Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe sid toepassen na ghost image Win7 OS

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Ik zit even tegen een probleem aan te kijken waar ik moeilijk uit kom. Ik heb hier enkele PC's van hetzelfde merk/type; en ik heb één daarvan compleet ingericht met W7 64b / Office en wat losse apps.
Ik heb hier een image van gemaakt met Symantec Ghost 15.

Nu wil ik dat image deploy'en naar de overige systemen en daar aansluitend een nieuwe SID per PC op genereren met NewSID 4.10
Dat doe ik omdat ze daarna worden opgenomen in een domein. Doe ik dat niet, dan bestaat er een grote kans dat er problemen komen op het netwerk omdat de clients opgenomen zijn in een windows update server / virus server / etc.

Echter na het uitvoeren van de NewSID start de W7 pc niet meer op. Ik heb geprobeert de automatische repair tool te laten lopen en master boot record proberen terug te zetten; zonder resultaat.

Nu lees ik op Google dat de SID opnieuw generen via NewSID sowieso problematisch is i.c.m. W7.
Heeft iemand een alternatief, of zie ik wat over het hoofd?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sysprep.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Silent Thunder
Ik heb gelezen over Sysprep. Ik begrijp dat je de host PC moet inrichten ermee en dat vervolgens de clones automatisch een nieuw ID krijgen van Sysprep, na het imagen.

Echter als ik de stappen lees hoe je dat voor elkaar moet krijgen, dan vraag ik mij af of dat zo moet (zo uitgebreid). http://technet.microsoft....rary/dd744512(WS.10).aspx

Ik hoef geen complete deployment server/procedures op te zetten.

Ik wil enkel dat mijn clone een andere ID krijgt, misschien kan het met Sysprep ook gemakkelijker?
Is er misschien een simpele handleiding voor, ik kan het in ieder geval nog niet vinden.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Silent Thunder schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:34:
Nu wil ik dat image deploy'en naar de overige systemen en daar aansluitend een nieuwe SID per PC op genereren met NewSID 4.10
Weet je zeker dat je de SID moet resetten? Er is een reden waarom NewSID niet meer onderhouden wordt: http://blogs.technet.com/...e/2009/11/03/3291024.aspx

• Silent Thunder
downtime schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:24:
[...]

Weet je zeker dat je de SID moet resetten? Er is een reden waarom NewSID niet meer onderhouden wordt: http://blogs.technet.com/...e/2009/11/03/3291024.aspx
Naar mijn inziens moet de machine ID nog steeds worden veranderd om problemen op het domein te voorkomen na het clonen. Anders hangen al die machines met het zelfde ID aan de gezamelijke servers, dat kan ook nooit de bedoeling zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 09-12-2011 15:29 ]

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
je richt je pc in zoals het moet, dan start je sysprep. deze gaat onderandere je SID verwijderen en zet je pc uit.
Darnaa moet je ZONDER dat je windows weer opstart een image van maken.
deze image kun je dan deployen en als je voor het eerst de pc start krijg je een soort mini installatie en het systeem maakt ook nieuwe SID voor je aan

• Silent Thunder
soheilmd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:29:
je richt je pc in zoals het moet, dan start je sysprep. deze gaat onderandere je SID verwijderen en zet je pc uit.
Darnaa moet je ZONDER dat je windows weer opstart een image van maken.
deze image kun je dan deployen en als je voor het eerst de pc start krijg je een soort mini installatie en het systeem maakt ook nieuwe SID voor je aan
Oké, dat klinkt erg to the point zoals ik het wil (integenstelling tot de armlange handleidingen die ik alleen maar vind).

Heb je daar nog linkje van over hoe en wat? (in die versimpelde vorm)

• soheilmd
Ik gebruik op werk sysprep voor de XP met het volgende commando:

sysprep.exe -reseal -mini

(reseal maakt nieuwe sid en gegevens aan)
(mini geeft je de mini wizzard naa de installatie)

Als je de sysprep bestanden niet hebt kun je deze ook via MS downloaden, daarbij heb je ook een inf bestand deze kun je zelf naar je eigen wensen aanpassen

• Silent Thunder
Je geeft aan dat je het met XP doet.

Moet ik andere bestanden downloaden voor W7?

Ik vind bijvoorbeeld voor W7:
http://www.microsoft.com/.../pages/windows_7_opk.aspx

Maar die file is zodanig groot dat ik mij afvraag of het de juiste package is.

• soheilmd
heb je geen sysprep bestanden op je pc? waarschijnlijk in je system32\sysprep

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op mijn W7 Pro machine staat sysprep.exe inderdaad onder C:\Windows\system32\sysprep.

• soheilmd
dan heb je geen downloads nodig ;)

• Silent Thunder
Dank, ik ga er es mee aan de slag

• soheilmd
succes...