Een hele tijd terug heb ik een fileservertje gebouwd op basis van een waanzinnig goedkoop moederbordje: de Asrock PV530. Het ding draait al een jaar stabiel met 2GB DDR3 geheugen en een setje 1.5TB harddisks in RAID-1. Dit systeempje was niet voor mezelf dus hier heb ik helaas geen toegang meer toe.
Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van onderdelen voor een HTPC (op basis van MythBuntu) en natuurlijk zijn de Intel Atom en AMD Fusion-platformen heer en meester op dit gebied...
...maar wat ik ook google, GoT, enz., ik kan nergens reviews, tests, benchmarks vinden van die PV530. Zelfs klaagzang vind ik op geen enkel forum terug.
Ondanks dat het een singlethreaded singlecore is draaide het voor een linuxbased fileservertje best wel lekker, ziet iedereen dat gekke ding nou over het hoofd?
Of is er verder gewoon echt niemand die ervaring heeft met dit bordje?
Mocht er wél iemand zijn die een dergelijk bord in gebruik heeft, dan ben ik zelf vooral benieuwd naar:
Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van onderdelen voor een HTPC (op basis van MythBuntu) en natuurlijk zijn de Intel Atom en AMD Fusion-platformen heer en meester op dit gebied...
...maar wat ik ook google, GoT, enz., ik kan nergens reviews, tests, benchmarks vinden van die PV530. Zelfs klaagzang vind ik op geen enkel forum terug.
Ondanks dat het een singlethreaded singlecore is draaide het voor een linuxbased fileservertje best wel lekker, ziet iedereen dat gekke ding nou over het hoofd?
Of is er verder gewoon echt niemand die ervaring heeft met dit bordje?
Mocht er wél iemand zijn die een dergelijk bord in gebruik heeft, dan ben ik zelf vooral benieuwd naar:
- Wat voor hardware heb je eromheen zitten?
- Wat voor software draai je erop? Windows? Linux?
- Hoe is ie in gebruik en hoe bevalt dat?
- Heb je weleens geprobeerd er DVD's, H.264 of DivX op te kijken en zo ja, hoe draait dat?
[ Voor 21% gewijzigd door kakanox op 09-12-2011 00:39 . Reden: 1: extra vragen, 2: typo ]
Ga toch fietsen.