Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361258

Topicstarter
Ik heb een tijd terug een galaxy s2 gekocht via marktplaats (zonder originele verpakking). Volgens de verkoper was de telefoon goed als nieuw, en zo zag hij er ook uit. Hij had deze telefon namelijk nieuw van samsung opgestuurd gekregen omdat zijn oorspronkelijke galaxy s2 kapot was.
Echter na enig fiedelen met de telefoon kwam ik er achter dat de camera-applicatie niet werkt. Ik hoopte op een softwarefout, maar het bleek een hardwarefout te zijn. Na enig contact met de verkoper heb ik maar besloten de telefoon op te sturen ter reparatie omdat mij dit het minste gedoe op zou leveren. Nou heb ik gisteren de telefoon terug gestuurd gekregen van solid-vision (regelt samsungs reparatie's), ongerepareerd! Zo bleek zat er geen imei-sticker op de telefoon.
Nou zou ik dus graag van iemand willen weten wat het kan betekenen dat er geen imei-sticker op de telefoon zit. Ik heb het idee dat ik ben opgelicht, maar zou toch graag willen weten hoe het kan dat de imei-sticker ontbreekt. Kan dit het gevolg zijn van de reparatie? Of is het een gestolen telefoon?

Alvast bedankt voor jullie hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat er precies mee gebeurt is kan alleen de verkoper je denk ik vertellen. Dat de sticker er niet meer is kan door van alles zijn. De sticker zit bij deze telefoon onder de batterij en is daarom makkelijk te verwijderen, de reden waarom dit gebeurt is kunnen we alleen maar naar raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom krijg je geen garantie als die sticker weg is? Kunnen ze geen serienummer (of iets dergelijks) vinden waar ze uit af kunnen leiden of je nog garantie hebt? Vaag verhaal verder, maar als ik Solid Vision zie dan krijg ik jeuk op plaatsen waarvan ik niet wist dat ik ze had. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb ze nog niet gebeld. Maar ik kreeg een brief bij de telefoon waarin stond. geen reparatie mogelijk - imei sticker ontbreekt. Ik zal ze maandag bellen, maar na wat googelen vind ik wel dat de imei sticker nodig is voor reparatie.
Maar heeft niet iemand enig idee waarom de sticker zou kunnen ontbreken? Worden deze wel eens vergeten na een reparatie? Of zou het een gestolen telefoon kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 17:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Het achterhalen van een IMEI code lijkt me toch op meerdere manieren mogelijk als alleen via een sticker anders zou het hele idee van IMEI opgeven bij diefstal een wassen neus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maar heeft niet iemand enig idee waarom de sticker zou kunnen ontbreken? Worden deze wel eens vergeten na een reparatie? Of zou het een gestolen telefoon kunnen zijn?
Hier is geen zinnig woord over te zeggen, we kunnen er alleen over speculeren. Dat deze verwijderd wordt of vergeten wordt na een reparatie lijkt mij niet. De telefoon zou gestolen kunnen zijn maar hier is dus niets over te zeggen.

Het IMEI nummer is ook te achterhalen door een code in te toetsen. Welke dit is moet makkelijk via Google te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

weebl

YARR!

*#06#

Is een soort universele code. Volgens mij werkt dit op elke telefoon. Op die manier zou je het moeten kunnen achterhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. De imei code heb ik ook al gevonden. Ik heb deze namelijk mee moeten leveren bij de telefoon aanmelding. plus dat ik een print van de aanmelding met de telefoon mee heb moeten sturen. De imei code hebben ze dus. Het gaat ze alleen m de sticker blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

IMEI stickers worden over schroeven heen geplakt zodat ze zeker weten dat de telefoon niet is opengemaakt.

Als deze sticker ontbreekt kan jij niet garanderen dat het niet zo is geweest -> IMEI sticker weg == Waranty Void aka Weg is je garantie.

Bij elk stukje elektronica zit er meestal wel zo een waranty sticker.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Kleine titel change...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:48:
IMEI stickers worden over schroeven heen geplakt zodat ze zeker weten dat de telefoon niet is opengemaakt.

