Uit: nieuws: Microsoft kan Metro-applicaties op afstand verwijderen
Dat klinkt nogal definitief en niet echt waar in die zin. Het klopt dat er geen store-wide afkoelingsperiode is voor apps maar developers kunnen er prima voor kiezen om een trial te maken. En dat gaat ook nog eens erg makkelijk, post die ik heb gedaan onder het artikel:Uit de licentievoorwaarden blijkt verder dat de Windows Store geen 'afkoelingsperiode' heeft waarbinnen gebruikers hun aankoop kunnen annuleren. Gebruikers kunnen hun aankoop enkel ongedaan maken als wetgeving verplicht tot het aanbieden van die mogelijkheid. Hoewel Nederland een wettelijke afkoelingsperiode op internetaankopen heeft, geldt die niet voor applicaties en andere digitaal verspreide content. De Android Market heeft overigens wel een afkoelingsperiode.
Jammer dat het artikel wel het ontbreken van een afkoelingsperiode als minpunt voor de Windows Store aanmerkt (en dan de 15 minuten afkoelingsperiode van Android een beetje ophemelt) maar vergeet te zeggen dat Metro-developers met één commando een trial-mode kunnen inbouwen in hun applicatie!
Een developer kan bijvoorbeeld iets als "isTrial()" aanroepen en daarin een zelfgekozen volledige gebruiksperiode zetten, of een beperking van features, of beide, dat is aan de developer.
Dat lijkt me veel handiger dan 15 minuten een app kunnen gebruiken.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/