Beste experts,
Voor m'n nieuwe complete home cinema set wil ik zo rond de € 1000 uitgeven. Als receiver heb ik inmiddels de Onkyo TX-NR609 op het oog, dat is zo rond de € 450 te koop. Wat ik nu nog mis is een 5.1 set speakers.
Helaas heeft m'n vrouw ook een stem dus het moeten kleine WITTE sattelietspeakers zijn die aan de muur bevestigd kunnen worden. Mijn belangrijkste voorwaarden zijn sterke actieve subwoofer en speakers met pit. Onze woonkamer is ongeveer 70m2, maar de vierhoekige ruimte waarin ik de tv en speakers wil hebben is ongeveer 5 bij 6.Daarmee wordt de keuze al gelijk beperkt.
Zelf heb ik al het een en ander bekeken.
Boston Acoustics SoundWareXS 5.1:
+ valt ruimschoots in budget
+ is wit EN klein
- bij films waarschijnlijk net niet genoeg power vanwege kameromvang
- op eerste gezicht niet al te sterke subwoofer
Canton:
+ is wit EN klein
+ genoeg power voor kameromvang, zowel speakers als subwoofer
- enige set die binnen budget valt is de Canton Movie 160, de andere ver boven het budget
- voorkant van speakers van Canton Movie is 160 is waarschijnlijk zilverkleurig
KEF:
+ lijkt me een goed merk door positieve reviews
- apart design niet in wit verkrijgbaar
- valt buiten budget
Ik heb ook nog naar andere merken zitten kijken als Onkyo, Yamaha en Jamo maar op een gegeven moment, na 5 uur research, werd ik er een beetje moedeloos van. Mijn hoop is dus op jullie gevestigd om mij goed advies te geven.
Voor m'n nieuwe complete home cinema set wil ik zo rond de € 1000 uitgeven. Als receiver heb ik inmiddels de Onkyo TX-NR609 op het oog, dat is zo rond de € 450 te koop. Wat ik nu nog mis is een 5.1 set speakers.
Helaas heeft m'n vrouw ook een stem dus het moeten kleine WITTE sattelietspeakers zijn die aan de muur bevestigd kunnen worden. Mijn belangrijkste voorwaarden zijn sterke actieve subwoofer en speakers met pit. Onze woonkamer is ongeveer 70m2, maar de vierhoekige ruimte waarin ik de tv en speakers wil hebben is ongeveer 5 bij 6.Daarmee wordt de keuze al gelijk beperkt.
Zelf heb ik al het een en ander bekeken.
Boston Acoustics SoundWareXS 5.1:
+ valt ruimschoots in budget
+ is wit EN klein
- bij films waarschijnlijk net niet genoeg power vanwege kameromvang
- op eerste gezicht niet al te sterke subwoofer
Canton:
+ is wit EN klein
+ genoeg power voor kameromvang, zowel speakers als subwoofer
- enige set die binnen budget valt is de Canton Movie 160, de andere ver boven het budget
- voorkant van speakers van Canton Movie is 160 is waarschijnlijk zilverkleurig
KEF:
+ lijkt me een goed merk door positieve reviews
- apart design niet in wit verkrijgbaar
- valt buiten budget
Ik heb ook nog naar andere merken zitten kijken als Onkyo, Yamaha en Jamo maar op een gegeven moment, na 5 uur research, werd ik er een beetje moedeloos van. Mijn hoop is dus op jullie gevestigd om mij goed advies te geven.