sitecom WL-366 300mbps router. Dit heeft altijd prima gewerkt, maar sinds vanochtend is mijn ping gigantisch hoog geworden, en downloadsnelheid nog maar 25% over.

Oude situatie: 3 laptops via wlan verbonden met router, 3 telefoons via wlan verbonden met internet, ps3,Xbox360&PC via kabel verbonden met router.

Downloadsnelheid zo'n 3,7Mb/s.

Nu: Alles nog hetzelfde verbonden, gigantische lag in games (zowel op pc, xbox als ps), en max haalbare downloadsnelheid 1,1Mb/s.

Geprobeerd:
-Modem&Router power cycle (5min van de stroom af, opnieuw aan)
-Modem en router Reset naar fabrieksinstellingen
-kabel tussen modem en router vervangen
-gezocht naar firmware update voor beide (was er niet).
Dit lostte het probleem helaas niet op.

Kabel rechtstreeks van het modem in de pc lost alle problemen op (downloadsnelheid 4,1Mb/s, geen lag meer in games)

Kwestietje dooie router? Of is er nog iemand met een goed idee _/-\o_

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Mag ik je linksys of d-link aanbevelen ipv sitecom?
Ik heb werkelijk nog nooit een goede sitecom router gezien, geeft altijd problemen.

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:07:
Mag ik je linksys of d-link aanbevelen ipv sitecom?
Ik heb werkelijk nog nooit een goede sitecom router gezien, geeft altijd problemen.
Ik gebruik normaal ook altijd linksys, maar dit lag al in huis. Dan wordt t binnenkort toch maar eens de verhuisdozen opentrekken op de zoektocht naar de linksys N router die zich daar ergens schuilhoudt

• Gaffel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-02 14:00
Ik zou ook eens even kijken hoeveel andere routers op hetzelfde kanaal zitten als jouw Sitecom,. Als ik een leeg kanaal kies heb ik het gevoel dat mijn verbinding beter en sterker is..

Verwijderd

Topicstarter
Gaffel schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:16:
Ik zou ook eens even kijken hoeveel andere routers op hetzelfde kanaal zitten als jouw Sitecom,. Als ik een leeg kanaal kies heb ik het gevoel dat mijn verbinding beter en sterker is..
Dat gaat geen verschil maken, want het probleem is er ook bij verbinding via kabel met de router.
Daarnaast zitten we hier in een groot huis in the middle of nowhere, dus andere wlan signalen zijn hier in zn geheel niet aanwezig...

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Tsja, als een directe aansluiting van PC op de Motorola (dit is in jouw geval toch een puur modem met maar 1 RJ45 poort, zonder routerfunctionaliteit?) wel goed werkt dan ligt het probleem 'lokaal'. Dus inderdaad kabels of de Sitecom.

Verwijderd

Topicstarter
WoC schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:06:
Tsja, als een directe aansluiting van PC op de Motorola (dit is in jouw geval toch een puur modem met maar 1 RJ45 poort, zonder routerfunctionaliteit?) wel goed werkt dan ligt het probleem 'lokaal'. Dus inderdaad kabels of de Sitecom.
Klopt, heeft geen routerfunctionaliteit.

Ik had al het idee dat ik vrij uitgebreid was geweest in mn troubleshooting, maar wie weet zie je iets over het hoofd. Het door een een derde laten overdenken wil nog wel eens een mooie oplossing bieden, maar ik was er al bang voor dat ik het hier al wel tot de defecte router had uitgezocht.

Bedankt voor de antwoorden, ik ga gewoon vanmiddag de linksys neerplanten!
Pagina: 1