Toon posts:

PCIe x1 USB 3 kaartje in Asus striker extreme PCIe x16 slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een MSI PCIe x1 USB 3 controller instaleren.
Echter, het enigste x1 slot zit direct naast een 2 slot grote GPU kaart, geen mogelijkheid dus.
De Asus striker extreme heeft in totaal 3 x16 slots (ga ik van uit). Twee blauwe en in het midden 1 witte.
De twee blauwe zijn in gebruik door twee verschillende videokaarten (niet in SLI mode).
Het midelste witte x16 slot is de enigste mogelijkheid om dit USB kaartje in te plaatsen.
Het past prima. De driver van de cd geinstaleerd. Maar geen nieuwe hardware gevonden.
Een usb apparaat op aangesloten, de poort geeft wel power, maar verder gebeurd er niets.
Er zit nog wel een soort omgedraaid x1 slot helemaal bovenin.
Die dient volgens mij voor de geluidskaart die je er standaard bij krijgt.
Ik kan niets zo 1,2,3 vinden in de bios om het 16x slot aan te zetten, of anders in te stellen.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/asus_striker_extreme_preview/overview.jpg

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

wat zegt je boekje over de verschillende uitbreidingssloten? Misschien een bios instellingen die het tweede PCI-E slot automagisch in multiGPU mode drukt? Driver issues (check device manager). En druk eventueel de tweede videokaart er even uit en test met het andere PCI-E 16x slot.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe driver geinstaleerd.
Bij apparaat beheer stond hij nu opeens wel. Maar apparaat kon niet starten.
Opnieuw opgestart, en is weer uit apparaat beheer verdwenen.
In de handleiding staat alleen dat het mobo 3 16x sloten heeft die voldoen aan de pci express specificaties.
Geen uitleg waarom er twee blauw zijn en 1 wit.
Blijkt wel dat het witte slot op 8x werkt.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk hier even naar (gammele connectie):
http://www.tomshardware.c...-pcie-dual-port-usb3-card

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Misschien een stomme suggestie, maar weet je zeker dat je het kaartje wel hard (niet te hard) genoeg in je aansluiting hebt gedrukt? Heb dit ooit gehad met een netwerkkaartje, best zuur als je na een uur kloten achter zoiets stoms komt. Verder zou je nog even kunnen proberen of hij het doet in je videokaartslot, zou niet uit moeten maken, maar ik heb vreemdere dingen gezien. Weet je trouwens ook zeker dat het kaartje het doet?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night