Ik wil de calibratie van m'n projector zelf gaan doen, en kocht daarom een X-rite ColorMunki Display. Had er goeie reviews over gelezen qua beeldschermcalibratie en las dat die ook kon gebruikt worden voor projectoren. CalMAN verkoopt zelf een aantal X-rite toestelletjes gebundeld met hun software, dus dacht niet dat er een probleem zou zijn als ik elders (goedkoper) eentje aanschafte. Wél dus: de software ondersteunt 'm niet. X-rite zou volgens een CalMAN developer (zie forum post) dit model gelockt hebben om enkel te kunnen gebruiken met hun eigen software
HCFR (waar blijkbaar al een hele tijd geen veranderingen meer aan gebeurt) ondersteunt dit model ook niet. De keuze daar is heel beperkt.
Dus wat zijn dan nog mijn alternatieven? Ik wil het dus wel zelf doen, dus laat niemand komen om het voor mij te doen.
Gezien de projector aangestuurd wordt via een HTPC kan ik ook wel een kleurenprofiel aanmaken op de PC, maar ik zou eigenlijk liever de projector goed instellen en niet gaan foefelen met kleurprofielen.
Zijn er nog andere goeie softs die ik nog kan uitproberen?
HCFR (waar blijkbaar al een hele tijd geen veranderingen meer aan gebeurt) ondersteunt dit model ook niet. De keuze daar is heel beperkt.
Dus wat zijn dan nog mijn alternatieven? Ik wil het dus wel zelf doen, dus laat niemand komen om het voor mij te doen.
Gezien de projector aangestuurd wordt via een HTPC kan ik ook wel een kleurenprofiel aanmaken op de PC, maar ik zou eigenlijk liever de projector goed instellen en niet gaan foefelen met kleurprofielen.
Zijn er nog andere goeie softs die ik nog kan uitproberen?