windows 7 scherm detectie

Pagina: 1
Acties:

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo

Ik heb hier topic over geopend tijdje terug.
Maar ik wil dit opnieuw doen met nieuw informatie.

computer is windows 7 ultimate 64bits.
gtx 470 van msi met de laatste nvidia drivers.

met philips led lcd full hd tv 32inch.
daarnaast is de kabel op de videokaart naar de tv als volgt:
dvi-vga adapter op de videokaart dus van dvi naar vga en dan op de tv met vga aansluiting.
Elke keer als ik pc aan uit doe is mijn max resolutie 1600x1200 ofso iets.
Tenzij ik detecteren druk en dan word hij automatisch native resolutie van 1920x1080P.
Nu mijn grote vraag en probleem:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows 7 mijn lcd naar native resolutie automatisch detecteert.?
Dit had ik niet met windows vista.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Als ik jou was (ik heb de antwoorden van de vorige post niet gelezen), zou ik toch eens gaan kijken naar een mini-HDMI naar HDMI adaptertje en het daarmee eens proberen. VGA is niet echt geschikt voor hoge resoluties. Je beeldkwaliteit gaat er waarschijnlijk aanzienlijk op vooruit als je zo'n adaptertje en een kabel aanschaft. De kabel hoeft niet veel meer dan een euro of 15 te kosten, aangezien je je er al aan waagt om je tv via VGA aan te sluiten. Deze werkt waarschijnlijk wel automatisch goed.

EDIT: Weet je trouwens zeker dat je driver in e opstartprogramma's staat? Het kan namelijk zijn dat dat niet zo is en je drivers pas worden opgestart wanneer je op detecteren drukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Liveshort op 09-12-2011 07:26 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• mustiej
Whoa,
kan je eventjes meer info geven hoe en waar ik dat kan checken.
Ik gebruikte op mijn oude 5550 limited editie HD kabel.
Alleen het probleem is mini hd naar normale hd adapter past niet..
tenminste wel op mijn kaart maar de systeem kast haf 922 staat ervoor..
echt kut gewoon..:/

PS: De nieuwe kaart van mij gtx 470twinfrozr II van MSI heeft alleen 2 DVI en 1 mini HD.

[ Voor 13% gewijzigd door mustiej op 09-12-2011 15:10 ]

• mustiej
ini HD.

[ Voor 85% gewijzigd door mustiej op 09-12-2011 15:10 ]

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Dat van je driver kun je checken door je driver (bij AMD in ieder geval) in je opstartmap te plaatsen. Als je driver is uitgevoerd in de vorm van een programma is dat wel redelijk te doen. Verder snap ik je probleem ten aanzien van je mini-HDMI kabel niet helemaal? Iets meer uitleg of een fototje zou wel helpen. Dit blijft namelijk echt de beste oplossing.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• mustiej
Liveshort schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:24:
Dat van je driver kun je checken door je driver (bij AMD in ieder geval) in je opstartmap te plaatsen. Als je driver is uitgevoerd in de vorm van een programma is dat wel redelijk te doen. Verder snap ik je probleem ten aanzien van je mini-HDMI kabel niet helemaal? Iets meer uitleg of een fototje zou wel helpen. Dit blijft namelijk echt de beste oplossing.
De adapter van mini HD(op gtx 470) naar normale HD en dan met een hd kabel naar mijn hd tv.
Alleen die Adapter raakt mijn haf 922 systeemkast waardoor ik de adapter niet kan plaatsen op de videokaart.
dus ben ik genoodzakelijk om dvi te gebruiken.
Tenzij ik een minihd naar normale hd kabel kan vinden.

Maar over dat driver gedoe begrijp ik nog steeds niet.
Het gaat om de nvidia drivers.

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik denk dat het je een tientje gaat kosten om zo'n kabel aan te schaffen. Dat met je drivers zou het probleem niet moeten zijn. Je zult dus of even een kabel moeten halen (zo een: pricewatch: ICIDU HDMI Mini HDMI kabel 1.8m, M/M), of je erbij neer moeten leggen dat je iedere keer als je je pc opstart even je scherm goed moet zetten.

Pagina: 1