Toon posts:

Welke surround set in combinatie met Onkyo TX-NR609?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

Voor m'n nieuwe complete home cinema set wil ik zo rond de € 1000 uitgeven. Als receiver heb ik inmiddels de Onkyo TX-NR609 op het oog, dat is zo rond de € 450 te koop. Wat ik nu nog mis is een 5.1 set speakers.
Helaas heeft m'n vrouw ook een stem dus het moeten kleine WITTE sattelietspeakers zijn die aan de muur bevestigd kunnen worden. Mijn belangrijkste voorwaarden zijn sterke actieve subwoofer en speakers met pit. Onze woonkamer is ongeveer 70m2, maar de vierhoekige ruimte waarin ik de tv en speakers wil hebben is ongeveer 5 bij 6.Daarmee wordt de keuze al gelijk beperkt.

Zelf heb ik al het een en ander bekeken.

Boston Acoustics SoundWareXS 5.1:
+ valt ruimschoots in budget
+ is wit EN klein
- bij films waarschijnlijk net niet genoeg power vanwege kameromvang
- op eerste gezicht niet al te sterke subwoofer

Canton:
+ is wit EN klein
+ genoeg power voor kameromvang, zowel speakers als subwoofer
- enige set die binnen budget valt is de Canton Movie 160, de andere ver boven het budget
- voorkant van speakers van Canton Movie is 160 is waarschijnlijk zilverkleurig

KEF:
+ lijkt me een goed merk door positieve reviews
- apart design niet in wit verkrijgbaar
- valt buiten budget

Ik heb ook nog naar andere merken zitten kijken als Onkyo, Yamaha en Jamo maar op een gegeven moment, na 5 uur research, werd ik er een beetje moedeloos van. Mijn hoop is dus op jullie gevestigd om mij goed advies te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer wat verder gezocht, wat vinden jullie van een 5.1 combinatie met de Jamo A510? http://www.jamo.nl/eu-en/products/a-510-description/

Welke subwoofer en midspeaker kan ik naast 4 x Jamo A510 het best nemen?

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Mooi onderwerp... zit met hetzelfde.

Kijk een naar de A102 HCS 6 van Jamo of de A101... Mooie niet al te dure setjes met goede reviews.

Waarschijnlijk een dezer dagen gaat de bestelling eruit voor de A102...!!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:32
Over welke KEF's heb je het?

Bedenk dat veel setjes ook op MP staan! zo heb ik zo'n KEF-setje voor 400,- ipv 1200,- en een jaar jong!

diskeltische lurker

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik vermoed dat je de T-series van KEF bedoelt, die hebben net zoals veel andere style-sets beperkte bas. De soundware XS is ondertussen opgevolgd door de soundware xs se, en is net zoals de voorganger verbazingwekkend goed gezien het formaat.

Een andere goede optie die in budget valt is Cambridge Audio Minx 215 of 315, ze zijn in wit en zwart te krijgen.
Heel mooi is ook de Monitor Audio Vector in het wit. Alternatief, maar een klein beetje boven budget, is de Monitor Audio Bronze BX serie, met de sub (BXW10) en 5x BX1 neemt heb je voor tussen 1050 en 1100 een zeer mooie set, natural oak als kleur is bijna wit.

Edit: ik zie dat je rond de 550 euro over hebt voor de speaker sets. Dat is een hel moeilijk segment gezien dat een actieve sub die meer dan een boombox is al gauw meer dan 200 kost. De MA setjes vallen dan ook buiten het budget. De CA Minx 315 ook, de CA Minx 215 kan met een beetje geluk nog wel gevonden worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Patrick! op 13-12-2011 15:21 ]

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 20:20
Een andere optie is 5x Soundware XS SE satelliet kopen (5x €59, hificorner, daar heet de XS SE -> XS (hoogglans)) en een BK Gemini II subwoofer (€ 299, RA subs), net boven budget maar je krijgt een rete goede subwoofer ervoor terug.

