Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168594

Topicstarter
Hoi,

Hierbij doe ik graag beroep op jullie kennis.

Ik probeer de levensduur van een oude computer te verlengen door o.a. de oude hard drive te vervangen door een SSD.
De computer heeft een Asus A8R-MVP mainbord (níet de deluxe-versie) met twee S-ATA aansluitingen, echter weet ik niet of dat SATA150 of SATA300 is. Die specs kan ik op internet niet goed terugvinden.

Kan ik hier elke SSD op aansluiten of moet ik mij strikt houden aan de SATA-versie?
-Indien versiegevoelig; Kan iemand mij vertellen welke versie mijn mainbord ondersteund?

Bij voorbaat dank. Ik waardeer alle serieuze reacties.
M.v.g., Koen

EDIT: Ik heb inmiddels ergens gevonden dat het moederbord SATA300 heeft. Hier kan ik dus geen SSD op aansluiten die SATA600 specs heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 168594 op 08-12-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:44

M2M

medicijnman

Sata is backwards compatable. Gaat dus prima. Of je de volle sequentiele doorvoersnelheid haalt is de vraag. Als het inderdaad SATA 150 is, haal je slechts 150MB/s sequentieel. Maar je schaft een SSD ook niet aan voor de sequentiele doorvoersnelheid :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 09:24

itsalwaysme

Graast voor DB

Zoals hierboven gezegd, het is backwards compatible. Maar ik denk niet echt dat het een toevoeging is op je pc, aangezien het een socket 939 is.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265941

Zonde van het geld voor zo'n oude PC. Zou het geld beparen tot je een nieuwe PC aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itsalwaysme schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:38:
Zoals hierboven gezegd, het is backwards compatible. Maar ik denk niet echt dat het een toevoeging is op je pc, aangezien het een socket 939 is.
M2M schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:37:
Sata is backwards compatable. Gaat dus prima. Of je de volle sequentiele doorvoersnelheid haalt is de vraag. Als het inderdaad SATA 150 is, haal je slechts 150MB/s sequentieel. Maar je schaft een SSD ook niet aan voor de sequentiele doorvoersnelheid :)
Bedankt voor jullie reacties (damn dat was vlug).
Ik weet dat voor de meeste technologieën geldt dat het backwards compatible is, maar het is natuurlijk de vraag vanuit welk perspectief je hebt bekijkt hè:p
Op de SATA300-port van het mainboard kan ik dus best een SATA600 SSD inprikken?

Nu zit er een antieke HD is als noodvoorziening (HD was een tijdje terug gecrashed). Omdat ik geen acceptabele disk heb liggen koop ik direct een goeie die ik eventueel later nog kan her-gebruiken in een andere opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Je kan kijken naar de wat oudere Vertex Plus schijven. Kan een leuke aanwinst zijn voor een oudere computer nog :)

Deze schijven zijn met 65€ voor 60GB betaalbaar en kan een ouder systeem nog wat boost geven qua feeling :)

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 08-12-2011 17:45 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx Sapphire,

Misschien is het nog meer voordelig om de SSD(sata300) van mijn nieuwere PC door de schuiven naar de oude PC, en een nieuwe te aanschaffen voor de 'goeie' PC.

Dat is voor de oude dus geen overkill en heb ik er profijt van op beide systemen.

Ik ben eruit, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:44

M2M

medicijnman

een SSD is altijd nuttig. De meest nuttige toevoeging voor wat gedateerde hardware. De harde schijf is toch bijna altijd het onderdeel waar ook oudere pc's op moeten wachten.

Een netbook met SSD is megasnel en ultraresponsief. Ook al heeft de processor nauwelijks power.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

idd kijk gewoon naar leuke vertex 2 of intel x80m disk.
prima zat en zal je systeem prima boosten.
Pagina: 1