Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TV via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

probleempje. Ik ben recent naar België verhuisd, helaas net buiten bereik van Digitenne-ontvangst.
Graag zou ik hier gewoon nederlandse TV kunnen kijken.

Nu heb ik het internet al zo'n beetje drooggesurft, waarbij ik alleen wat oude fora tegenkom waarin gesteld wordt dat het destijds (2006-2007) voor chello klanten mogelijk was, maar recent is er niks meer te vinden.

Is er iemand hier die hetzelfde probleem al eens tegen het lijf gelopen is?

Het plaatsen van een PC-tje met tv-kaart ergens in nederland is evt geen probleem (mocht het op een of andere manier streambaar te maken zijn, waarbij ik ook nog gewoon kanalen kan wisselen?)

Alvast bedankt!

(een schotel is overigens geen optie, ik vind dat echt geen gezicht)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Je zou het inderdaad kunnen streamen via DVBLogic TVSource of een ander, vergelijkbaar product. Echter vraag ik me serieus af of dat wel zin heeft in België met de datalimieten.

Persoonlijk zou ik je aanraden om te proberen of je een proxy kunt krijgen in Nederland, eventueel via SSH/VPN. Op die manier kun je wel gewoon alle *gemist sites bekijken en kun je toch bijblijven. Live televisie zit er dan helaas, natuurlijk niet in.

Of natuurlijk een schotel nemen :+.

Verwijderd

Topicstarter
Ha naamgenoot :+

Bedankt voor de tip. Een datalimiet hebben we hier gelukkig niet (een of ander zakelijk abbonementje _/-\o_ ) dus dat zit wel goed. Dan ga ik die streaming opties eens wat beter bekijken!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Hoi! :w.

Er zijn overigens nog andere, alternatieve bronnen voor tv te bedenken, waaronder ForTheRecord (4TR) of MediaPortal server. Maar dat is allemaal testen en ik weet überhaupt niet hoe en of het gaat werken met streamen, aangezien er dan nogal wat data wordt rondgeduwd.