Soundbar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gctwnl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Ben aan het kijken naar een nieuwe TV. Het oog is voorlopig gevallen op de Sony KDL-46HX920. Ik ben deze eens gaan bekijken in de winkel en wat ik al verwacht had: de extreem platte TV's van vandaag de dag hebben waardeloos 'telefoon' geluid. Ik zal er dus iets voor beter geluid bij moeten kopen. De in de voet ingebouwde soundbar van de KDL-46HX920 is geen optie, want de TV moet strak verticaal aan de muur hangen vlak boven een richel die 28cm diep is.

Onder die richel is ruimte voor een soundbar-achtig iets. 22cm diep. Ergens zal ik nog een subwoofer willen plaatsen, maar dat kan niet daar, die moet een beetje uit de buurt.

Mijn vraag: wat zijn goede oplossing om in mijn onderzoek mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je verwacht toch niet van een soundbar dat die wel heel goed geluid geeft he?

Wat is je budget?

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
418O2 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:52:
Je verwacht toch niet van een soundbar dat die wel heel goed geluid geeft he?

Wat is je budget?

Wat heb je zelf al gevonden?
Beetje denigrerende reactie betreffende soundbars.
Het is maar net wat iemands doel is, als het puur is om het tv geluid te verbeteren dan is een soundbar juist een hele goede optie. Vooral als je geen behoefte hebt aan speakers aan beide kanten van de tv voor het geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ja dat klopt, ik zeg toch ook alleen maar dat het niet heel goed geluid geeft?

En dat is ook waar, kan je ook niet verwachten als het zo klein is en het geluid van 1 plek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Bijna elke soundbar is beter dan de speakers die in flatscreens zitten. KEF en Yamaha hebben goede soundbars. Niet te vergelijken met een volledig 5.1 systeem, maar desalniettemin goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:17:
Ja dat klopt, ik zeg toch ook alleen maar dat het niet heel goed geluid geeft?

En dat is ook waar, kan je ook niet verwachten als het zo klein is en het geluid van 1 plek komt.
Wat is dit nou weer voor een suffe opmerking? Het is toch ook niet te verwachten dat ajax eruit ging woensdag, en toch is het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02

mr.paaJ

generatie cmd+z

Patrick! schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:02:
Bijna elke soundbar is beter dan de speakers die in flatscreens zitten. KEF en Yamaha hebben goede soundbars. Niet te vergelijken met een volledig 5.1 systeem, maar desalniettemin goed.
Zeker het onderzoek waard, alsmede de B&W Panorama en de nieuwe Bose balk.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 22:06
mr.paaJ schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:05:
[...]

Zeker het onderzoek waard, alsmede de B&W Panorama en de nieuwe Bose balk.
Veel mensen zeggen dat soundbars geen deftig geluid geven, zoals hierboven vermeld heeft een familielid de Panorama en de klank dat daaruit komt is verbazingwekkend. En om kritiek voor te zijn, deze is zeker geen onervaren persoon in de audio wereld. Mag zelfs zeggen een audiofiel, als stereo heeft hij een combinatie denon/b&w en verscheidene andere dingen zoals de zeppelin een harman kardon in zijn BMW etc. Enkel gaan vele bij soundbars ervanuit dat ze een bedrag van om en bij de 5-600€ een pril contrast in vergelijking met de panorama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het is gewoon heel erg persoonlijk, op basis van eigen ervaring en wensen. Ik heb zelf geen ervaring met soundbars, los van een slecht ingestelde Bose in de winkel, maar bijvoorbeeld een B&W Zeppelin lijkt duur maar klinkt ook veel beter dan je voor dat formaat en geld mag verwachten. Daar komt gewoon muziek uit, en natuurlijk mis je wat plaatsing omdat het uit een compact ding komt maar de klank is lekker.
Ook in soundbars zul je gewoon waar voor je geld krijgen.

In vergelijk met een standaard TV echt een wereld van verschil, al blijft voor mij een goede losse stereo-set toch een stuk lekkerder.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1