Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde stotteringen sinds 2 weken

Pagina: 1
Acties:

• sportvisserij
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-01 12:42
Beste forumleden,

Na lang zoeken en klooien ben ik ten einde raad aangaande het volgende probleem:

Mijn laptop ( Toshiba sattelite P500 core2duo e6600 windows 7) heeft sinds een week of 3 het probleem dat ondanks dat er weinig programma's actief zijn deze hapert op sommige momenten.
Dit uit zich vooral in het feit dat mijn muziek die ik afspeel om de 30/40 seconden 1 seconde hapert en ook bij het bezoeken van sites en het kijken van film(pjes) er soms (niet altijd wel vaak) haperingen optreden.

Ik heb AVG alles laten scannen en daar kwam niets uit en ook spybot search & destroy heeft enkele zaken verwijderd maar daarmee was niets opgelost. Alle Windows updates zijn uitgevoerd.
Mijn laptop is niet sloom of traag in het algemeen, hij heeft het 2 jaar lang perfect gedaan maar deze haperingen zijn echt met name bij muziek en film erg vervelend.
Waar o waar zit de oorzaak van dit probleem??

Alvast ontzettend bedankt voor alle reacties

Patrick

Verwijderd

Een mogelijke oorzaak is eventueel te vinden in die Updates van Windows. Zeker als het spontaan op is gaan treden. Ik kan mij nog herinneren dat mijn vorige PC na het installeren van Service Pack 1 voor Windows 7 een maand lang echt heel slecht draaide alvorens Windows zijn draai weer wist te vinden.

Wat je eens zou kunnen overwegen is het installeren van http://ultradefrag.sourceforge.net/ en de boot-time defrag daarvan te laten draaien. Kijken of het defragmenteren van de HDD iets aan verbetering brengt.

Voor de volledigheid - indien je er ook games op speelt, draaien die wél goed of heb je daar ook haperingen?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dichtgeklitte windows (tsja, dat gebeurt na een aantal jaar) of malware die AVG niet kan vinden.
Scan eens met Malware Bytes Anti Malware en als dat niet helpt, verse install eroverheen. Niet leuk,
maar het maakt je laptop ZOOOOOOOOOOVEEL sneller ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Maak met ccleaner je systeem schoon, en defrag je hdd, misschien helpt dat.

Verwijderd

Van een defrag wordt je computer marginaal sneller, dat kan het probleem dat het geluid stopt niet zijn..
Idem voor windows updates. Het kan wel een softwareprobleem zijn, maar dan los je dat niet op met een defrag...

Ik gok zelf op een brakke HDD, het snelste te testen met de error scan van HDtune, als dat niet werkt denk ik dat je het beste af bent met een verse installatie, mocht het probleem in software zitten is dat niet altijd makkelijk op te lossen.

Je kan het ook nog makkelijker controleren.. brandt het HDD ledje continu als hij vast loopt? Dan heb je zeer zeker te maken met een stukke hdd, of iets wat de HDD heel erg bezig houdt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 01:27 ]

• sportvisserij
Ik ga die malware tool zeker even gebruiken, niet geschoten is altijd mis. ook defragmenteren zal ik even doen.
Games speel ik vrijwel niet omdat mijn laptop daar niet echt geschikt voor is.
Alvast bedankt voor de tips, ik laat het resultaat wel weten:)

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Naast HDTune(gratis versie natuurlijk :] ) , zou je ook : chkdsk /f /r kunnen uitvoeren na herstart(word dan aangeven). Ofwel rechtermuis knop op C: , eigenschappen, extra schijfcontrole en dan ook beide vakjes aanvinken. (Weet niet of dat ook nog zo is met Win7). Als het goed is dan ook herstart nodig en chkdsk word uitgevoerd.

Dit na HDTune. Windows 'chkdsk' zou de badsectoren moeten afvlaggen/markeren.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• sportvisserij
De anti-Malware tool gaf geen bijzonderheden en ook HDtune vond niets. CCleaner heb ik ook gebruikt en heeft wel ietsje geholpen maar op het moment van typen stopt de muziek er weer af en toe een seconde mee:(
Alleen defragmenteren moet ik nog even doen, verandert een defragmentatie verder niets aan mijn laptop?

Als ook dat geen effect gaat geven dan wacht ik nog een paar windows updates af en anders maar een complete reinstall:(

Verwijderd

Nee defrag verandert niks, sinds dat de HDD spint/draait wordt de data op verschillende segmenten geschrijven, dus als je iets installeert worden de data niet netjes op een segment gezet maar op meerdere, defrag herkent wat bij wat hoort en schrijft alles netjes achter elkaar.

Doe een boot-time defrag zoals Kharay zegt met Ultradefrag of Puran.

http://www.puransoftware.com/Puran-Defrag.html

Ik hoop dat je geen reinstall nodig hebt that's a pain....
Pagina: 1