Advies versterker +/- €500

Pagina: 1
Acties:

• vlaggie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08-2025
Beste dames en heren!

Op het moment van schrijven zit ik nog in een kleine studentenkamer, echter ga ik binnenkort verhuizen naar een aardig appartementje. Een mooi moment om eens te kijken of ik die stereo die ik nu al 15 jaar in bezit heb kan vervangen voor een mooi degelijk audio systeempje. Ik heb er niet zo gek veel verstand van, leer iedere dag weer meer bij en heb me door de faq geworsteld. Ben bij wat winkels gaan kijken, en vooral luisteren natuurlijk. Toch heb ik nog geen idee wat een mooie koop zou zijn. Daarom zou ik graag jullie advies en vooral kennis aan willen boren. De eisen die ik aan het systeem stel;

- Films / muziek zal ongeveer 50 / 50 zijn
- Netwerkondersteuning is iets wat ik erg prettig vind
- Uitbreidbaar, ik ben een starter met een studentenbudget, echter wil ik beetje bij beetje het systeem uitbouwen tot een heerlijk audio systeem.
- Muzieksmaak is wellicht ook belangrijk; RHCP, Coldplay, Muse, Snow Patrol, Kooks, Yann Tiersen maar ook klassiek zo af en toe. Pretty mainstream dus..

Nou is mijn oog gevallen op 2 verschillende versterkers;
- http://reviews.cnet.com/a...4505-6466_7-34505271.html
- http://reviews.cnet.com/a...7-34647681.html?tag=mncol

2 mooie systemen, lees veel verschillende verhalen over de versterkers.. maar dat is denk ik ook stukje smaak. de één vindt de Onkyo beter.. de andere de Denon.

Daarbij ben ik dan van plan om met 2 boxjes te beginnen.. hier heb ik me nog helemaal niet op georiënteerd, wellicht goede startersboxjes die bij mijn eisen aansluiten?

Bedankt alvast voor alle hulp!

Verwijderd

Even voor de goede orde, je budget is +/- 500euro maar is dat dan incl. de 2 speakers of heb je daar een apart budget voor? Verder heb je aan enkel een Receiver en 2 speakers vrij weinig, de meeste reveivers hebben een ingebouwde tuner maar that's it.

Belangrijk is dan natuurlijk de vraag wat je er allemaal aan wilt koppelen, een PC, CDspeler Bluray, Gameconsole etc en of je dit al in je bezit hebt of ook nog moet aanschaffen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 18:39 ]

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik zou voor de Denon gaan, heb er zelf goede ervaringen mee (zonder verder onderbouwingen).

Verwijderd

http://reviews.cnet.com/a...533968.html?tag=mncol;lst

http://www.receiverstore....aha-rx-v671-titanium.html

beter beoordeeld en goedkoper ;)

Gisteren was hij nog 400 euro.... jammer

http://hificorner.nl/hifi...eivers/rx-v671-zwart.html

nu hier dus wel voor 400...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 18:56 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:21
pricewatch: Onkyo TX-NR609 Zwart
Ook met goede netwerkondersteuning en apps en zo. Past helemaal in je budget. Anders zou je ook naar de NR709 kunnen kijken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Siempie schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:03:
pricewatch: Onkyo TX-NR609 Zwart
Ook met goede netwerkondersteuning en apps en zo. Past helemaal in je budget. Anders zou je ook naar de NR709 kunnen kijken.
Alleen wordt de Yamaha die de post boven jou wordt aangehaald beter beoordeeld ;)

Daarnaast is de Yamaha nog goedkoper ook, tel uit je winst.

K to the KillaZ

• vlaggie
hey! Bedankt voor de reacties! Over Yamaha worden ook verschillende dingen gezegd. Ik heb ook gelezen dat yamaha's over het algemeen niet super zijn?

ik wil inderdaad een receiver kopen met budget van 500 euro. Boxjes zat ik ook aan zo iets te denken..

Voor de goede orde; ik wil er nu nog voornamelijk een Blu-Ray player, PC en natuurlijk TV aansluiten.

Verwijderd

Koop eerst een paar speakers dat je bevalt en zoek daar de passende versterker bij, niet andersom.

• vlaggie
Hey Obelink. Op dit moment gebruik ik geen speakers omdat mijn stereo gewoon niet meer voldoet. Deze kan met een audiokabel of aan mijn laptop of aan mijn tv hangen. Zeker omdat mijn kamer nu klein is zou dat systeem wel kunnen werken als ik wel een goede stereo had gehad. Maar als ik dalijk op mijn appartement zit gaat dit systeem niet meer werken. Ik wil graag mijn laptop die op mijn slaapkamer komt te staan met de tv en de speakers verbinden. Naar mijn mening is daar een soort versterker als ik voorstel ideaal voor. 2 speakers maken dit dan af. Niet?

Anders.. welke speakers zou jij voor willen stellen die aan mijn eisen (zullen gaan) doen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

vlaggie schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:14:
2 speakers maken dit dan af. Niet?
Het probleem met speakers is dat ze veel meer invloed op het geluid hebben dan een versterker. Versterkers in dezelfde prijsklasse klinken allemaal min of meer hetzelfde (zeker voor een niet-audiofiel). Maar het verschil tussen verschillende types speakers kan heel groot zijn.
Daarom wordt vaak aangeraden om te starten met de speakers omdat een nieuwe versterker met je oude speakers het geluid niet of nauwelijks verbetert, maar nieuwe speakers op je oude versterker kunnen wel een enorme verbetering opleveren.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

vlaggie schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:02:
hey! Bedankt voor de reacties! Over Yamaha worden ook verschillende dingen gezegd. Ik heb ook gelezen dat yamaha's over het algemeen niet super zijn?

ik wil inderdaad een receiver kopen met budget van 500 euro. Boxjes zat ik ook aan zo iets te denken..

