Advies versterker +/- €500

Pagina: 1
Acties:

• vlaggie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08-2025
Beste dames en heren!

Op het moment van schrijven zit ik nog in een kleine studentenkamer, echter ga ik binnenkort verhuizen naar een aardig appartementje. Een mooi moment om eens te kijken of ik die stereo die ik nu al 15 jaar in bezit heb kan vervangen voor een mooi degelijk audio systeempje. Ik heb er niet zo gek veel verstand van, leer iedere dag weer meer bij en heb me door de faq geworsteld. Ben bij wat winkels gaan kijken, en vooral luisteren natuurlijk. Toch heb ik nog geen idee wat een mooie koop zou zijn. Daarom zou ik graag jullie advies en vooral kennis aan willen boren. De eisen die ik aan het systeem stel;

- Films / muziek zal ongeveer 50 / 50 zijn
- Netwerkondersteuning is iets wat ik erg prettig vind
- Uitbreidbaar, ik ben een starter met een studentenbudget, echter wil ik beetje bij beetje het systeem uitbouwen tot een heerlijk audio systeem.
- Muzieksmaak is wellicht ook belangrijk; RHCP, Coldplay, Muse, Snow Patrol, Kooks, Yann Tiersen maar ook klassiek zo af en toe. Pretty mainstream dus..

Nou is mijn oog gevallen op 2 verschillende versterkers;
- http://reviews.cnet.com/a...4505-6466_7-34505271.html
- http://reviews.cnet.com/a...7-34647681.html?tag=mncol

2 mooie systemen, lees veel verschillende verhalen over de versterkers.. maar dat is denk ik ook stukje smaak. de één vindt de Onkyo beter.. de andere de Denon.

Daarbij ben ik dan van plan om met 2 boxjes te beginnen.. hier heb ik me nog helemaal niet op georiënteerd, wellicht goede startersboxjes die bij mijn eisen aansluiten?

Bedankt alvast voor alle hulp!

Verwijderd

Even voor de goede orde, je budget is +/- 500euro maar is dat dan incl. de 2 speakers of heb je daar een apart budget voor? Verder heb je aan enkel een Receiver en 2 speakers vrij weinig, de meeste reveivers hebben een ingebouwde tuner maar that's it.