Toon posts:

Nieuwe graka geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleem.
Gisteren heb ik mijn pc opnieuw gebouwd;
Gigabyte GA-990FXA-D3
AMD FX4100
8Gb DDR3
OCZ ZS550 watt
XFX Radeon HD6780

Als ik opstart geeft t moederbord een lange piep, dat er iets met de videokaart is, en ik krijg geen beeld.
De fans draaien wel gewoon, en met de oude graka werkt alles gewoon.

Ik denk dat t iets met de voeding is, daar zitten 2x6pins stekkers op, aan 1 kabel, zou dit niet op 2 aparte kabels moeten zitten?

Wie weet wat ik nog meer kan proberen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Kan de voeding zijn of de kaart zelf lijkt mij. Kwestie van 1 van de 2 proberen uit te sluiten lijkt mij. Doet een andere voeding het wel? Doet de kaart het wel in een ander systeem?

Desktop | Server | Laptop

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Dat de 6-pins stekkers verspreid zouden moeten zitten hoeft neit uit te maken. Ik heb zelf ook een voeding die dat heeft (600 Watt OCZ) en die draait een 6950 prima. Je kunt tijdens het opstarten even kijken naar je videokaart. Gaan de fans (of de fan) draaien tijdens het opstarten. Zo nee, kijk even naar je voeding. Zo ja, voeren ze de hele tijd dezelfde cyclus uit? Ofwel: gaat ie bijvoorbeeld eerst hard draaien, dan weer zachter, vervolgens uit en dan het hele zaakje weer opnieuw, dan krijgt je PC de grafische kaart niet aan de gang.
Uiteraard kan proberen ook geen kwaad.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu geprobeerd met een verloopstekker van 4 pins naar 6 pins, samen met een van de bestaande 6 pins, maar werkt ook niet. 550watt lijkt me voldoende, dus denk dat de videokaart doa is.
Alleen de fans draaien, verder doet ie niks

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Enige manier om het zeker te weten is om het uit te sluiten. Heb je een andere voeding die je kunt testen of een ander systeem waar je de kaart in kunt hangen?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
andere voeding heb ik nog wel, ga ik zo ff proberen, ander systeem niet denk ik, dus als andere voeding niet helpt zal ik de videokaart wel terugsturen, kijken ze er bij alternate maar even naar

edit:

andere voeding past niet op moederbord, mis een 4pins stekker.
ben toch bang dat 550 watt niet voldoende is
ik ga de voeding ruilen voor een zwaardere en als ie dan nog niet wil is t zeker weten de videokaart

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 17:46 ]

Pagina: 1