[ZendFramework] Applicatie niet in root?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de liefhebbers die bekend zijn met Zend Framework (ZF);

Een ZF aplicatie wordt normaliter in de root van je server geplaatst. Tijdens het ontwikkelprocess, op je localhost, kun je een virtual host aanmaken om een "live server" te immiteren (de virtual host zorgt ervoor dat de index file in je public directory getoond wordt). De .htaccess file in je public folder handelt alle requests af: alle extra parameters in je URI worden omgezet naar modules / controller / action values.

Is het echter mogelijk - ik neem aan van wel - om je applicatie niet in de root, maar een level dieper te plaatsen?
Dus in plaats van het aanroepen van de applicatie als volgt:

www.example.com/modulenaam/controllernaam/actionnaam/
(wat in feite verwijst naar iets als /var/tmp/www/zendapplicatie/application/public/)

...je iets doet als:

www.example.com/appnaam/module/controller/action
(wat eveneens zou moeten verwijzen naar /var/tmp/www/zendapplicatie/application/public/)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik krijg het niet aan de praat omdat, door het "extra level" (/appnaam/) je geen gebruik meer kunt maken van de virtual host. Althans, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel dank. Dit lijkt inderdaad hetgeen te zijn ik zoek. Door de vele bomen in het ZF-bos kan het zoeken naar iets dergelijks lastiger zijn dan het in eerste instantie lijkt. Dank nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kunt in je .htaccess een RewriteBase zetten.