Voor de goede orde; ik wil er nu nog voornamelijk een Blu-Ray player, PC en natuurlijk TV aansluiten.
Hier een yamaha man. Tevreden ook. Als ik nu yamaha helemaal ophemel, en de rest afkraak, wat dan?

Wat ik bedoel te zeggen is: zoveel produkten, zoveel mensen, zoveel meningen.

Vergelijk op features die je moet hebben, vergelijk op specs en kijk naar de looks. De "grote" merken ontlopen elkaar niet heel veel in positieve en negatieve zin.

Wat speakers betreft: Zuilen/boekenplank/monitor/melkpakjes? En, denk eens aan zelfbouw. Leuk, leerzaam en meer "bang for the buck".

Wise enough to play the fool

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
teacher schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 05:08:
[...]

Hier een yamaha man. Tevreden ook. Als ik nu yamaha helemaal ophemel, en de rest afkraak, wat dan?

Wat ik bedoel te zeggen is: zoveel produkten, zoveel mensen, zoveel meningen.

Vergelijk op features die je moet hebben, vergelijk op specs en kijk naar de looks. De "grote" merken ontlopen elkaar niet heel veel in positieve en negatieve zin.

Wat speakers betreft: Zuilen/boekenplank/monitor/melkpakjes? En, denk eens aan zelfbouw. Leuk, leerzaam en meer "bang for the buck".
Ik ben ook een Yamaha fan en kan jouw mening wel delen :)
Voor receivers in deze prijsklasse kun je beter kijken naar wat je mooi vindt echt verschil zal er niet tussen zitten :)
Zelfbouw speakers zou ik alleen doen als je echt handig bent en ook de stap durft te nemen om te fineren of goed te spuiten anders valt het toch tegen qua looks.
Wat je aan speakers zou kunnen nemen.... Er zijn zoveel merken die ongetwijfeld voldaan aan jouw budget:
Wharfedale (ben ik zelf fan van), Kef, Quad, Heco, B&W, Jamo, JBL, voor speakers is het vooral kijken welke je mooi vind staan en daarna gaan luisteren naar die sets die je hebt uitgezocht. Helaas moet je daarvoor meestal naar verschillende winkels en dan verschillen de luisterkamers meestal zo sterk van elkaar dat je er alsnog geen touw aan vast kan knopen... Dus als het kan, graag thuis uitproberen ;)

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 10:36
lastige keuze, twijfel zelf ook een beetje tussen de door de TS genoemde receivers. (met in de toekomst een Jamo S608 5.1 set er aan)
De Denon ondersteund als toevoeging nog wel Airplay.
Dacht zelf eerst meer richting de Onkyo aangezien mijn huidige prima bevalt, maar deze heeft het af en toe moeilijk heeft met het aansturen van de linker speakers (terwijl de equalizer aangeeft prima signaal te krijgen)

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:06:
Koop eerst een paar speakers dat je bevalt en zoek daar de passende versterker bij, niet andersom.
Helemaal mee eens. Kijk eerst welke speakers je wil, en zoek dan een versterker die er bij past. Ben je van plan om met 2 speakers verder door te gaan, of wil je uitbreiden naar 5.1? Als je niet gaat uitbreiden en op 2.0 of 2.1 blijft is een geïntegreerde stereo versterker misschien een betere optie dan een AVR. En muzikaal zeker beter dan een AVR in dezelfde prijsklasse.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22

Fjeze

AllesPerfect!

En hecht je waarde aan 3d? Of is een goede versterker met HDMI 1.3 ook prima?
Philips heeft een erg mooie set waar een NAD T747 in philips jasje bij zit.
Geen 3D maar een erg goede versterker.
Mocht je interesse hebben PM me even. Zijn hier met aantal man van plan zo'n set aan te schaffen.
We hebben nog de versterker en 2 erg goede zuilspeakers beschikbaar voor minder dan je budget voor alleen de versterker.

Fly or Die

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Niet de nieuwste snufjes, wel een erg mooie versterker: Arcam AVR300

In combinatie met een fatsoenlijke BR-speler voor netwerk functionaliteit kom je een heel eind.

[ Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2011 22:19 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

[b][message=37288389,noline]

Anders.. welke speakers zou jij voor willen stellen die aan mijn eisen (zullen gaan) doen?
Geen flauw idee. Wat je mooi vind is zo persoonlijk. Waar mijn interesse naar uitgaat is denk ik niet van belang. Het gaat om jou. Voor 500 euro kun je zeker een paar goede speakers vinden. Wil je boekenplank speakers of vrijstaande speakers? Uitsluitend nieuw of is gebruikt ook een optie? Kortom, om een aankoop te doen waar je ook echt plezier van zult hebben zul je zelf wat moeite moeten doen, zoals anderen ook al hebben geschreven. De makkelijke weg is een paar dozen van de dozenschuiver ;)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met een gecombineerd budget van €1000 voor versterker en speakers kun je de balans misschien beter wat meer richting speakers schuiven. Maakt veel meer verschil en dan heb je nu (en met muziek) meer plezier.
Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je ideale 'eind' systeem is, kan me ook voorstellen dat je nu voor een betere versterker gaat, en de speakers die je nu aanschaft uiteindelijk doorschuift naar achteren om betere fronts aan te schaffen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• vlaggie
ja dat is inderdaad wel waar ik naartoe wil. Nu een mooie versterker en dan speakers uitbouwen de komende tijd. Ik ga nog eens goed kijken met het advies wat jullie gegeven hebben! Denk dat ik ga proberen mooie 2de hands speakers te krijgen.

Dank u!
Pagina: 1