• aloysiussss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-01 14:21
me nederlands is niet al te super ik hoop dat ik hier beetje duidelijk mee ben:)

ik zat te twijfelen om over 2/3 weekjes nieuwe proc koeler te bestellen (als dat lukt ivm de kerstdagen etc)
maar ik wou dan ff heel wat anders dan die h100 standaard (eerste keer dat ik het zal veranderen want ik zit momenteel op de H80)

dus ik zat te denken aan dit iets >> klik <<

maar mijn vraag is,
wat heb ik hier allemaal precies voor nodig ? en het liefst zou ik dat bakje waar het troep in gaat aan de voorkant zodat ik wat makkelijk in de gaten kan houden etc, en niet dat t aan de binnenkant van me kast zit
zoals dit >> klik << alleen dat blokje moet niet al te super groot zijn

maar het moet wel weer allemaal kunnen passen in een corsair 600T (die komt er binnenkort ook aan)

greetz,
alphxz

[ Voor 5% gewijzigd door aloysiussss op 09-12-2011 00:32 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Slangetjes en een reservoir ;) kijk eens op highflow.nl, zij hebben heel veel waterkoeling spullen.

Echter, qua prestaties zal het niet veel schelen denk ik: je radiator en koelblok blijven hetzelfde.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

zo´n bayreservoir heb je al voor 2 tientjes van Alphacool. En die heb je ook in 1 slot versie, dus even groot als je dvd-brander.

People as things, that’s where it starts.

• aloysiussss
noes schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:42:
Slangetjes en een reservoir ;) kijk eens op highflow.nl, zij hebben heel veel waterkoeling spullen.

Echter, qua prestaties zal het niet veel schelen denk ik: je radiator en koelblok blijven hetzelfde.
dat weet ik, ik doe dit nu meer om het uiterlijke hoor.
ik zit namelijk op de H80 maar vriend van me die heeft er 1 nodig dus die krijgt hem
VasZaitsev schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:47:
zo´n bayreservoir heb je al voor 2 tientjes van Alphacool. En die heb je ook in 1 slot versie, dus even groot als je dvd-brander.
ah dat klinkt goed

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oke, en wat heb ik precies nodig aan slangetjes + knopjes (als ik t goed heb heet dat fittingen ofzo?)
enja best wel kieskeurig mischien, maar ik wou graag de slangen / koelvloeistof in het rood hebben maar ( gaat dit licht geven ? )

en zouden jullie de linken aangeven waar ik t beste vandaan kan halen ? ( klink dom mischien maar alles is voor mij het eerst keer dus wil graag 100% zijn van alles) ik heb ook op hardware info gekregen maar kreeg dan alleen meer achterlijke antwoorden op terug) blij dat hier paar mensen zijn die er wel normaal en aardig weet ik wat op kunnen reageren ( thx jongens )

want ik zit hier ff met 1 probleem, hoe dik moeten de slangen zijn ? en dan nog 1 klein vraagje, wat is beter?

tube reservoir:
http://www.highflow.nl/re...0-pom-bp-wtzm250p-bk.html

of bay reservoir:
http://www.highflow.nl/re...servoir-multi-fronts.html

[ Voor 136% gewijzigd door aloysiussss op 09-12-2011 12:27 ]

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Lees eerst eens een guide ofzo want het is al duidelijk dat je enkel ervaring hebt met aircoolers en denkt dat waterkoeling zonder zorgen komt omdat je een H-series hebt.

http://forum.highflow.nl/...stallatie-handleiding-53/

Enja, die knopjes zijn fittingen...

Dikte van de slangen bepaal je zelf. Het enige waar je op moet letten is dat deze op de fittingen passen. Met schroeffittingen moet je ook rekening houden met de dikte van de wand. Ik vermoed dat die H100 al uitgerust is met fittingen dus dan moet je even de OD meten en dan slangen kopen die hier op passen. Is er geen slang in die maat koop dan altijd een maat kleiner. Eigenlijk koop je sowieso best een maatje kleiner.

Tube of bay reservoir is, zoals alles in waterkoeling, persoonlijk. Koop wat je het mooiste vind. Persoonlijk vind ik bay-reservoirs rete lelijk en koop ik daarom altijd tube reservoir.