Of je koopt het uitlopende niet hoogglans XS model in de volledige 5.1 uitvoering. Is de sub niet krachtig genoeg dan gooi je die op MP en koop je alsnog de BK sub. Want voor 5x€59 kun je bijna het uitlopende model in 5.1 uitvoering kopen.

[ Voor 49% gewijzigd door lexi op 13-12-2011 14:52 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11-2025

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Bij mediamarkt is de 609 te koop voor 399 deze week......zei een gelukkige nieuwe eigenaar;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• lexi
  • Laatst online: 27-01 20:20
DRuw schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:48:
Bij mediamarkt is de 609 te koop voor 399 deze week......zei een gelukkige nieuwe eigenaar;)
In dat geval past mijn aanbeveling wel in je budget!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11-2025

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Welke reviewsites gebruik je eigenlijk?
Ik zit met exact dezelfde vraagstelling gezien mijn oude pioneer speakers en sub (S-F50/S-CR50/SW905) nou niet helemaal meer voldoen (al klinkt het al een stuk beter met de onkyo!!)
Ik zit op CNET te kijken en die Soundware dingetjes komen er niet helemaal netjes uit qua geluid...
Ik zat naar de Energy take classic 5.1 te kijken maar die is niet leverbaar in NL (ook niet via de importeur!).
Je kunt ook 5 speakers doen die iets beter zijn en dan (tijdelijk) zonder sub luisteren wellicht?
Ik noem maar een ideetje, ik zit nogmaals met hetzelfde dilemma...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Super reacties mede-tweakers. Ik lees nu pas jullie berichten, vanavond was ik bezig met ophalen van info over de Wharfedale Moviestar DX-1HCP. Ik heb een aanbieder gevonden voor € 599. Is door Hifi.nl als heel goed beoordeeld: http://www.hifi.nl/recens...eergave-en-conclusie.html.

Ze hebben alleen geen wittte kapjes.... aarrrggghhhh. Morgen maar voor de zekerheid bij betreffende winkel vragen of dat inderdaad zo is. Ik onderzoek morgen jullie voorgestelde speakers.
Helaas is de aanbieding van de Onkyo TXNR609 bij de mediamarkt voor de zwarte kleur. Vind de displaykleur van de zilverkleurige versie mooier. Misschien toch maar even proberen bij MM.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Dat zegt echt helemaal niets. Sowieso omdat audio persoonlijk is en heel erg van persoonlijke smaak afhangt. Maar wellicht nog meer omdat Hifi.nl echt alles goed beoordeeld...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 14:40
En deze combi? http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/tx-nr609-zwart-spotify-hkts-16wq-wit.html

Misschien kan je in plaats van de zwarte ook wel de zilveren Onkyo kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Die combi zou kunnen, alleen dan niet bij die zaak, aangezien de receiver nu bij MM € 399 en de speakers elders € 419 kost, in totaal € 818, dikke € 118 euro goedkoper.
Maar op zich een interessante combi, bedankt voor de tip.

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik ben zelf ook bezig met een zoektocht en heb de meeste eerder genoemde setjes ook op mijn lijst staan.
Daarnaast heb ik echter ook nog de Teufel Consono 35 op mijn lijst (http://www.teufelaudio.nl...5-connect-plus-p8724.html , deze link is incl 2 statieven voor de surround speakers).

Iemand wellicht ervaring met dit setje of Teufel in het algemeen?

Daarnaast is het bereik van de XS 5.1 SE speakers vanaf 150Hz en dat van de subwoofer tot 150Hz. Hoe zit het dan met het verloop, gezien er nauwelijks ruimte voor errors is? Kreeg dit namelijk van een vriend van me te horen, maar heb nog geen luisterervaring met de XS 5.1 SE, vandaar de hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft met deze set.

Laten we lekker link gaan doen!!!

