Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:42
Hallo!

Ik zit hier met een probleempje. Mijn telefoon (Een HTC HD2, met Android 4.0.1) zoekt als het ware ruzie met andere WiFi apparaten. Als ik eerder thuis ben dan mijn moeder, en zij wil haar laptop met het netwerk verbinden (via WiFi, Windows XP) dan werkt dit niet. Ze krijgt simpelweg geen verbinding. Ik kan helaas niet in de router komen, maar deze is van het type Sitecom WL-309 Gaming Router II. Het probleem speelt niet bij mijn eigen PC, die is verbonden via een CAT-5e kabel. Ik hoor graag wat er mis kan zijn, het probleem speelde ook al bij mijn vorige toestel, een HTC Wildfire.

Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Als het ook met je vorige telefoon speelde, waarom zou het dan je telefoon zijn die 'ruzie zoekt'? Heb je wel de meest recente firmware op de router staan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:42
Firmware is de meest recente. Het speelt zegmaar tussen mijn telefoon en alle andere WiFI apparaten. Mijn telefoon weg = probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

lier

MikroTik nerd

Doet de router iets van logging?
Welke nic zit in de laptop?
Hoe is de router geconfigureerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55

basdej

OutSystems Consultant

dubbel ip adres? te kleine dhcp ? probeer je router eens te resetten

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 14:51

skoozie

SCSI

Is je telefoon een wifi hotspot?
hoe ziet de lijst met beschikbare netwerken er uit (inclusief volgorde) op de pc van je moeder?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controlleer eens wat basdej zegt.

- Heeft de laptop geen statisch IP-adres?
- Is de DHCP scoop groot genoeg? Probeer anders even het start ip-adres van je router te veranderen zodat de router de DHCP tabel leegmaakt.

@skoozie
Wanneer de telefoon als wifi hotspot is ingesteld en de laptop automatisch verbinding maakt zou de laptop alsnog internet moeten hebben. Ook zou het netwerk ingesteld moeten worden zowel, SSID als wachtwoord. Dit is standaard de naam van de tel. Lijkt me niet dat dit allemaal onbewust is gebeurt, maar is de moeite waard om te controleren.

Wat je ook nog kunt proberen is om de channel van je wifi te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kan ook te maken hebben met de b/g/n instellingen, mixed mode of only (b/g/n) mode.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Pagina: 1