WD Elements 2TB dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:14
Hallo,

Mijn Externe Western Digital Elements (WDBAAU0020HBK) harde schijf van 2 TB van 3 maand oud heeft vandaag de geest gegeven.

Als ik de harde schijf aansluit op de pc begint het lichtje te knipperen maar kan ik de harde schijf niet vinden in verkenner en schijfbeheer.

Nu heb ik de case op gemaakt en de harde schijf eruit gehaald en via een dock aangesloten op mijn laptop.

Na een aantal keren de usb kabel erin en eruit te hebben getrokken werd zo nu en dan de harde schijf wel in schijf beheer weergegeven. Windows vroeg toen of ik de schijf wou 'initialiseren' na hier op annuleren te hebben geklikt verdween de hardeschijf weer, deze melding is echter niet weer terug gekomen.

Bij windows logboeken staat een aantal keer de volgende melding:
quote: Windows logboek
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk2\DR16 tijdens een wisselbestandsbewerking.
Hebben jullie nog heldere ingevingen hoe ik mijn data terug zou kunnen krijgen?
Terug sturen naar Western Digital is natuurlijk ook een optie, maar ik ben bang dat ik hem dan leeg weer terug krijg :(

Alvast bedankt!

Edit: De harde schijf draait wel en maakt naar mijn weten geen abnormale geluiden. Ook de diagnose tool van Western Digital vond de harde schijf niet.

[ Voor 5% gewijzigd door wouterk123 op 10-12-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hem terugstuurt dan krijg je hem sowieso leeg terug, de kans is groot dat je namelijk niet eens dezelfde disk terug krijgt.

Sluit de schijf eens direct aan, dus zonder een USBverloopje, dat wil vaak nog wel eens helpen. De makkelijkste manier is anders toch echt de disk RMAen en je backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 18:58
Zoals hierboven aangeraden even direct aansluiten en dan de diagnose software van WD erop loslaten om te beginnen.

Er zijn diverse programma's in omloop die gericht zijn op data-recovery, maar afhankelijk van de ernst van de fout heb je natuurlijk meer of minder kans hiermee.

-edit- Oh, de diagnose software vindt de schijf niet lees ik nu, dat is een slecht teken. Zorg dat je zeker
bent dat het niet aan de verbinding (kabel/connectors) ligt.

Heb je de data niet in een back-up staan en is het heel belangrijk, dan is inschakelen van een data-recovery bedrijf een mogelijkheid. Ga niet met de eerste de beste in zee want er is kaf onder het koren en de prijzen zijn niet misselijk. Lees het data-recovery topic.

[ Voor 46% gewijzigd door ParkOverall op 09-12-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:14
Ik heb net de hardeschijf op twee verschillende PC's (XP en win7) aangesloten direct via SATA, maar het mocht helaas niet baten.
De ene PC zag hem wel in BIOS, maar gaf een grote van 0GB aan.
De tweede PC bleef tijdens het booten heel lang hangen maar ging uiteindelijk wel verder, éénmaal in windows beide malen geen schijf in verkenner/schijfbeheer :(

Aan de kabels ligt het sowieso niet want een oude SATA HDD deed het wel gewoon met dezelfde kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dat zo hoor lijkt het alsof de print nog wel iets doet, maar dat de motor verder stuk is. Ik denk niet dat je hier nog veel mee kan. Als je de data verder niet meer nodig hebt, dan zou ik 't ding gewoon RMAen.