Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Ik heb hier een externe schijf liggen die defect is (je hoort 'm opspinnen, en daarna tikt ie als een bezetene voor een halve minuut en dan stopt ie er weer mee). Alle echt essentiele data die erop staat heb ik netjes gebackup'd, maar natuurlijk zou ik liever alle data er vanaf kopieren voordat ik 'm terugstuur voor garantie, echter de schijf is nu niet benaderbaar.

Daarom heb ik de volgende vragen:
- Heeft het zin om de disk uit de externe behuizing te halen en direct aan de pc te koppelen, of ligt het probleem met zekerheid aan de disk zelf en niet aan de behuizing/voeding/usb-controller?
- In hoeverre heb ik nog garantie als ik de disk heb gedemonteerd (ik was 'm wel van plan daarna weer in elkaar te zetten)?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien even naar de sloop gaan en hem bij zo'n huge magneet houden waarmee ze auto's optillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Hoe is de schijf defect gegaan? Als je hem hebt laten vallen dan is de hardeschijf die erin zit defect, en heeft het weinig zin om hem open te maken.

En vaak zitten er stickers/zegeltjes op die verbroken worden zodra je hem open maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27
Het kan zijn dat de controller in de behuizing defect is. De enige manier om hier achter te komen is deze te demonteren. Die kans is trouwens klein gezien je beschrijving van het defect.
Nu is het niet meer dan logisch dat je alleen garantie behoud als nergens te zien is dat je de behuizing hebt opengemaakt.

Stuur het ding terug en verzamel de verloren bestanden opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je schijf uit elkaar gaat trekken, dan zul je echt geen garantie meer hebben.

Verder zullen ze bij de RMA echt niet gaan proberen je data terug te krijgen. Je schijven worden gerepareerd (indien mogelijk) en vervolgens teruggestuurd. Als je echt bang bent dat hele waardevolle data op straat komt te liggen dan zou ik de schijf vernietigen en een nieuwe disk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een 2.5" buspowered harddisk wil ook wel eens tikken wanneer hij van het USB poortje niet genoeg stroom krijgt. Als dit een 2.5" disk betreft zou ik eens een andere USB poort proberen of een korter USB kabeltje (eventueel eentje van betere kwaliteit).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Bedankt voor de snelle reacties,
ThinkPadd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:57:
Hoe is de schijf defect gegaan? Als je hem hebt laten vallen dan is de hardeschijf die erin zit defect, en heeft het weinig zin om hem open te maken.

En vaak zitten er stickers/zegeltjes op die verbroken worden zodra je hem open maakt.
De schijf is een maand oud en heeft in die maand op zijn plek gestaan en maakte gisteren ineens wat rare geluiden (klinkt ongeveer zo: YouTube: Kanaal van DataRecoveryNL, dus waarschijnlijk heeft openmaken ook geen zin dan), toen heb ik de boel uitgezet en besloten vandaag alles te backuppen, maar was helaas te laat.
Moning2 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:57:
Het kan zijn dat de controller in de behuizing defect is. De enige manier om hier achter te komen is deze te demonteren. Die kans is trouwens klein gezien je beschrijving van het defect.
Nu is het niet meer dan logisch dat je alleen garantie behoud als nergens te zien is dat je de behuizing hebt opengemaakt.

Stuur het ding terug en verzamel de verloren bestanden opnieuw.
Ik heb heel even gekeken of ik de behuizing open kan krijgen zonder een zegel oid te slopen, maar ik moest toch wel wat kracht zetten om er wat beweging in te krijgen dus ik heb besloten de boel maar dicht te laten.
TERW_DAN schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:00:
Als je je schijf uit elkaar gaat trekken, dan zul je echt geen garantie meer hebben.

Verder zullen ze bij de RMA echt niet gaan proberen je data terug te krijgen. Je schijven worden gerepareerd (indien mogelijk) en vervolgens teruggestuurd. Als je echt bang bent dat hele waardevolle data op straat komt te liggen dan zou ik de schijf vernietigen en een nieuwe disk kopen.
Het gaat me er niet zozeer om wat hun met mijn data doen, een deel van mijn muziekcollectie en een paar van mijn films staan ook op die schijf, die kan ik wel opnieuw zoeken en downloaden, maar het is een stuk makkelijker en sneller om ze even van de ene naar de andere schijf te kopieren.
redfoxert schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:04:
Een 2.5" buspowered harddisk wil ook wel eens tikken wanneer hij van het USB poortje niet genoeg stroom krijgt. Als dit een 2.5" disk betreft zou ik eens een andere USB poort proberen of een korter USB kabeltje (eventueel eentje van betere kwaliteit).
Het is een 3.5" schijf, met meerdere voedingen geprobeerd dus stroomtekort is het waarschijnlijk niet.

Overigens nog een andere vraag, ik heb bij de productreviews een betrouwbaarheids enquete ingevuld, wat wordt er eigenlijk met die data gedaan?
Pagina: 1