Verder kan je clear slangen kopen, dus doorzichtige, met rode koelvloeistof of je kan rode slangen kopen met kleurloze vloeistof (AD + PT-Nuke ofzo). Voordeel hiervan is dat je minder afzetting op je slangen hebt en je minder vuil in uw blokken gaat hebben na verloop van tijd.

Hou er sowieso rekening mee dat je met een open loop om de 6 maand de vloeistof/slangen moet vervangen.

En je kan alles bij IT-service.be of High-Flow.nl kopen afhankelijk van waar je woont. Dat zijn bij mijn weten veruit de beste shops!

Maar lees ook die guide eens ;)

• aloysiussss
dankje wel n0valyfe.
dus zover ik begrijp kan ik beter rode slangen halen en dan normale witte koelvloeistof gaan halen ?

• n0valyfe
Dat is persoonlijke voorkeur. Ik vind doorschijnende slangen met gekleurde vloeistof veel mooier dan gekleurde slangen. Koop wat je mooier vind zou ik zeggen :)

• aloysiussss
jah idd, maar zoals je al zei zonet,
als je dat doet dan komt er meer rommel in die slangen dus moet je sneller, weer nieuwe slangen gaan halen?
ik kom zelf uit friesland :) dus highflow komt voor mij weer beter uit...
alleen ja probleem is ik weet niet wat voor fittingen&slangen ik precies nodig heb, en ken zelf persoonlijk niemand die mij hierbij kan helpen :( want hoe zie ik wat de juiste slangen die ik nodig heb? want neem aan dat ik in de mm moet uit rekenen ?

[ Voor 13% gewijzigd door aloysiussss op 09-12-2011 21:25 ]

• aloysiussss
zat zelf te twijfelen aan deze reservoir.
Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK
Vloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV RED
Fittingen: ??
PCV slangen: ??

voor de rest (kun je me er mee dood slaan zou niet weten wat het beste is :( )

[ Voor 37% gewijzigd door aloysiussss op 09-12-2011 21:34 ]

• n0valyfe
Bitspower en EK maken zeer goede tube reservoirs. Ik zou gewoon de goedkoopste van de twee kiezen. Verder kan je ook nog kijken naar de aansluitmogelijkheden van de reservoirs. De nieuwe EK Multi-option reservoirs bijvoorbeeld komen met een aansluiting bovenaan met een inwendig stukje tube van PVC zodat het water er langs boven terug in kan zonder veel luchtbellen te produceren. Maar verder hebben ze allemaal wel onderaan 3 aansluitingen en 1tje bovenaan.

Clear tubing met gekleurde vloeistof gaat niet sneller afzetten maar het is in ieder geval beter zichtbaar, bij gekleurde tubing heb je dit probleem niet. Ik gebruik zelf ook Feser One UV Blue en ik ga dit waarschijnlijk altijd gebruiken maar vele mensen beweren dat dit de nr 1 oorzaak is van afzetting en waterblokken vol rommel. Ik heb echter 2 maal 6 maand deze vloeistof gebruikt zonder ook maar 1 stukje vuil in mijn blok te hebben. Daarmee dat ik nu nog een paar maand langer wacht met het kuisen van de loop.

Verder zijn er ook alternatieven zoals Mayhem Dye's. Dit is iets dat je toevoegt bij gewoon AD-water (het water dat je in het strijkijzer doet :) ). Ook cool is de nieuwe Mayhem Aurora serie:

YouTube: Epic's Mayhem Aurora Coolant Review

Slangen kies je zelf, ik heb het laatst met PrimoFlex Pro LRT gewerkt en die zijn echt een plezier om te plooien. Zeer flexibel en mooi, geen getallen erop geprint en dergelijke. Op XtremeSystems had onlangs ook iemand zijn H100 gemod en die heeft 6mm ID 8mm OD tubing gebruikt. Je kan dit bekijken op volgende link:

http://www.xtremesystems....370-Corsair-H100-Modified

Voor tubing zal je dus moeten kiezen tussen een van deze:
http://high-flow.nl/slangen/1-4-slangen-6mm-id/

Tygon is sowieso de beste in die lijst maar heeft bij mijn weten wel hier en daar een serie nummer erop plakken. Ook is die tygon tubing 0.4mm breder in ID waardoor deze iets losser zal zitten op de tubing. Voor de zekerheid zou ik ook een paar clamps erbij bestellen zodat je ze vast kan zitten indien de tubing toch iets te los blijkt te zitten.

