Vraagje over XHTML/CSS

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Goedenavond mede-tweakers ;)

Voor een praktische opdracht voor informatica moeten we een XHTML site bouwen. Nu heb ik een aantal boxes erin gezet en dat werkt allemaal perfect. Maar nu mijn vraag: die boxes heb ik ingesteld op een bepaald aantal px. Op school is de resolutie anders en komt de site dus buiten het scherm. Is dit met een code mogelijk om de die boxes automatisch in het scherm te laten passen? Google isn't always your friend :(

Bij voorbaat dank ;)

Martijn

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de CSS stijl gerelateerd aan de box een % zetten. (width: 30%;)

Best practice is om met divs eerst een container te maken van 100%; width en daarbinnen boxes te plaatsen.

Vergeet ook niet

body {
margin: 0;
padding: 0;
}

Om automatische browser-randen e.d. te voorkomen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadXo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 03:15
Yup wou ik net zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Aangezien ik een beginner met xhtml en css ben, kunt u laten zien hoe dat er in de code uitziet, en moet die code in kladblok (css editor) of in context?

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

martijntjuhh schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:37:
Aangezien ik een beginner met xhtml en css ben, kunt u laten zien hoe dat er in de code uitziet, en moet die code in kladblok (css editor) of in context?
Het lijkt me handig als je een voorbeeld van je code mee post. Daar kunnen we dan wat aanpassingen in doen en jij kan weer aan de vergelijking.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
martijntjuhh schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:37:
Je doei :w Zo werkt 't hier niet. We verwachten wel wat eigen inzet en dat ontbreekt in je topicstart al en in deze post spettert 't al helemaal er van af. That's not how we roll hier. Het is denk ik beter als je even je lesboek / cursusmateriaal erbij neemt of even de moeite neemt om 5 minuten te googlen. En als je iets meer tijd hebt dan doe je jezelf, én ons, een groot plezier door even een (basis)tutorial CSS/HTML door te nemen want dit is echt heel basic.

Neem eens een kijkje in onze Quickstart en open dan gerust een nieuw topic als dat nog nodig is waarbij je onze voorgenoemde quickstart hanteert, maar verzin dan ook meteen even een topictitel die de lading dekt. Stel je voor dat alle topics hier "Vraagje over HTML/CSS" zouden heten ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 08-12-2011 21:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.