Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sync content IIS 7 to IIS 7, WebDeploy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal webservers, en ik wil graag de content van deze servers met elkaar Syncen door bijv. een simpel script te starten, of door een druk op de knop in een bestaand (liefst freeware) programma.
Zijn deze tools er? (ik wil niet met RSync gaan werken, daar dit niet perfect werkt voor mijn situatie)

Momenteel ben ik al met Web Deploy V2 bezig, echter krijg ik daarmee geen files van locatie A naar B gesynct. Ik gebruik hiervoor het volgende commando:

msdeploy -verb:sync -source:contentPath=E:\Inetpub\wwwroot,computerName=sourcemachine -dest:contentPath=C:\Inetpub\wwroot -whatif > msdeploy.log

Het zou mooi zijn als hij tegelijk ook de configfiles synct, maar dit is niet persé nodig.
Ik ben ook al met ViceVersa Pro bezig geweest, maar het zou mooi zijn als het met een eigen tool van IIS kan.

Iemand ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom werkt rsync niet in jouw situatie?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat deze te vaak vast loopt op bepaalde zaken, tevens moet ik dan met Cygwin gaan werken. Ik wil dus graag een native Windows oplossing. En als het kan met webdeploy, dan het liefste dat.

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
robocopy in een batchfile.

Betaald : SureSync
Free : FreeFileSync

Gebruik het alle 3, werken op hun eigen manier allemaal goed.

Verwijderd

Topicstarter
En ooit met WebDeploy gewerkt? Is dat een goede oplossing? Of is dit niet te doen?
Kan FreeFileSync dit life kopieren? Terwijl de website draait?

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
Nee, WebDeploy kende ik nog niet.. ziet er wel interessant uit.

Wat betreft FFS, zolang een bestand aan de ontvangende kant maar niet open is, zal het syncen goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
En bij SureSync gaat dit wel goed? WebDeploy vind ik ook erg intressant, ik krijg het alleen niet goed aan de praat.

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 21:21
Waarom de content syncen en niet de IIS sites syncen met WebDeploy?
Dit kan allemaal live

Dus bijvoorbeeld(IIS6 web syncen):

Msdeploy -verb:sync -source:webserver60 -dest:webserver60,computername=<DNS> -enablerule:donotdeleterule -verbose

Werkt het wel?
Zo nee, draai hem eerst met de tag "-whatif" dan kun je in de logs zien waar het fout gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door ritsjert op 13-12-2011 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met IIS7, maar als ik de complete site sync, dan neemt hij dus ook de content mee?
En dit kan ik ook in een bat filetje zetten, en deze opstarten wanneer ik nieuwe content heb?

• ritsjert
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:33:
Ik werk met IIS7, maar als ik de complete site sync, dan neemt hij dus ook de content mee?
En dit kan ik ook in een bat filetje zetten, en deze opstarten wanneer ik nieuwe content heb?
Als je de complete site synct dan neemt hij ook alle content mee ja.
Dit kun je ook in een bat zetten (gebruiken wij hier ook namelijk).

Verwijderd

Topicstarter
ritsjert, met jou code krijg ik de melding: Could not find the provider
Ik moet toch bij -source:computernaamA invullen en bij -dest:computernaamB en dan bij de <DNS> weer computernaam B?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu anders gedaan.

Msdeploy -verb:sync -source:webserver -dest:webserver,computername=COMPUTERB -enablerule:donotdeleterule -verbose -whatif > msdeploy.log

En ik krijg in de logfiles wel dit te zien:

Verbose: The dependency check 'DependencyCheckAppPoolExists' found no issues.
Verbose: The dependency check 'DependencyCheckInUse' found no issues.
Verbose: The synchronization completed in 2 pass(es).
Total changes: 338 (19 added, 306 deleted, 13 updated, 0 parameters changed, 371274 bytes copied)

Maar er is alleen niets gebeurd.

• ritsjert
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:34:
Ik heb het nu anders gedaan.

Msdeploy -verb:sync -source:webserver -dest:webserver,computername=COMPUTERB -enablerule:donotdeleterule -verbose -whatif > msdeploy.log

En ik krijg in de logfiles wel dit te zien:

Verbose: The dependency check 'DependencyCheckAppPoolExists' found no issues.
Verbose: The dependency check 'DependencyCheckInUse' found no issues.
Verbose: The synchronization completed in 2 pass(es).
Total changes: 338 (19 added, 306 deleted, 13 updated, 0 parameters changed, 371274 bytes copied)

Maar er is alleen niets gebeurd.
Als je nu de "-whatif" weghaalt gaat hij het wel uitvoeren. Nu heb je puur gekeken wat er zou gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dat werkt.

Maar ik start dit nu op een 'volle' webserver, zodat een lege gelijk wordt aan deze.

Msdeploy -verb:sync -source:webserver -dest:webserver,computername=COMPUTERB -enablerule:donotdeleterule -verbose

Alles wordt netjes gekopieerd. Kopieert hij het ook? Of zet hij alles gelijk?
Of hoe moet ik dit zien.
Ik kreeg namelijk als uitslag:
Total changes: 13480 (13307 added, 130 deleted, 43 updated, 0 parameters changed
, 342133043 bytes copied)

Alleen mijn headers op de hoofdserver zijn ook spontaan weg...Synct hij ook terug?

• ritsjert
Hij kopieert de bestanden en maakt de websites en application pools aan zoals op de bron server.
Headers e.d. zou hij ook mee moeten nemen en niet weg moeten halen.
Het enige waar wij problemen mee hebben is het lokale Internet Guest Account.

Je kan uiteraard weer terug syncen. (doel en bron omdraaien ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een vraagje over msdeploy, ik vind het overigens prachtig werken.
Maar gaat het syncen goed bij een draaiende ASP 4.0 website? Of moet ik de app toch
eerst offline gooien alvorens ik ga syncen? (omdat gebruikers van de website er anders last van hebben)
Als ik eerst sync, en daarna de website vernieuw dan draait alles nog wel lekker door...
maar ik ben er niet geheel zeker van.
Pagina: 1