Als deze sticker ontbreekt kan jij niet garanderen dat het niet zo is geweest -> IMEI sticker weg == Waranty Void aka Weg is je garantie.

Bij elk stukje elektronica zit er meestal wel zo een waranty sticker.
Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Ze kunnen ook op andere manieren zien of iemand de telefoon heeft opengemaakt. Een batterij wordt warm, waardoor de sticker kan loslaten. Als dit zou betekenen dat dan je garantie weg is, kun je de telefoon maar beter niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
PoisonouZ schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:52:
[...]
Een batterij wordt warm, waardoor de sticker kan loslaten. Als dit zou betekenen dat dan je garantie weg is, kun je de telefoon maar beter niet meer gebruiken.
Gebruik zelf al bijna 20 jaar mobiele telefoons en heb, zelfs als ze flink warm werden door langdurig navigeren of een film afspelen, nog nooit meegemaakt, dat een IMEI-sticker uit zichzelf losliet.
Wanneer ik, zeker via Marktplaats, een telefoon van een populair type zou zien zonder IMEI-sticker, zouden er toch wel een aantal alarmbellen gaan rinkelen, 't hoeft niet om diefstal te gaan, verzekeringsbedrog kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

PoisonouZ schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:52:
[...]

Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Ze kunnen ook op andere manieren zien of iemand de telefoon heeft opengemaakt. Een batterij wordt warm, waardoor de sticker kan loslaten. Als dit zou betekenen dat dan je garantie weg is, kun je de telefoon maar beter niet meer gebruiken.
alle apparaten hebben zo'n sticker hoor, en bij allemaal dienen ze inderdaad voor de garantie. Het zijn ook niet de eerste beste stickertjes die je gewoon weer terugplakt (of die loskomen van warmte).

verder zou ik toch even contact opnemen met de verkoper op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 21:34
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:48:
Bij Samsung heb ik dat nog nooit gezien, praktisch altijd onder de batterij op de printplaat, al dan niet over de debugpads heengeplakt.
Anoniem: 315662 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 00:55:
alle apparaten hebben zo'n sticker hoor, en bij allemaal dienen ze inderdaad voor de garantie. Het zijn ook niet de eerste beste stickertjes die je gewoon weer terugplakt (of die loskomen van warmte).
Met samplesize=1 kan ik melden dat de IMEI-sticker prima is te verwijderen en terug te plakken (op een Samsung-telefoon).

Verder klinkt het alsof het goed aansluit bij de horrorverhalen over telefoonreparateurs. Kan me voorstellen dat de sticker erg handig is als ze een printplaat vervangen (om evt. hetzelfde IMEI terug te flashen?), maar garantie weigeren omdat de sticker mist 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Thralas op 10-12-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 21:09
Op de sticker staat een serienummer die nodig is om de reparatie te claimen(Niet het imei nummer, staat altijd als S/N en ziet er ongeveer zo uit: RFKB951124V). Deze staat verder ook niet in het toestel(software matig) dus geen garantie dan.

[ Voor 22% gewijzigd door Kalua op 10-12-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me wel af waarom zo'n IMEI nummer nodig is aangezien je die ook gewoon in de telefoon kunt opvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:07:
Ik vraag me wel af waarom zo'n IMEI nummer nodig is aangezien je die ook gewoon in de telefoon kunt opvragen...
tenzij het toestel niet meer aangaat natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, goed punt. Maar dan nog kunnen ze vast nog wel de info uitlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:46:
Hmm, goed punt. Maar dan nog kunnen ze vast nog wel de info uitlezen ;)
Samsung zelf misschien via JTAG, reparatie bedrijven kunnen dat niet. Maar dan is nog steeds het Serialnumber nodig en die staat alleen maar op die sticker.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalua op 10-12-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Het is ook mogelijk om de IMEI eruit te halen bij diverse modellen. Hier retourneert het toestel enkel 0-waarden. Naar mijn weten is dit verboden, aangezien ze dan niet meer kunnen traceren wie wat gebeld heeft.

