Programma die de verbinding constant in de gaten houdt.

Pagina: 1
Acties:

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Ik zoek een (zo simpel mogelijk) programma die mijn internet verbinding constant in de gaten houdt en die laat zien wanneer de verbinding weg valt ook al is het maar voor heel even.

Waarom ik dat zoek: vanwege problemen met diverse spellen als ik online game.
Haperingen in de game en ik wil weten of dat komt omdat op dat ogenblik de verbinding even weg valt of dat ik het in PC zelf moet zoeken.

Al diverse programma's gevonden waaronder pingplotter maar die pingt alleen een adres/site en ik ben dan niet verbonden met die server waarop ik aan het gamen ben. Bovendien geeft die (voor mij) slecht aan hoe ik nou kan zien dat de verbinding wel of niet weg gevallen is.

Als de verbinding niet weg valt dan kan ik heel wat dingen uitsluiten (modem, Ziggo en de kabels).
Nu is het maar gokken waar het aan kan liggen.

Waar vui zit, zit geen glans!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je beter achter de bron aan kan gaan IPV te kijken of je nou echt lagged.

Woon je buitenaf?
ADSL/Kabel/Glas?
Intern alles goed geregeld?
Paar mins pingen naar een externe site (bijv google) gaat goed?
Paar mins pingen naar je router gaat goed?
Is de server(s) waarmee je verbind niet in amerika oid?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dibbuz schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:09:
Ik zoek een (zo simpel mogelijk) programma die mijn internet verbinding constant in de gaten houdt en die laat zien wanneer de verbinding weg valt ook al is het maar voor heel even.
Begin eerst met de basis... Doe twee pings naar www.google.nl (of je eigen provider) en eentje naar je game-server waarmee je connect (laat die pings "oneindig" doorlopen en desnoods gepiped naar een file). Nu kan je over een bepaalde periode kijken of connectiviteitproblemen hebt met het een of ander. Als ze allebei droppen, dan kan je verder gaan zoeken in je netwerk, danwel connectie :)

Credo is altijd om je probleem te isoleren voordat je kan analyseren en oplossen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
D4NG3R schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:11:
Ik denk dat je beter achter de bron aan kan gaan IPV te kijken of je nou echt lagged.

Woon je buitenaf?
ADSL/Kabel/Glas?
Intern alles goed geregeld?
Paar mins pingen naar een externe site (bijv google) gaat goed?
Paar mins pingen naar je router gaat goed?
Is de server(s) waarmee je verbind niet in amerika oid?
Nee, kabel, ja, ja, ja, nee ;)

Na diverse test met een paar programma's kan ik de verbinding wel uitsluiten, daar ligt het niet aan.
In ieder geval niet zo erg als ik heb met Battlefield 3.

Zal ergens in de PC zelf moeten gaan zoeken, voor mijn gevoel een speld in een hooiberg.

Bedankt voor de tips, daar kon ik wat mee.
De zoektocht gaat verder :|

Waar vui zit, zit geen glans!