Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na gebruik tekentablet werkt toetsenbord allen via hub

Pagina: 1
Acties:

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:25
Zoals de titel al zegt. Ik sloot een tekentablet via usb aan op een USB-hub. Mijn toetsenbord was gewoon ingeplug aan de achterkant van mijn pc. Tijdens het gebruik van het tablet viel het me al op dat mijn toetsenbord was uitgeschakeld. Na het loskoppelen van de tablet bleef het toetsenbord weigeren.

Ook na een reboot deed het toetsenbord het niet. Bij het aanzetten van de computer lichten die lampjes heel even op en gaan daarna weer uit. Ook reageert het toetsenbord niet om in de bios te komen of iets anders tijdens het boot process. Via een simpele usb hub werkt het toetsenbord wel...

???? Iemand een idee?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien eens zonder je hub je toetsenbord proberen in de poort waar je hub zat, misschien is gewoon die usb-poort kapot.

Verwijderd

Probeer eerst eens een systeem herstel

------------------------------------------------------------
U kunt Systeemherstel als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires, klik op Systeemwerkset en klik vervolgens op Systeemherstel.‌ Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Funky, sorry hoor, maar waar zou een systeemherstel moeten werken als het tobo ook al bij het opstarten niet werkt om het BIOS in te gaan?

@Jewcookie, Heb je ook geprobeerd om de kabel eruit te halen en er weer in te stoppen om zo de detectie opnieuw te forceren? Heb je ook een andere USB poort geprobeerd, zoals Bartjezz zei (zelfs de front panel)?

Zelf heb ik het met m'n muis. Die wordt prima gezien, maar kan ik niet gebruiken totdat ik 'm opnieuw in de poort steek. Nu zit-ie via de hub van m'n monitor en blijft het prima doen, zelfs na meerdere power cycles. Ik had 'm eerst aan m'n toetsenbord hangen, ook een soort hub, en daar bleef hij het ook doen. Vanaf het begin had ik al problemen met de werking van de muis, maar nu zie ik wat het bij mij oplost. Vervelend, maar mee te werken.
Ik ga voor de grap eens kijken wat het doet met een apart hubje er tussen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Beste Hero,

De TS schrijft dat het toetsenbord uitgeschakeld werd toen hij een tablet aansloot. Het toetsenbord doet het niet meer op een gewone usb uitgang maar echter wel gewoon op de hub.

- Zeer waarschijnlijk is er door het aansluiten van de hub/tablet een verandering in de usb poort configuratie gedaan. Je kunt ook de drivers van die usb poort deinstalleren en opnieuw het toetsenbord laten detecteren zodat het systeem zelf de most appropriate driver installeerd, of in het geval er specifieke drivers die apart geinstaleerd zijn voor de muis deinstaleren, en na een reboot de boel opniew detecteren/installeren.
- Ook kan de TS kijken in apparaatbeheer of er onder toetsenborden een HID apparaat staat met een referentie naar het bewuste tablet of dat het tablet te vinden is onder (human Interface Apparaten (HID) en het daar deleten. Of daarmee dan direct zonder andere stappen te ondernemen wél het toetsenbord wordt herkend op die usbport is niet zomaar zeker te zeggen.

En dat is nu net het geval. Dit soort issues zijn vaak simpel op te lossen als je exact weet welke stap je moet doen. Weet je dat echter niet en/of wil je zonder veel poespas je probleem oplossen dan probeer je in eerste instantie een systeemherstel. Als dat niet gaat of geen soelaas biedt dan kun je altijd verder kijken. Maar, zeker voor een novice user, waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan?

(Als de TS nu een volwaardige backup had gehad had hij die even terug kunnen zetten en zeer waarschijnlijk in no time van z'n probleem afgeweest)

Verwijderd

Wat mij ook opvalt is dat de mensen die hier in dit topic schrijven een probleem beschrijven maar taal nog teken van de hardware; naam/model van het probleem apparaat, eventueel gebruikte drivers, gebruikte OS, ed.

Al die specifieke informatie kan hulpzame informatie zijn in het oplossen van je probleem.
Zeker wanneer het een bekend probleem betreft bij een specifieke configuratie en herkend wordt door anderen die de oplossing al hebben gevonden.
Pagina: 1