nvidia X-servers instabiel?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Topicstarter
ik heb met Mandrake 7.2 XFree86 4.0.1 geïnstalleerd en daarna volgens de readme de rpms van de nvidiasite. het gebeurt nu met enige regelmaat dat als ik uitlog (en de server dus opnieuw start) de server crasht. UT spelen ging met zo'n 30fps, maar bleef vervolgens een HELE tijd haken.
tijdens de rpms klaagde hij over de aanwezigheid van mesa (heb ik eraf geflikkerd erna) en ook dat hij bepaalde libraries niet kon maken oid (weet niet precies meer). ik heb de indruk dat de performance ook nog iets beter kan.

ik heb een Vanta.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

ik heb er geen problemen mee gehad..... :7

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Ik denk dat het meer een kwestie is van het niet goed lezen van de bijbehorende documentatie.

Als ik me niet vergis stond er in die NVidia documentatie toch echt iets nadrukkelijks als: Mesalibraries moeten vervangen worden door bijgevoegde libraries

Verwacht overigens van een Vanta ook weer niet te veel!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier ook geen problemen met zowel de 0.95 als de nieuwste drivers

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb dit idd ook gehad (Diamond Viper V550), precies dezelfde probs als onder Windows (spontane vastlopers bij het opstarten van games --> naar OpenGL mode) en ook bij het starten van films ging het regelmatig fout.

Ik heb Quake3 vloeiend aan de gang gekregen onder Linux, maar dan liep ie wel regelmatig vast bij het opstarten van Quake en OOK bij divx's onder Linux. Nu heb ik gewoon de drivers die bij Xfree 4.0.2 zitten (ok, geen 3d support) en het is nu super stabiel! :)

Dus voor mij nooit meer nVidia troep! :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 maart 2001 19:43 schreef fkooman het volgende:
Nu heb ik gewoon de drivers die bij Xfree 4.0.2 zitten (ok, geen 3d support) en het is nu super stabiel! :)

Dus voor mij nooit meer nVidia troep! :P
Wat een slap gezeik... Waar denk je dat die drivers uit XFree 4.0.2 vandaan komen?? Van nVidia dus |:( Bovendien heb ik XFree 4.0 perfect draaiend op een machine met een TNT videokaart erin, net als die Viper 550.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 19:46 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat een slap gezeik... Waar denk je dat die drivers uit XFree 4.0.2 vandaan komen?? Van nVidia dus |:( Bovendien heb ik XFree 4.0 perfect draaiend op een machine met een TNT videokaart erin, net als die Viper 550.
Wat nou man? Zoek je ruzie? ;)

Kom maar kijken bij mij dan!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 maart 2001 22:39 schreef fkooman het volgende:

[..]

Wat nou man? Zoek je ruzie? ;)

Kom maar kijken bij mij dan!
Nee, ik zoek geen ruzie ;) Maar dat is net als zeggen 'ik eet geen varkensvlees', en dan vervolgens lekker een zooitje snacks met daarin verwerkt varkensvlees gaan staan eten. Die drivers in de XF distro komen ook van nVidia :z

Pagina: 1