Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over eigendomsrecht website inhoud

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 13:42
Hallo,

Ik ben een app aan het maken voor het gebruik van het forum NUjij op Android en ik heb een vraag over het eigendomsrecht van de reacties/berichten/etc. op die site en hoe dat nou zit.

In de algemene voorwaarden staat het volgende:
6.6 (Her)gebruik van Gebruikers Bijdragen door Bezoekers, niet zijnde de Gebruiker die de Gebruikers Bijdrage op de Website heeft geplaatst, is slechts mogelijk onder de volgende voorwaarden:
(i) naamsvermelding van de Gebruiker respectievelijk Sanoma Media die de Gebruikers Bijdrage heeft geplaatst indien vereist ingevolge de Auteurswet;
(ii) de Gebruikers Bijdrage wordt niet voor commerciële doeleinden (her)gebruikt;
(iii) de Gebruikers Bijdrage mag worden bewerkt in afgeleide producten en diensten: en
(iv) elk nieuwe Bijdrage, al dan niet een nieuw werk of nieuwe creatie, dan wel een afgeleid product, wordt onder dezelfde voorwaarden als deze Voorwaarden gedeeld met Bezoekers.

...

6.8 Ieder ander gebruik van de Website of de Inhoud, zoals het opslaan of reproduceren van (een groot deel van) de Website of de Inhoud in een andere internetpagina of het plaatsen van deeplinks tussen de Website en enige andere internetpagina, is niet toegestaan zonder voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Sanoma Media.
Zou mijn applicatie vallen onder voorwaarde 6.8? De app zal dan wel helemaal gratis zijn en geen reclame bevatten, maar het is toch het reproduceren van de content in een ander medium.

Daarbij heeft de mobiele site advertenties, zou Sanoma Media daarom kunnen claimen dat ze inkomsten mislopen doordat ik die advertenties niet toon in mijn app?

En als laatste, hoe zit het met het gebruik van het NUjij logo en de naam in mijn app? Ik heb namelijk op dit moment het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ockAe.png

Ik heb een week geleden Sanoma Media voor de zekerheid om schriftelijke toestemming gevraagd, maar de app is bijna klaar en ik zou hem toch wel graag dit weekend willen lanceren. Wat zou er kunnen gebeuren als ik de app lanceer en ze achteraf geen toestemming geven? Kan ik aangeklaagd worden voor misgelopen inkomsten of kan ik simpelweg een cease & desist verwachten?

Of zit ik gewoon heel bezorgd te doen terwijl de voorwaarden mij gewoon toestemming geven om te doen wat ik wil?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Logo's, naam en content zonder toestemming gebruiken is gewoon onverstandig. Bel ze op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zorg inderdaad echt eerst dat je contact met ze krijgt. Uit eigen ervaring weet ik helaas wel dat ze maar bar weinig reageren op e-mails...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Voor zover ik weet is de inhoud en het beeldmerk van nujij gewoon beschermd. Tenzij ze je expliciet toestemming gegeven hebben om deze app en hun inhoud te gebruiken, mag je het gewoon niet. De inhoud van een website behoort toe aan die website. De posts van de leden behoren óf toe aan de site zelf - als in de algemene voorwaarden iets staat over het overdragen van het auteursrecht aan de site - óf aan de leden, want ze vallen onder auteursrecht.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Ik zie niet wat dit met Programming van doen heeft. Ik zou 't nog naar Stuffis Generalis kunnen verplaatsen maar daar kun je pas na 50 posts op GoT gemaakt te hebben in. Dat verplaatsen zou overigens zinloos zijn; dit is iets dat je prima zelf kunt beantwoorden door gewoon even contact met ze op te nemen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.