Beste Tweakers,
Sinds maart 2011 heb ik de Asus N53JQ laptop.Deze had een 500gb hdd en heb ik vervangen met mijn Adata S599 64gb SSD schijf die ik had van mijn oude laptop.
Probleem:
Bij een cold boot zegt hij "Reboot and select proper Boot device". Wanneer ik ctrl + alt + delete doe dan start windows wel gewoon normaal op.
Specs:
Asus N53JQ
I7 740QM
DVD brander
Adata S599 64gb SSD
Wat heb ik gedaan?
-Windows reinstal(niet voor dit probleem maar voor iets anders)
-BIOS update
-Firmware van Adata ssd update
Boot order gaat altijd #1 DVD en #2 HDD. Ik krijg dit niet veranderd.
Wanneer ik het instel en reboot dan pakt hij gewoon de HDD. Wanneer ik afsluit en meteen start heeft hij wel eens de neiging om alsnog normaal te starten maar bij een echte cold boot(paar minuten afgesloten of een dag later) dan krijg ik die melding weer.
Waar ligt dit aan?
Op internet vind ik niets over dit probleem
Sinds maart 2011 heb ik de Asus N53JQ laptop.Deze had een 500gb hdd en heb ik vervangen met mijn Adata S599 64gb SSD schijf die ik had van mijn oude laptop.
Probleem:
Bij een cold boot zegt hij "Reboot and select proper Boot device". Wanneer ik ctrl + alt + delete doe dan start windows wel gewoon normaal op.
Specs:
Asus N53JQ
I7 740QM
DVD brander
Adata S599 64gb SSD
Wat heb ik gedaan?
-Windows reinstal(niet voor dit probleem maar voor iets anders)
-BIOS update
-Firmware van Adata ssd update
Boot order gaat altijd #1 DVD en #2 HDD. Ik krijg dit niet veranderd.
Wanneer ik het instel en reboot dan pakt hij gewoon de HDD. Wanneer ik afsluit en meteen start heeft hij wel eens de neiging om alsnog normaal te starten maar bij een echte cold boot(paar minuten afgesloten of een dag later) dan krijg ik die melding weer.
Waar ligt dit aan?
Op internet vind ik niets over dit probleem