Extra monitor installeert spontaan

Pagina: 1
Acties:

• RBouwman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 20:50
Ik open dan toch maar eens een topic, want ik weet niet hoe lang ik het nog ga trekken en waar ik precies deze fout moet zoeken. Misschien met hulp van mede-tweakers dat we verder komen. Op internet zoeken ben ik nog niets gelijkwaardigs tegengekomen.

Na enige tijd dat ik Windows7 Professional x64 heb geïnstalleerd op mijn systeem. Schakelt mijn beeldscherm opeens van 1920x1200 naar 640x480 en weer terug. Soms gebeurd het een enkele keer, soms vaker achter elkaar. Af en toe duurt het even voordat het weer gebeurd en soms maar één keer als ik de computer aan heb, meestal is een sessie van een paar uur dat mijn systeem draait.

Het is geen temperatuur issue en het is ook niet bij het opstarten of na een tijdje van gebruik.
Het valt me wel een beetje op dat ik het vaak heb wanneer ik Google Chrome open heb staan, maar vaak gaat dat ook goed. (icm met Windows Live Messenger)

Bij het schakelen van resolutie hoor ik dat er iets zou worden ingeplugd in mijn systeem (dan schakelt mijn resolutie naar laag) en wanneer de resolutie naar het oude springt hoor je het geluid dat het weer uitgezet wordt.
Ik kon niets vinden in logs wat er mogelijk ingeschakeld werd, maar bij het in de gaten houden van mijn apparaatbeheer merkte ik tijdens het switchen op dat er in de tijd van in- en weer uitschakelen er een Algemeen (niet-)PnP-beeldscherm bij komt.

bij snel het klikken naar de eigenschappen van dat tijdelijk extra PnP-beeldscherm zie ik later ook dat die weer ontkoppeld is met "code 45". Het kent wel zijn eigen Stuurprogrammasleutel en Container-id.

Toen ik nog met exact hetzelfde apparaat draaide op XP Pro, heb totaal geen problemen hiermee gehad.

Dan nog voor de volledigheid, mijn systeemeigenschappen:

- Zotac G43ITX-A-E
- Intel Core2 Duo E7500
- OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel
- Thermaltake Slim X3
- Lian Li PC-Q09F
- Samsung T240HD (DVI verbonden)

Please help me, ik zou het erg waarderen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
de videokabel al eens vervangen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Alle drivers netjes geïnstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 14:41
Als je de beschikking hebt over een ander beeldscherm, zou je dat eens aan de computer kunnen hangen. Is het probleem er dan nog steeds?