Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pascalscholten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo,

Een klant van ons logt in op zijn sbs2008 server met een RDP sessie (eigen gebruikersnaam).
Het probleem is dat ik als administrator niet kan inloggen op de server (via RDP) en krijg de melding dat ik een machtiging op het aanmelden via terminal services moet hebben. ik heb gekeken alleen de naam van de klant staat bij gpedit. maar ik kan ook niets toevoegen want de balk is licht grijs. bij instellingen voor externe verbindingen staat administrator wel bij.

Hoe kan ik met de administrator via rdp inloggen ?

Verwijderd

Hoe wil je als admin inloggen.?
Als domein administrator of als lokale server administrator.

Inloggen via domein administrator account:
administrator@domeinnaam.xx

Als lokale admin op de server:
computernaam\Administrator

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pascalscholten schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:35:
ik heb gekeken alleen de naam van de klant staat bij gpedit. maar ik kan ook niets toevoegen want de balk is licht grijs.
Welke instelling hebben we hiet hier over? Ik neem aan dat je een bepaalde instelling bekijkt die via een GPO ingesteld staat, maar welke?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Pascalscholten
ik log in met domeinnaam\administrator dan zie ik het inlogscherm en krijg ik de melding dan administrator niet de rechten heeft om in te loggen. Wat jij aangeeft heb ik ook geprobeert daar lukt het ook niet mee...

• Pascalscholten
Welke instelling hebben we hiet hier over? Ik neem aan dat je een bepaalde instelling bekijkt die via een GPO ingesteld staat, maar welke?
bij de gp van aanmelden via terminal services toestaan.. daar staat de gebruiker wel bij. maar ik kan niets toevoegen omdat de knop gebruiker toevoegen licht grijs is.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
@ of \ heeft niet te maken met domein/lokaal; op domein kan ook met \ en waarschijnlijk kan lokaal ook met een UPN.

Je kunt echter op een domain controller (en dus ook op een SBS-machine) niet lokaal inloggen, alleen met een domeinaccount. Wie er gerechtigd zijn lokaal in te loggen wordt geregeld met "log on remotely"-rechten.

Deze staan ofwel in een group policy, of in de local policy. Ik weet wel waar je die kunt vinden, maar dat ga ik niet zeggen ;) Zo te lezen probeer je echt met 'administrator' in wilt loggen, en dat gaat niet werken :) Dat is ook niet de bedoeling.

Het account is disabled op SBS 2007 en 2011. Om toch zelf een administrator-account te krijgen vraag je aan de klant of hij in de SBS-console een gebruiker aan wil maken met User Role "Network Administrator" :)

[ Voor 9% gewijzigd door Paul op 09-12-2011 16:34 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1