Toon posts:

USB poorten uitval na update M4A87TD/USB3 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Na een chipset update voor mijn moederbord vanaf de site van asus

(update: AMD Chipset Driver V3.0.765.0 for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7.(WHQL))

zijn alle USB poorten uitgevallen en ik krijg het niet meer aan de praat. Ik kan dus mijn PC niet meer besturen. Zodra ik de PC opnieuw opstart kan ik nog wel de bios in en daar staat alles wat betreft USB op enabled.

Ik heb getracht op internet te zoeken maar ook daar kom ik niet verder. Dus ik probeer het een keer hier mogelijk dat iemand me verder kan helpen. Ik hoop dat dit voldoende informatie geeft het is mijn eerste post hier :) .

Systemspecs:
AMD Phenom II X4 965
1TB HD
M4A87TD/USB3 moederbord
Asus 580 GTX CUII
8 GB geheugen Kingston
Creative Extreme Gamer geluidskaart.

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Eerste wat je kan doen is die driver weer verwijderen en kijken of het dan wel werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is waarschijnlijk wel een restorepoint aangemaakt anders. Dus je kunt ook kijkn of je daar naar terug kunt keren.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Er is ook nog zoiets als Safe Mode. Volgens mij kan je daar prima je driver mee downgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-12-2011 11:24 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Voor USB3 moet wel een aparte driver geïnstalleerd worden, kan dat het probleem zijn?
Gebruik anders de USB2 poorten.
Verder draait mijn systeem ( m4a87td) prima op de standaard drivers van W7 64bit

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb al geprobeerd om in de safe modus de drivers te verwijderen alleen het probleem is dat zodra windows7 start ik de muis en toetsenbord niet meer kan gebruiken ook niets kan configureren. Zowel de USB3 als de USB 2 poorten doen het niet. (en mijn muis en toetsenbord zijn beide USB). Alleen in de bios kan ik mijn toetsenbord wel gebruiken.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Scherm toetsenbord aanzetten eventueel.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Petervanakelyen
tonber schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:40:
Scherm toetsenbord aanzetten eventueel.
En hoe wilde je dat doen zonder muis? :P

Verwijderd

inloggen met rdp? (in de hoop dat je accounts open hebt staan)

En als laatste: PS/2 muis van een euro halen bij de lokale pc boer?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 11:43 ]

• Petervanakelyen
Of aansluiten met zo'n groen verloopstekkertje. Ik geloof dat ik hier een stuk of 6 van die dingen heb liggen, dus de kans is groot dat de TS er ook nog eentje heeft.

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Je kunt ook je windows cd erin stoppen, vervolgens daar van af booten, dan naar opstart probleem verhelpen, en dan eerder herstel punt selecteren ;)

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Verwijderd

Safe mode kies je voordat W7 start.
Kan soms lastig zijn om op het juiste moment F8 in te toetsen, ben je te laat dan zie je windows al opstarten.

Kan dat iets zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anders gewoon je PC eens resetten bij het booten van je OS, dan gaat ie vanzelf zeuren dat hij naar safemode wil booten.
Zorg dat USBlegacy support aanstaat (of gebruik een PS/2 keyboard).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens het e.a.a. proberen van het hierboven staande.... volgens mij moet ik hier ook nog wel ergens zon stekkertje hebbe liggen.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Petervanakelyen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:41:
[...]

En hoe wilde je dat doen zonder muis? :P
Evt. muis met staartje lenen.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

Topicstarter
Zo naar een hele dag bezig te zijn geweest is het eindelijk gelukt. Ik heb een ps/2 muis kunnen krijgen bij een computerzaak. In de veilig modus opgestart (eerst deed hij het weer niet ook niet op de ps/2 aansluiting). Wederom een nieuwe boot en opeens zat er leven in de ps/2 muis! Ik heb toen in windows een herstelpunt gebruikt van gisteravond en het probleem is nu opgelost. Bedankt voor alle hulp en tips!
Pagina: 1