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
DarkWingDuck schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:24:
Ik ben zelf ook bezig met een zoektocht en heb de meeste eerder genoemde setjes ook op mijn lijst staan.
Daarnaast heb ik echter ook nog de Teufel Consono 35 op mijn lijst (http://www.teufelaudio.nl...5-connect-plus-p8724.html , deze link is incl 2 statieven voor de surround speakers).

Iemand wellicht ervaring met dit setje of Teufel in het algemeen?

Daarnaast is het bereik van de XS 5.1 SE speakers vanaf 150Hz en dat van de subwoofer tot 150Hz. Hoe zit het dan met het verloop, gezien er nauwelijks ruimte voor errors is? Kreeg dit namelijk van een vriend van me te horen, maar heb nog geen luisterervaring met de XS 5.1 SE, vandaar de hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft met deze set.
Het kleinere broertje van de Teufel Consono blijkt niet zo geweldig te zijn
Tonality is as hard, dry and abrasive as medium-grade glasspaper, and gets progressively harder, drier and more abrasive as the unwary dial in a bit more volume.
De Soundware XS integratie zou ook goed moeten zijn
The subwoofer beds in well, too, delivering the necessary bottom-end power and weight without sticking its head too far above the parapet.
Ik heb er geen eigen ervaring mee, maar whathifi is wel redelijk betrouwbaar. Zoals altijd, luister eerst voor je koopt, als de winkel die mogelijkheid niet biedt kijk of je ze kan terugbrengen als het niet goed op elkaar aansluit in jouw beleving.

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Ikzelf heb de nr609 samen met de KEF KHT2005.3 een paar maanden staan, en ben er uitermate tevreden over. Ik heb geen weet of die in wit bestaan, maar ze klinken echt fantastisch icm de Onkyo!

Verwijderd

Topicstarter
De KEF KHT2005.3 is enkel in het zwart of mat grijs te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik de Boston Acoustics XS kunnen luisteren, wel in stereo opstelling. De subwoofer overheerste nogal, misschien door slechte afstelling. Vond het geluid nogal blikkerig, niet echt warm en rijk.
Heb ook de receiver(NR609, zilver) kunnen kopen, voor een betere prijs dan geadverteerd € 429 incl. bezorging.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 15:16 ]

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik ga 's kijken of ik de Consono 35 ergens kan beluisteren of iets dergelijks.
Ondanks de slechte beoordeling van de Consono 15, denk ik dat het wel degelijk een verschil zal maken met de Consono 35.

Laten we lekker link gaan doen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie of het mogelijk is om een zwart speakerskapje te spuiten in een witte, zonder dat je aan geluidskwaliteit iets mist? Die Wharfedales vind ik nog steeds zeer mooi om te zien, behalve de zwarte kapjes!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk altijd die boxjes spuiten in een andere kleur en ook het doek van het front vervangen voor iets anders. Dat doek kun je ook spuiten maar geheel afhankelijk van de verf en hoe open de stuktuur van het doek is zal dat beter of minder lukken. (Bij wit heb je in de regel relatief veel verf nodig en spuit je het doek eerder dicht)

Als je de eis van (out of the box) wit dropt is de keus oneindig veel groter.

Persoonlijk vind ik al die kleine systeempjes niet het gewenste resultaat geven.
De meeste subwoofertjes geven dan ook een bonkerig geluid en van een echt mooie bas is dan geen sprake.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:32
Sorry maar bij mijn kef kht2005 heb ik vaak genoeg dat ik de sub vergeet aan te zetten. dus die gaan best laag zat voor achtergrondgeluid.

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar weinig reviews vinden over de JAMO A200 speakerset, iemand enig idee waarom?

