Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
In Google Sketchup heb ik mijn toekomstige schuur gebouwd. Echter nu ik klaar ben met het object en zelfs de muren en daken ingekleurd (stenen pattern) kom ik erachter dat ik de breedte verkeerd heb gedaan aan het begin. :(

Ik heb 8,00 meter i.p.v. 7,00 meter voor de breedte genomen. :(

Hoe kan ik dit makkelijk wijzigen zonder alles opnieuw te hoeven doen? Ik heb al vanalles geprobeerd, en zitten zoeken op Internet. Ik zal wel iets verkeerd doen? Wie kan me helpen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je kan in Sketchup toch redelijk makkelijk een aantal wanden selecteren en dan in 1 keer verplaatsen/resizen?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb alle wanden en de dakdelen geselecteerd, maar dan? In objecteigenschappen mag ik niet aanpassen, en daar staat ook alleen de oppervlakte.

[ Voor 44% gewijzigd door Jumpman op 09-12-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Uit mn hoofd (zit op m'n werk): de move tool gebruiken? Niet met alle wanden natuurlijk maar met 1 zijkant van het gebouw.

Toevoeging: Shift ingedrukt houden tijdens het moven om in lijn met een as te blijven.

[ Voor 26% gewijzigd door zwippie op 09-12-2011 13:00 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb het geprobeerd, ik kan met het selecteren van één zijkant (alle onderdelen) de meeste gekke vormen maken, maar niet één meter in de breedte van het hele gebouw afhalen. Met Shift blijft het object inderdaad aan de zijkanten op zijn as, maar wil het ook niet kleiner worden, je kan het wel uit trekken. Wellicht dat het er ook mee te maken heeft dat in de andere kant de ramen en deuren er al inzitten,

Het gebouw is helemaal 3D alle muren zijn 10 CM dik (één steens), dus de ramen en deuren zitten er ook netjes in 3D in. Misschien moet ik het gebouw maar opnieuw maken. :(

Ook ben ik er nog niet uit hoe een gebouw ook echt op het Westen kan zetten bijvoorbeeld (dit i.v.m. schaduwval). wellicht heb ik ook veel te weinig ervaring met 3D pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:51
*snip* Sorry, ook dat is hier niet de bedoeling ;)

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 14-12-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh, sorry, maar dat is niet echt gewenst: "mail me" is ongewenst :)

Je bedoeling is goed, maar zo werkt een forum niet. Als iedereen zou zeggen "mail me" of "upload even zodat ik 't voor je kan fixen" hebben we een heel forum vol met vragen en geen antwoorden. Als je een (mogelijk) antwoord hier in dit topic zou posten dan steken andere bezoekers die op dit topic terecht komen er ook nog iets van op :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 14-12-2011 21:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Laatst online: 22-09 11:33
Als je wat plaatjes/screenshots post van het gebouw kunnen we misschien wat beter helpen.
Zo in het wilde weg sketchup tips geven zonder dat we weten hoe het model eruit ziet is lastig.

Br(36) Ba(56)

Pagina: 1