Laptop scherm niet aan na slaapstand.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Wanneer mijn laptop voor een langere tijd in slaapstand is +- 30 min of meer en ik wil deze uit slaapstand halen dan start de laptop wel wel gewoon maar het beeldscherm blijft soms zwart. Ik merk dat de laptop voor de rest normaal werkt want in kan gewoon nog inloggen op het account en dan hoor ik het inlog geluid, maar het scherm blijft zwart.
Ik moet de laptop uit zetten (door de aan knop een paar seconden in te houden) en dan weer aan om het beeld terug te krijgen.

Ik kan nergens concrete informatie vinden wat dit probleem kan veroorzaken en hoop dus dat iemand hier er meer over weet.

Specificaties van de laptop:
- Dell Studio 1749 uit 2010.
- Windows 7 64-bit.
- Intel i5 540M CPU.
- SSD als bootschijf.
- HDD als tweede schijf.
- 8GB Corsair ram.

Edit:
Het rare is dat het min of meer willekeurig gebeurt. Als hij kort in slaapstand is geweest gebeurt het meestal niet, maar als hij langer in slaapstand heeft gestaan gebeurt het vaker maar ook niet altijd. Heb de laptop net bijv 45. in slaapstand gelaten en het werkte wel toen hij eruit kwam. Terwijl het gister na een uur slaapstand niet werkte.

[ Voor 19% gewijzigd door Meessen op 10-12-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Overal de meest recente drivers voor geïnstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50
[verwijderd]

[ Voor 84% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Meessen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:48:
Wanneer mijn laptop voor een langere tijd in slaapstand is +- 30 min of meer en ik wil deze uit slaapstand halen dan start de laptop wel wel gewoon maar het beeldscherm blijft zwart. Ik merk dat de laptop voor de rest normaal werkt want in kan gewoon nog inloggen op het account en dan hoor ik het inlog geluid, maar het scherm blijft zwart.
Ik moet de laptop uit zetten (door de aan knop een paar seconden in te houden) en dan weer aan om het beeld terug te krijgen.

Ik kan nergens concrete informatie vinden wat dit probleem kan veroorzaken en hoop dus dat iemand hier er meer over weet.

Specificaties van de laptop:
- Dell Studio 1749 uit 2010.
- Windows 7 64-bit.
- Intel i5 540M CPU.
- SSD als bootschijf.
- HDD als tweede schijf.
- 8GB Corsair ram.
Mijn HP heeft exact hetzelfde. Als ik vervolgens na het uitdoen van de laptop deze weer opstart, gaat hij slaapstand weer hervatten ipv geheel opnieuw opstarten. Bij jouw ook?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:16
Wisselen van en naar extern beeldscherm met de blauwe Fn-toets en F5/F6 (uit mijn hoofd, kan bij jou anders zijn) werkt ook niet?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Rupie schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:19:
Overal de meest recente drivers voor geïnstalleerd?
Ja. Ik heb hem een paar weken gelede opnieuw geïnstalleerd en meteen alle nieuwste drivers gebruikt. Ik had het probleem daarvoor ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
50Miles schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:20:
[...]

Mijn HP heeft exact hetzelfde. Als ik vervolgens na het uitdoen van de laptop deze weer opstart, gaat hij slaapstand weer hervatten ipv geheel opnieuw opstarten. Bij jouw ook?
Nee, hij start wel weer gewoon op (met het bericht dat ik verkeerd heb afgesloten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meessen
Tens schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:21:
Wisselen van en naar extern beeldscherm met de blauwe Fn-toets en F5/F6 (uit mijn hoofd, kan bij jou anders zijn) werkt ook niet?
Dit heb ik nog niet geprobeerd, zal het eens testen als het zich weer voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

PCR

Zoals iemand anders al schreef is het van belang om met bijvoorbeeld een zaklamp te checken of je wel iets in het beeld ziet. Dat beantwoordt namelijk de vraag of het backlight uit blijft of dat echt het scherm + backlight uit blijft

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56
Ik heb een HP laptop gehad met dat probleem, maar ik had het probleem alleen bij slaapstand en niet bij sluimerstand. Ik heb de standby niet mder gebruikt en daarmee was het probleem omzeild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-07 16:53
Heb soortgelijke problemen in het verleden ook gehad met een HP. Wat meestal werkte is het beeldscherm helemaal dicht- en vervolgens openklappen. Geen idee of alleen de backlight uit was of ook het LCD. 't is natuurlijk een beetje een suffe oplossing, maar iig een stuk sneller dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
PCR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:56:
Zoals iemand anders al schreef is het van belang om met bijvoorbeeld een zaklamp te checken of je wel iets in het beeld ziet. Dat beantwoordt namelijk de vraag of het backlight uit blijft of dat echt het scherm + backlight uit blijft
O dacht dat dat een grap was haha. Zal het eens proberen als het zich voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 09:23

The Inquisitor

Greetings weaklings

Werkt je reedcontact wel goed? Of haal je de laptop uit slaapstand door de deksel simpelweg open te doen? Indien je daarvoor de aan-knop gebruikt kan het zijn dat je reedcontact niet goed werkt en de laptop niet 'weet' dat het scherm open geklapt is.

Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
volgens mij een fout in win 7 ik heb het ook wel eens (met een dell). Gewoon de power knop net zolang indrukken tot ie echt uit is en dan weer opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 10-12-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Dit is een fout in Windows 7. Een vriend van mij heeft er ook last van. De makkelijkste oplossing is je scherm nog een keer helemaal dicht en open klappen. Mocht je laptop dan weer in slaaptstand gaan, moet je in je configuratiescherm even instellen dat windows niets onderneemt als je het 'deksel' (faal vertaling) sluit. Moet je voortaan je laptop alleen handmatig even op slaapstand zetten. Je scherm gaat overigens wel uit als je je scherm dichtklapt dan.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:40
Fout in Windows 7 ? Ik heb er anders nog nooit last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
The Inquisitor schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 01:12:
Werkt je reedcontact wel goed? Of haal je de laptop uit slaapstand door de deksel simpelweg open te doen? Indien je daarvoor de aan-knop gebruikt kan het zijn dat je reedcontact niet goed werkt en de laptop niet 'weet' dat het scherm open geklapt is.

Zie ook hier.
Ik gebruik de aan knop om uit slaapstand te komen maar dat komt omdat ik het zo heb ingesteld. Als ik slaapstand aan zet bij het sluiten van de deksel komt deze ook uit slaapstand als ik de deksel weer open doe.
Liveshort schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 09:26:
Dit is een fout in Windows 7. Een vriend van mij heeft er ook last van. De makkelijkste oplossing is je scherm nog een keer helemaal dicht en open klappen. Mocht je laptop dan weer in slaaptstand gaan, moet je in je configuratiescherm even instellen dat windows niets onderneemt als je het 'deksel' (faal vertaling) sluit. Moet je voortaan je laptop alleen handmatig even op slaapstand zetten. Je scherm gaat overigens wel uit als je je scherm dichtklapt dan.
Scherm dicht en open doen lost het niet op.

Het rare is dat het min of meer willekeurig gebeurt. Als hij kort in slaapstand is geweest gebeurt het meestal niet, maar als hij langer in slaapstand heeft gestaan gebeurt het vaker maar ook niet altijd. Heb de laptop net bijv 45. in slaapstand gelaten en het werkte wel toen hij eruit kwam. Terwijl het gister na een uur slaapstand niet werkte.
Nog steeds niet de kans gehad om de eerder genoemde testen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Als het goed is zou dit moeten werken. Vreemd in ieder geval. Heb je al geprobeerd om, zoals een paar post hierboven te lezen is een extern scherm aan te sluiten?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Liveshort schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:47:
Als het goed is zou dit moeten werken. Vreemd in ieder geval. Heb je al geprobeerd om, zoals een paar post hierboven te lezen is een extern scherm aan te sluiten?
Dit wil ik wel proberen, maar omdat het probleem zich niet altijd voor doet is het lastig om te reproduceren wanneer ik het zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Het probleem deed zich net weer voor. Ik had met een zaklamp op het scherm geschenen om te checken of het backlight niet werkt, maar ik zie dan ook niks.
Ik dacht probeer nog eens het scherm nog een paar keer open en dicht te doen en de derde keer ging het wel ineens aan. Dit had ik al eerder geprobeerd maar tot nu toe werkte dat niet.

Zal het dan waarschijnlijk liggen aan wat The Inquisitor eerder noemde: niet goed werkend reedcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 09:23

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dan zou het weleens het Reedcontact kunnen zijn. Want ik heb een soortgelijk probleem: bij mij gaat het scherm bijna nooit uit als ik h'm dicht doe. Dat is minder erg dan dat het scherm uitblijft natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Dit wordt weer een leuke om aan Dell uit te leggen, vooral omdat ik het niet makkelijk kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:26
Same here, via logged scriptje het probleem de nek omgedraaid.

ATI Radeon mobility als grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Hatsieflatsie schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:01:

ja; HD5650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Hatsieflatsie schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:01:

Idem. Scriptje zorgde ervoor het dat probleem verdween :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
En hoe los ik dat op? welk scriptje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 12:45
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 1749 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik zou graag de oplossing willen weten als jij die weet :)
Pagina: 1