Cambridge audio met de minx20 sattelietspeakers ziet er ook gaaf uit en wordt als vrij goed beoordeeld, maar wederom (ver)buiten m'n budget.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 23:15 ]

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
ik heb de onkyo nr 609 (zilver) laatst gekocht icm de Harman kardon hkts 16WQ (witte speakers). Ziet er voor het oog schitterend uit en het geluid is ook super. De receiver was 399 en de speakers 439 allebei bij MM.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er ook niet gek uit, maar even snel met google gezocht naar betrouwbare reviews: niet echt iets bruikbaars kunnen vinden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

technopeuter schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:35:
Sorry maar bij mijn kef kht2005 heb ik vaak genoeg dat ik de sub vergeet aan te zetten. dus die gaan best laag zat voor achtergrondgeluid.
Hangt ook van de soort muziek af die je draait natuurlijk. Volgens KEF gaan de satellieten van de KHT2005 tot 80 Hz. Kan me voorstellen dat er bepaalde muziek is waar je toch - zelfs voor achtergrondmuziek - wat lager wil gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:55:
Ziet er ook niet gek uit, maar even snel met google gezocht naar betrouwbare reviews: niet echt iets bruikbaars kunnen vinden.
De speakers zijn vrij nieuw vandaar. Voor de hkts16bq (icm onkyo 609) zijn er zat reviews. Het verschil is alleen de kleur..

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-01 13:14
Zelf heb ik de HKTS11 set in een behoorlijk ruime woonkamer. De speakers staan in een rechthoek van 6 bij 4 meter. Het geluid hiervan is meer dan prima, zeker in de prijsklasse van de set. In mijn volgende huis komt een set met grote vloerstaande speakers, maar zover melkpakjes aan de muur gaan zijn deze echt heel goed.
Subwoofer van mijn set is een 10'' downfiring 200w versie, qua afmeting groter dan de nieuwere HKTS16 set maar qua bass vergelijkbaar (volgens een audio-verkoper).

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Topicstarter
Nog een review over de Wharfedale Moviestar DX-1HPC, dit deer van WhatHiFi:
http://www.whathifi.com/review/wharfedale-dx-1hcp
Laatst naar de MM geweest om de HKTS16 te bekijken en te beluisteren. In de luisterkamer deden de achterste speakers het niet en er was geen blueray film aanwezig (!). Vond de vorm en de manier waarom ze het frontkapjes hebben verwerkt trouwens niet echt mooi, maar dat is vrij persoonlijk.

• Ibidem
  • Laatst online: 15-01 16:20
Ik heb zelf de Onkyo 609 al een half jaar in gebruik icm speakers uit de Dali Zensor serie. Ik wilde in eerste instantie gaan voor de Boston Acoustics A25 of A26 maar nadat ik die Dali's had gehoord was ik verkocht!

Voor het geld hoef je het niet te laten en wat een bak met geluid komt eruit! Damn.... ik kan je aanraden deze zeker eens te beluisteren!

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
Dali's worden altijd goed reviewed, alleen "voor het geld hoet je het niet te laten"? Volgens mij ben je voor een 5.1 opstelling al snel meer dan € 800 euro kwijt. Of ken jij een superdeal?

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:19
Ik ben zelf ook op zoek naar een 5.1 satelliet syteem en dacht aan een Canton Movie reeks.

ZIjn er mensen die het (goedkoper) online in Duistland besteld hebben?

Edit: De Canton Movie 125 MX kost bij Redcoon 280 en Hificorner 429 (!) euro. Wat een verschil zeg!

[ Voor 23% gewijzigd door Mandrake466 op 29-12-2011 14:56 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Ibidem
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:36:
Dali's worden altijd goed reviewed, alleen "voor het geld hoet je het niet te laten"? Volgens mij ben je voor een 5.1 opstelling al snel meer dan € 800 euro kwijt. Of ken jij een superdeal?
De Dali Zensor 1 kosten mij 100 EUR p/stuk bij aanschaf van 4 stuks. De Vokal (center) is ook wel op te pikken voor 250 EUR. Dus dan kost je een 5.0 set je al 650 EUR. Losse sub erbij en ja, dan zit je op 800 EUR. Vind ik niet veel geld in vergelijking met Monitor Audio zuilen a 500 EUR. Vind deze satelliet speakers beter klinken dan de meeste zuilen van 500 EUR.

