• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:36
Hi,

Dit leek mij wel een geinig programmaatje, zou je in staat moeten stellen om bepaalde eos camera's als (uber fancy overkill) webcam te gebruiken.

http://eos-movrec.sourceforge.net/

zie ook hier, moet werken met de 1000d, 450d en anderen die liveview ondersteunen. Nu doet mijn 600d dat ook, maar het programma herkent mijn camera niet. Wie wil dit ook eens proberen met zijn camera en zien of het hem / haar lukt?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Die ken ik niet maar met deze lukt het mij wel met mn 40D.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Volgensmij kun je met de meegeleverde software bij je camera het liveview beeld op je PC weergeven in een venster, dit zou je met verschillende programma's live als webcam kunnen gebruiken. Het webcam programma heeft dan dus niks meer met je camera te maken ;)

Zou je even moeten zoeken naar zo'n programma :) Ik denk alleen dat het beeld dat op je pc binnen komt de grootte heeft van de resolutie van je schermpje dus dat zal niet al te hoog zijn maar dat weet ik niet zeker. Maargoed waarom zou je dit willen, er zijn zat kleine camera's te verkrijgen die prima 720p / 1080p kunnen en als webcam gebruikt kunnen worden, wordt nou niet bepaald vrolijk van een 5D Mark II met grip in m'n face :X

[ Voor 38% gewijzigd door Ventieldopje op 09-12-2011 11:35 ]

www.maartendeboer.net

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je 600D kan toch ook gewoon standalone video opnemen? Daarom bouwen de makers waarschijnlijk geen support voor die camera's in ;)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-12-2025

Metten

ik hou het graag simpel

Radiant schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:03:
Je 600D kan toch ook gewoon standalone video opnemen? Daarom bouwen de makers waarschijnlijk geen support voor die camera's in ;)
Het gaat natuurlijk om het gebruik als webcam. Het is toch fantastisch om met een hele kleine DoF te kunnen skypen? :P

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Metten schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:00:
[...]

Het gaat natuurlijk om het gebruik als webcam. Het is toch fantastisch om met een hele kleine DoF te kunnen skypen? :P
Een kleine DoF met een 600D? :X Dan moet je wel een 85 f/1.2 of 70-200 f/2.8 hebben ofzo maar voor dat geld kun je beter voor een 5D II gaan als je een kleinere DoF wil natuurlijk. Vind het maar een beetje onzin :+

www.maartendeboer.net

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 14:35
Ventieldopje schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:57:
[...]

Een kleine DoF met een 600D? :X Dan moet je wel een 85 f/1.2 of 70-200 f/2.8 hebben ofzo maar voor dat geld kun je beter voor een 5D II gaan als je een kleinere DoF wil natuurlijk. Vind het maar een beetje onzin :+
Nu doe je net alsof je een flink dure camera en/of lens nodig hebt om een korte DoF te krijgen :? Met een 50mm f/1.8 kan je op een 600D ook al prima een korte DoF krijgen en die lens kost maar 90-100 euro.

The devil is in the details.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Hahn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:14:
[...]

Nu doe je net alsof je een flink dure camera en/of lens nodig hebt om een korte DoF te krijgen :? Met een 50mm f/1.8 kan je op een 600D ook al prima een korte DoF krijgen en die lens kost maar 90-100 euro.
Inderdaad. Op de neus scherpstellen, dan zijn de ogen onscherp met die combi. Om over de oren maar te zwijgen. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de afstand tot het onderwerp, maar in dit soort situaties heb ik nooit DoF teveel met mijn 35/1.8.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Ventieldopje schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:57:
[...]

Als webcam dacht ik eerder aan een 24/1.4 of een 35/1.4. Niet de grip vergeten want die is onontbeerlijk in een dergelijke setup :+)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 23:39
Zelfs met de kitlens op 55mm f/5.6 krijg je op 1m afstand een DoF van 6,66cm en heb je een beeld van 27x41cm. Maar goed, met een 50/1.8 krijg je wat leukere beelden.

Het grootste voordeel lijkt mij te zitten in de hoeveelheid ruis. Veel webcams produceren bakken met ruis als je wat minder dan ideaal licht hebt (redelijk standaard bij gemiddeld webcam gebruik) en daar scoort een dslr vele malen beter.

[ Voor 42% gewijzigd door Universal Creations op 10-12-2011 00:14 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:36
Het is me overigens al gelukt het programma werkend te krijgen, maar helaas geen directe webcam feed. Het kan gewoon content met slechtere specs direct naar je hdd recorden. Niet enorm nuttig. Beste en enige oplossing voor webcam is dan evt de liveview met de standaard canon app en een screengrab - to webcam programma. Maargoed dat is me teveel gedoe.
Pagina: 1