Aangezien High-Flow geen fancy klemmen heeft voor slangen met een OD kleiner dan 11mm zal het deze worden:

http://high-flow.nl/aansl...-1-4-5-16-rvs-zilver.html

Misschien niet om aan te zien maar het zal je slangen goed vast houden ;) Tiewraps zijn ook een goedkope oplossing natuurlijk.

Edit:

Je zal ook 2 fittingen nodig hebben voor je slangen met het reservoir te verbinden. Een reservoir komt normaal gezien met voldoende stop-fittingen om de overbodige aansluitingen te dichten. De enige passende fitting die ik heb gevonden voor dergelijke, toch niet vaak gebruikte, slang maat is deze:

http://high-flow.nl/aansl...m-8-6mm-fitting-g1-4.html

En zoals ze zelf al aanraden: slang klemmen erbij kopen :)

[ Voor 8% gewijzigd door n0valyfe op 09-12-2011 22:28 ]

• aloysiussss
oke allemaal ff opgeslagen
ik zal zsm die dingen bestellen helaas is dat ik 23e weer mijn geld krijg dus zal het in 2012 binnen hebben denk ik.
en hoeveel van die Slangklem 6MM - 12MM zal ik erbij gaan doen ?

en bij de fittingen
dat dunne ding gaat dus de reservoir in ? of gaat dat nou de slang in?

(ik weet al beetje genoeg)
maar ik zat te denken om deze voor de zekerheid ook erbij te gaan doen
http://high-flow.nl/toebe...aad-koolance-liq-fnl.html
omdat het dan weer wat makkelijker is om het in te gieten, of is dat niet echt nodig?

als ik alles binnen heb laat ik dat wel weten want dan kom ik wel weer met wat vragen

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

je kan ook ti-rips gebruiken als klem

trechter is niet echt nodig. ik kreeg de vorige keer een spuitmondje op mijn feser one

het schroefdraad fiting gaat in resevoir . het pilaar deel daar schuif je je slang op.

If water polo was easy, it would be called football

• aloysiussss
ahh key.
maar ik zit nu te denken he, ik heb een H80 dus ik kan inprincipe wel een nieuwere Radiator halen ( ben ik zelf ook nog eens goedkoper uit dan dat ik opnieuw H100 ga halen)
maar wat voor 240 radiator zal ik erin drukken dan ?:$

en waldpyk Thx voor de info ;)

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

alphaxz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 23:30:
ahh key.
maar ik zit nu te denken he, ik heb een H80 dus ik kan inprincipe wel een nieuwere Radiator halen ( ben ik zelf ook nog eens goedkoper uit dan dat ik opnieuw H100 ga halen)
maar wat voor 240 radiator zal ik erin drukken dan ?:$

en waldpyk Thx voor de info ;)
kijk eens vraag en aanbod tab tweakers. maar je kan bijna ook wel custom watercooling gaan doen. verkoop je h80 =50 euro? voor die prijs kan je een mooi pompje halen. en 240 rad of groter + cpu block en resevoir.

kan je beter koelen. ietsjes duurder uit maar kan je later wel nog bijv een video kaart er bij hangen.

http://tweakers.net/aanbo...ling-en-phase-change.html

ik heb deels ook spul uit V&A in mijn pctje zitten. pomp + rad + resevoir

[cip] wâldcase (antec 900)

If water polo was easy, it would be called football

• aloysiussss
ghehe naja als ik gewoon de radiator van de H80 weg haal, en dan gewoon normale rad 240 erop zet kan ook toch ? dat vindt ik zelf wat prettiger want ik ben bang dat ik met een normale koel systeem iets fout doe en dan me hele systeem naar de knoppe help

en btw, ik heb al 2x een 6970 dus hoeft niet nog 1 erbij :P
Pagina: 1