[WinXP] HTTPS werkt niet, HTTP wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:59
Hallo mede Tweakers,

Dit is een vraag die ik zo'n 1,5 jaar geleden al had gesteld, maar toen was het helaas niet opgelost.
Ik heb op een laptop van mijn vader het volgende probleem:
HTTPS werkt simpelweg niet. In Internet Explorer niet, Chrome niet, iTunes niet, ik kan Windows Update niet eens gebruiken. Jullie snappen mijn punt. Enkel in Firefox werkt HTTPS. Nu wil ik overstappen op Chrome, maar dat gaat zo niet. Hoe dan ook, buiten dat zijn er vele andere nadelen zoals geen werkende iTunes en het al heel lang niet kunnen updaten van Windows.

Ikzelf heb al geprobeerd Internet Explorer te verwijderen (tot versie 6). Zoals verwacht hielp dit niet, want het probleem lijkt dieper te liggen. Datum van het systeem is ook gewoon goed ingesteld. Ik heb al gebruik gemaakt van Microsoft help op hun site. Alle stappen doorlopen maar dat heeft niet geholpen.

Na 1,5 jaar zou het mooi zijn om dit probleem te kunnen verhelpen. Een clean install is echt een allerlaatste middel, er staan namelijk veel programma's met drivers op de laptop. Deze opnieuw installeren is erg tijdrovend.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Om welke windows versie gaat het
welke software (firewall / antivirus ) heb je geinstalleerd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Windows versie staat in de titel. Dat is dus Windows XP. Ik heb Avast erop staan, maar die verwijderen maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaffel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 17:23
Wat ik zo las, ligt het probleem inderdaad dieper.
Wat je het beste kunt doen is je BIOS batterij vervangen, daarna weer opnieuw je BIOS clock instellen.
Check de link: http://www.techsupportfor...n-any-browser-591092.html

Daarnaast kan het natuurlijk ook een Registery instelling zijn die niet juist is. probeer eens CCleaner om dat op te schoonen..

Heb je er altijd Avast op gedraaid trouwens, nooit een andere Firewall van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
Mocht dat niet helpen kun je ook de suggesties hier nog proberen: You cannot log in to or connect to secured Web sites in Internet Explorer

/edit: Of bedoelde je dit met de MS Help in je ts?

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 10-12-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nielson schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:15:
Mocht dat niet helpen kun je ook de suggesties hier nog proberen: You cannot log in to or connect to secured Web sites in Internet Explorer

/edit: Of bedoelde je dit met de MS Help in je ts?
Precies, die heb ik al geprobeerd. Het is trouwens raar, HTTPS in Chrome werkt ineens. Is er een verandering geweest in de afgelopen 1,5 jaar over hoe Chrome HTTPS gebruikt? Ik heb altijd Avast gebruikt met Windows Firewall. Maar zoals gezegd helpt deïnstalleren ook niet.
Pagina: 1