Zo maakte ik de vergelijking!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:19
Ibidem schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:20:
[...]

De Dali Zensor 1 kosten mij 100 EUR p/stuk bij aanschaf van 4 stuks. De Vokal (center) is ook wel op te pikken voor 250 EUR. Dus dan kost je een 5.0 set je al 650 EUR. Losse sub erbij en ja, dan zit je op 800 EUR. Vind ik niet veel geld in vergelijking met Monitor Audio zuilen a 500 EUR. Vind deze satelliet speakers beter klinken dan de meeste zuilen van 500 EUR.

Zo maakte ik de vergelijking!
Wat voor een sub heb je dan? Ik denk dat je ver boven de 800 uitkomt tenzij je een sub hebt van 150 euro?

Waar kan je de Zensors voor 100 p stk kopen? Ik heb de Pioneer vsx-421 en ga er waarschijnlijk Dali's aan hangen :)

Edit: oh wacht deze zijn helemaal niet draadloos?! :/

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 29-12-2011 21:13 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Ibidem
Heb een Jamo 210 eraan hangen, was destijds in de actie idd voor 150 EUR :+

Verwijderd

Enig idee waar de Wharfdales te beluisteren zijn (regio Den Haag / Rotterdam)?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien ook nog een goede kandidaat: Mordaunt Short Alumni :)

slaap :Z ...oud topic zie ik

[ Voor 15% gewijzigd door rlkz op 13-01-2012 16:37 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Toch de Wharfedale's gekocht, ega gaf de strijd op om compleet witte speakers te kopen. Andere setjes die ik beluisterd had waren vrij zwak. De speakers hebben een houten behuizing. Subwoofer knalt waar nodig zonder te overdrijven, moet het geheel nog afstellen en ik denk dat het daarna alleen nog maar beter wordt. En trouwens ook nog niet in een 5.1 opstelling gezet, nu 3.1.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 15:57
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:37:
Toch de Wharfedale's gekocht, ega gaf de strijd op om compleet witte speakers te kopen. Andere setjes die ik beluisterd had waren vrij zwak. De speakers hebben een houten behuizing. Subwoofer knalt waar nodig zonder te overdrijven, moet het geheel nog afstellen en ik denk dat het daarna alleen nog maar beter wordt. En trouwens ook nog niet in een 5.1 opstelling gezet, nu 3.1.
En hoe bevalt de combinatie? Ik heb namelijk dezelfde combo maar ik krijg de Onlyo NR609 en de Wharfedale's niet goed op elkaar afgestemd, ik heb alle menu's al 100 keer doorgelopen maar het geluid blijft vlak bij mij. Heb jij bijvoorbeeld de equalizer ingesteld? (Heb momenteel manual EQ uit, maar wel Audessey, Dynamic EQ en Dynamic volume aan, Re-EQ en Music Optimizer uit). Ik ben zwaar teleur gesteld.

Gaat bij jou trouwens het lampje van de SUB uit als hij in standby gaat? Bij de mijne blijft het ledje voor EN het ledje achterop altijd aan :X

Verwijderd

Topicstarter
Hai MrLee,

Omdat ik mn rearspeakers nog niet heb aangesloten kan ik weinig zeggen over vlak geluid.
Heb het geluid automatisch laten afstellen met microfoon in 3.1 opstelling. Voor zover lijkt het goed.
Wat voor ruimte heb je? Eigenlijk heb ik niet genoeg kennis en ervaring om je een goed advies te geven. Helaas speelde bij ons het WAF een te grote rol. :)
Sub led blijft altijd aan, dus dat is niet vreemd.
Pagina: 1