Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 07:31
Sinds januari 2011 heb ik een asus N73JQ laptop met daarin een i7-740QM Processor. De temperatuur ligt over het algemeen al vrij hoog, rond de 60 graden bij minimale belasting (surfen). Als ik langere tijd moet werken plaats ik de laptop sinds kort in een laptop steun van Dataflex

Afbeeldingslocatie: http://www.burostoelonline.nl/images/laptop%20standaard%207049450.jpg

Zodra de laptop daar enige tijd gekanteld instaat schiet de temperatuur boven de 90 graden, begint de asus alerter te piepen en zet ik hem snel weer normaal op mijn bureau, de temperatuur zakt dan ook weer. Is er iets aan te doen?

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-sYKpxxq-IEw/TuHXzE0eYgI/AAAAAAAAAfc/67LrwFqnZD8/s800/heet.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een los koelblok, zodra je de laptop kantelt maak hij geen goed contact meer. En zodra je hem vlak wegzet drukt de zwaartekracht het blok weer goed??
Ik neem aan dat de airflow in beide gevallen nagenoeg hetzelfde zal zijn dus die verdenk ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Een los koelblok kan, maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat de airflow door de hoek wat minder goed word (Maar dit zou hooguit een paar graden mogen schelen).

Enneh: 60c is voor een laptop in Idle echt niet bijzonder, 90C onder 100% load ook niet. Maar bij normale belasting 90C+ halen is niet goed nee :X .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyk
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:45:
Dat klinkt als een los koelblok, zodra je de laptop kantelt maak hij geen goed contact meer. En zodra je hem vlak wegzet drukt de zwaartekracht het blok weer goed??
Ik neem aan dat de airflow in beide gevallen nagenoeg hetzelfde zal zijn dus die verdenk ik niet
Oké. Is dit een reden om terug te gaan (MediaMarkt) of kan ik dit zelf fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickyk schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:05:
[...]

Oké. Is dit een reden om terug te gaan (MediaMarkt) of kan ik dit zelf fixen?
Als je nog garantie hebt zou ik hier zeker niet zelf aan lopen knutselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Het kan ook zijn dat je steun eigenlijk te klein is, en dus je pootjes van je laptop boven de steun uitkomen en er bijna geen airflow meer mogelijk.

Gebeurt het ook als je hem schuin vasthoudt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Zo zat ik ook te denken, misschien blokkeert de steun je ventilatieroosters? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je airflow vrij is, dan zou ik er toch mee terug gaan. Je kan het zelf fixen maar dan zul je de laptop open moeten schroeven en dan vervalt je garantie.
Dus even goed controleren met name wat Tens aangeeft , en inderdaad als je hem zelf onder de zelfde hoek als de steun vasthoud wordt de temperatuur ook zo hoog dan??
Indien de temperatuur dan ook zo hoog wordt, dan zal de koeling naar mijn inzage los zitten en valt het onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:34:
Indien je airflow vrij is, dan zou ik er toch mee terug gaan. Je kan het zelf fixen maar dan zul je de laptop open moeten schroeven en dan vervalt je garantie.
Even een kleine toevoeging/correctie hierop:
Je mag je laptop wel openschroeven om er ander geheugen of een andere HDD in te zetten (Dus openschroeven tot zover nodig). Voor dit soort zaken zou ik hem IDD niet openschroeven omdat dan vaak je garantie vervalt (En zeker bij MM doen ze graag moeilijk over zoiets :') ).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:36:
[...]

Even een kleine toevoeging/correctie hierop:
Je mag je laptop wel openschroeven om er ander geheugen of een andere HDD in te zetten (Dus openschroeven tot zover nodig). Voor dit soort zaken zou ik hem IDD niet openschroeven omdat dan vaak je garantie vervalt (En zeker bij MM doen ze graag moeilijk over zoiets :') ).
Ok Point taken, ik vulde het inderdaad iets te strak in, geheugen mag je uiteraard zelf vervangen en je hd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyk
Tens schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:12:
Het kan ook zijn dat je steun eigenlijk te klein is, en dus je pootjes van je laptop boven de steun uitkomen en er bijna geen airflow meer mogelijk.

Gebeurt het ook als je hem schuin vasthoudt?
:$

Dit was inderdaad de reden. Heb hem een tijdje schuin gehouden zonder resultaat. Hij staat nu al een uurtje of 2 op de steun met twee wasknijpers ertussen en de temp is niet meer boven de 90 graden geweest. Nu 74 met een max van 82.

Had ik zelf kunnen verzinnen.... 8)7

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik zou denken dat als je de laptop op die standaard zet, de intake boven de outtake zit (dus lucht wordt aan de achterkant/zijkant aangezogen en wordt bijvoorbeeld aan de onderkant weer naar buiten geblazen. Aangezien warme lucht van nature stijgt werk je bij deze dus de luchtstroom tegen
Pagina: 1