Toon posts:

DSL klapt eruit bij grote downloadsnelheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 585 met een repeater, de ST 180.
Nu is het zo dat ik telkens de foutmelding krijg dat de DNS eruit is geklapt, dit komt omdat ik een file download waarmee de snelheid oploopt tot 1,5MB/s.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sljudx.png

Deze melding krijg ik om ff een minuutje of 2,3 te wachten totdat hij weer aanspringt.

Is mijn router te oud?
Werkt de repeater de boel tegen?

Ik wordt er namelijk wel gek van. Ik kan nu gewoon niet downloaden. Websites etc. gaan prima, maar zodra ik grote bestanden wil downloaden, films of zelfs op Youtube surfen en een HD video bekijken, en dan springt hij eruit. Aan het internet zelf ligt het sowieso niet, ik heb bijna de duurste abonnement van KPN, helemaal geupgrade naar de hoogste snelheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 10:53 ]

Verwijderd

Wat zei de helpdesk van KPN?

Neem aan dat DNS = DSL is?

De repeater zal er niet voor zorgen dat je verbinding er uit klapt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 11:19 ]

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-02 22:47
Beste,

Wat ik jou kan aanraden is toch de helpdesk te bellen en het probleem voorleggen.
Als ik het zo lees lijkt het inderdaad erop dat iets niet lekker mee werkt.

Succes!

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:54:
Wat zei de helpdesk van KPN?

Neem aan dat DNS = DSL is?

De repeater zal er niet voor zorgen dat je verbinding er uit klapt.
Helpdesk nog niet gebeld. Lijkt mij namelijk een probleem van de router.

Wikipedia: DSL

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 11:26 ]

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Heb je dit sinds kort, of al vanaf het begin van je aansluiting?
Aan het internet ligt het niet zeg je. Als de DSL down is volgens je router, dan heb je gewoon geen internet. Of kun je toch via de router wel internetten als dat ding zegt dat de DSL down is?

De router is toch eigendom van je provider? Als dat ding geen goede connectie met ADSL kan opbouwen, dan is dat een probleem van je provider (tenzij je natuurlijk de bekabeling van je ISRA punt naar je modem niet goed hebt aangesloten). De provider kan natuurlijk constateren dat je router kapot is ofzo, maar ja, dan moeten zij hem ook vervangen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als de router het probleem is dan moet je een andere router proberen

Als dsl de snelheid niet aankan, dan moet dsl op een lagere snelheid gezet worden. Dat zal de helpdesk wellicht proberen als je ze belt.

(zo simpel is het werkelijk....) :)

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 10-12-2011 12:12 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
WoC schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:02:
Heb je dit sinds kort, of al vanaf het begin van je aansluiting?
Aan het internet ligt het niet zeg je. Als de DSL down is volgens je router, dan heb je gewoon geen internet. Of kun je toch via de router wel internetten als dat ding zegt dat de DSL down is?

De router is toch eigendom van je provider? Als dat ding geen goede connectie met ADSL kan opbouwen, dan is dat een probleem van je provider (tenzij je natuurlijk de bekabeling van je ISRA punt naar je modem niet goed hebt aangesloten). De provider kan natuurlijk constateren dat je router kapot is ofzo, maar ja, dan moeten zij hem ook vervangen.
Ik heb inderdaad wel eens KPN gebeld, en zij hebben toen een nieuwe router opgestuurd, echter deze werkt niet met de repeater die wij hebben staan waardoor we weer op de oude zijn overgegaan.

Maar ik zal maandag wel even bellen om te kijken hoe en wat.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:01:
[...]
Ik heb inderdaad wel eens KPN gebeld, en zij hebben toen een nieuwe router opgestuurd, echter deze werkt niet met de repeater die wij hebben staan waardoor we weer op de oude zijn overgegaan.
Tsja, erg vervelend dat je repeater niet werkt met je nieuwe modem, maar dat lijkt me geen probleem van KPN. Heb je dat nieuwe modem al eens wat langer laten zitten om te kijken of dan de verbinding er ook nog uit klapt? Als de verbinding dan namelijk wel goed is, dan zou ik hier eens een topic openen om te kijken of er mensen zijn die je kunnen helpen met het instellen van de repeater. Anders een nieuwe repeater?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Post eens wat stats van je modem.
Dus line-speed, attenuation, SNR, error-rate enz.

Grote kans dat je snelheid feitelijk beperkt wordt door de max. attainable waarde en niet zozeer door je abonnement-snelheid.
Dan heb je vaak weinig marge voor fouten en bij te veel fouten (wat te veel is, hangt oa. af van je modem) zal je modem de verbinding verbreken en opnieuw opbouwen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/20pbh2p.png

Dit zijn de stats van de DSL connection.

Nu heb ik trouwens net geconstateerd dat de router er gewoon helemaal uitvliegt. Dus hij wordt als het ware aan en uit gezet, zonder dat dat fysiek wordt gedaan. Het lampje springt in 1x op rood, en dan start hij als gewoonlijk weer op.

Ga morgen overigens KPN bellen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
En wat voor abonnement heb je?
Ik zie dat je lijnsnelheid 9.5 Mbps down en 1 up heeft en een attenuation van 14 dB.
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL-info/Attenuation_ADSL-linespeed.png
Grafiek toont Attenuation tegen linespeed uitgezet.

Gezien dat je G.992.3 hebt (en niet G.992.5), heb je dus een ADSL2 en niet een ADSL2+ verbinding. (vreemd trouwens, ik was van mening dat er alleen ADSL1 en ADSL2+ in NL gebruikt was)
Kortom, gezien de ADSL2 standaard lijk je de max. van je lijn prima te halen, maar het is de vraag of je niet eigenlijk ADSL2+ wilt hebben. Je zou dan naar verwachting zo'n 15 a 16 Mbps kunnen krijgen.
En misschien is er ook VDSL2 mogelijk, zodat je nog verder door zou kunnen groeien (ook qua upload) zodat je minder bandbreedte verbruikt dan wat je zou kunnen halen. De praktijk leert dat een beetje marge daartussen de stabiliteit wel ten goede komt.

[ Voor 3% gewijzigd door TD-er op 19-01-2012 19:24 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Qua internetverbindingsnelheden ben ik uitermate tevreden, alleen de stabiliteit stoort mij. Vroeger had ik dit niet, waardoor ik het gevoel krijg dat de router misschien zijn beste tijd heeft gehad (komt dat vaker voor?)

Maar ik probeer KPN eerst wel even te bellen, misschien kunnen zij mij helpen.

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Nou ga ik iets heel geks zeggen, maar het zou niet de eerste keer zijn, dat je modem misschien te warm word. Hier hebben al meerdere mensen, waaronder een aantal tweakers eerder last van gehad. Loop eens naar je modem en voel of hij heel erg warm word. Is dit het geval dan raad ik je aan je modem op een koudere plek te plaatsen, of een ventilator te plaatsen.

Dit natuurlijk voor de test, want als ditsoort problemen verholpen blijken te zijn door koeling, kun je altijd proberen het erop te gooien dat het modem niet toereikend is en zo een ander type proberen te krijgen :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de problem gevonden. Het ligt aan het feit dat er met de torrentsoftware teveel connections waren gemaakt, waardoor hij er uitvliegt. Inmiddels de connections gehalveerd neergezet, en hij werkt vlekkeloos. Doet overigens niets met mijn snelheid qua downloaden dus ben tevreden.
Pagina: 1