Btw of het een gestolen telefoon is, kun je hier makkelijk checken: http://www.telefooncheck.nu/

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:14
Er zijn ook trouwens mensen die hun imei nummer veranderen bij een SGS2, bijvoorbeeld bij grijze import. Maar bedoelen ze echt alleen het IMEI nummer of ook het serienummer?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Biersteker schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:09:
Er zijn ook trouwens mensen die hun imei nummer veranderen bij een SGS2, bijvoorbeeld bij grijze import. Maar bedoelen ze echt alleen het IMEI nummer of ook het serienummer?
Het IMEI nummer en serienummer staan bij deze telefoon op dezelfde sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
Ik denk dat de meeste mensen vergeten waarom dit een reden geweest zou kunnen om de garantie te weigeren. Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijke scenario's die zijn afgespeeld voordat de TS de telefoon heeft gekocht:

- telefoon is gerepareerd en men heeft bij de reparateur een fout gemaakt door de IMEI sticker niet terug te plakken na reparatie. Kleine kans, en tevens vermeld de MP verkoper volgens TS dat hij de telefoon nieuw heeft gekregen na een defect. (raar, aangezien de meeste telefoons gerepareerd worden door Solid Vision of andere soortgelijke bedrijven. ) Heeft de MP verkoper ooit een bon meegegeven aan TS als bewijs?

- de telefoon is niet nieuw en is simpelweg gerepareerd door de MP verkoper of een telecom toko die niet gecertificeerd is in het herstellen en repareren van telefoons. Vervolgens verkocht als "nieuw". De garantie vervalt hiermee tevens ook, aangezien het ontbreken van de IMEI sticker duidt op gesjoemel met de telefoon.

Het beste advies wat richting de TS gegeven kan worden is het feit om contact op te nemen met de MP verkoper. Wellicht dat hij meer duidelijkheid kan geven omtrent de telefoon. Aankoopbewijs/reparatiebewijs is bijvoorbeeld al een eerste stap, maar ik vrees dat de telefoon toch is gerepareerd bij een winkel om de hoek en daarmee de garantie meteen is vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
k5052 schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:12:
...maar ik vrees dat de telefoon toch is gerepareerd bij een winkel om de hoek en daarmee de garantie meteen is vervallen.
Is pertinent niet waar. Je behoudt ten alle tijden fabrieksgarantie op je product, ook al heb je hem zelf 10x in- en uit elkaar geschroefd of zelf reparaties aan verricht (of de buurman).

Pas als het overduidelijk is dat door een onvakkundige reparatie nieuwe schade is ontstaan, dan kunnen ze je die fabrieksgarantie weigeren. In de eerste 6 maanden is het aan de fabrikant om te bewijzen dat dat zo zou zijn.

Het ontbreken van een sticker levert in principe geen enkel beletsel om een telefoon te repareren. Als het inderdaad zo is dat het serienummer nergens anders dan op die verdwenen sticker staat, ja dan ben ik het er mee eens dat er een probleem is. Zeker als je de originele factuur niet hebt (want daarop zou je immers de link kunnen maken met de verkoopdatum (garantiedatum) en het IMEI nummer van het toestel, wat nog wel uitleesbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
k5052 schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:12:
Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijke scenario's die zijn afgespeeld voordat de TS de telefoon heeft gekocht:
Er is wel meer mogelijk, bijvoorbeeld scenario 3:
-De telefoon is gestolen en van een nieuw IMEI-nummer voorzien. De sticker is verwijderd om identificatie te voorkomen.
ebia schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:24:
Pas als het overduidelijk is dat door een onvakkundige reparatie nieuwe schade is ontstaan, dan kunnen ze je die fabrieksgarantie weigeren. In de eerste 6 maanden is het aan de fabrikant om te bewijzen dat dat zo zou zijn.
De fabrikant heeft geen directe relatie met de eindklant. Dit zou kunnen gelden voor een winkel, maar TS heeft zijn telefoon niet direct van een winkel waar je wettelijke garantie kan claimen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1