Geen ADSL verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:43
Hallo tweakers,

Ik heb nu al 2 dagen geen internet (langleve mobiel internet) en kpn (dit is geen kpn flame topic) is al langsgeweest, ja nou een monteur van kpn dan... Ik heb het idee dat hij de standaard versimpelde troubleshoot doorleest en dan weggaat...
Nou ik heb een kpn experia box (dit is geen slechte router topic, hou het voor je :)) die verbind met ADSL (dit is geen adsl flame topic, ik woon in buitengebied)
Nu is het probleem daar dat de router het doet, maar dat de toegang tot internet niet daar is.
Inmiddels is het broadband lichtje stabiel en het wirelesslichtje doet het ook dus de met de router is niets mis.
Ik heb mijn ip gevonden op de pc om intevullen in de adres balk, en bij het Thompson paginaatje stond: Verbibd met adsl, ik klik er op en kom de volgende fout tegen : internet verbroken door de gebruiker... En bij de gateway pagina staaat dat ik moet inloggen...
Ik snap er niets meer van

Als jullie me kunnen helpen zou dat heel erg fijn zijn!

Sorry als er iets onduidelijk is... Touchscreen typen is niet het fijnste...

[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 08-12-2011 16:54 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

ralpje

Deugpopje

En wat zegt de KPN helpdesk en wat zei de monteur?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• StrongArmLance
Kpn staat voor een raadsel... We hebben een nieuwe router gekregen maar weer een experia box en het helpt niet

Verwijderd

Heeft het ooit gewerkt?
Wat is er veranderd sinds het heeft gewekt?
Bij een KPN modum hoef je GEEN gebruikers naam +ww in te voeren verificatie gebeurt via de telefoonlijn!
Heb je wel telefoon in huis?
Dus de monteur heeft op een nieuwe modem en met zijn eigen laptopje (mag ik aannemen) gezien dat het niet werkt? Wat moeten zij er dan mee je?
Het zou kunnen zijn dat je verbinding nog niet geactiveerd is door de servicedesk of geblokeer wegen administratieve etc.?

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:07:
Heeft het ooit gewerkt?
Wat is er veranderd sinds het heeft gewekt?
Bij een KPN modum hoef je GEEN gebruikers naam +ww in te voeren verificatie gebeurt via de telefoonlijn!
Heb je wel telefoon in huis?
Dus de monteur heeft op een nieuwe modem en met zijn eigen laptopje (mag ik aannemen) gezien dat het niet werkt? Wat moeten zij er dan mee je?
Het zou kunnen zijn dat je verbinding nog niet geactiveerd is door de servicedesk of geblokeer wegen administratieve etc.?
Het heeft een jaar gewerkt, het hoefde inderdaad nooit maar nu opeens wel?
Er is een telefoon, maar die doet het nu dus ook niet meer.
Ja hij zag dat het niet werkte, verving de router en zag dat het niet werkte en ging weer weg...
Dus dat gaat wel even duren, maar ondertussen heb ik wel internet nodig...

Hij was al een jaar geactiveerd dus dat zou vrij vreemd zijn

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien ergens gegraven? Zelf ooit gezien dat in de lasdop de soldeerverbinding slecht was. Na deze opnieuw gesoldeerd te hebben werkte het weer.

• StrongArmLance
Bartjezz schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:47:
Misschien ergens gegraven? Zelf ooit gezien dat in de lasdop de soldeerverbinding slecht was. Na deze opnieuw gesoldeerd te hebben werkte het weer.
Nope er wordt nergens gegraven... En zoiets zou de rest toch ook storen in de buurt... Dan had kpn dat wel vernomen al heeft niet iedereen kpn maar toch...

En lasdop? Wat is dat? En had de monteur dat niet gezien?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je KPN niet bellen voor een lijnmeting? Dan kunnen zij een conclusie trekken, en e.v.t een monteur inplannen?

Kan zijn dat je ISRA-punt stuk is, of zelfs de lijn ervoor. Mijn moeder had ook een keer geen telefoon, wel ging hij over als er werd gebeld, maar de lijn was dood. Uiteindelijk bleken er wat kabels in de grond een beetje kortgesloten te zijn.

Nu vraag ik me af wat die monteur eigenlijk ondernomen heeft? Als het niet opgelost is moet hij toch een vervolgactie op touw zetten?

[ Voor 112% gewijzigd door AW_Bos op 08-12-2011 18:16 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• StrongArmLance
AW_Bos schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:13:
Kan je KPN niet bellen voor een lijnmeting? Dan kunnen zij een conclusie trekken, en e.v.t een monteur inplannen?

Kan zijn dat je ISRA-punt stuk is, of zelfs de lijn ervoor. Mijn moeder had ook een keer geen telefoon, wel ging hij over als er werd gebeld, maar de lijn was dood. Uiteindelijk bleken er wat kabels in de grond een beetje kortgesloten te zijn.

Nu vraag ik me af wat die monteur eigenlijk ondernomen heeft? Als het niet opgelost is moet hij toch een vervolgactie op touw zetten?
Ja als het goed is wordt het de komende dagen gefixd...
Maar ik hoopte dat misschien een tweaker iets kon bedenken wat die briljante monteur vergeten was...

Ik moet morgen toch echt een stuk inleveren van een paar duizend worden... En een beetje communicatie is noodzakelijk... Kan via sms, maar de bijlages mailen kan dus niet...
Ach ik zie morgen ochtend wel hoop ik ;(

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit bedoel ik met lasdop.
Verder kun je meten of je spanning hebt op je lijn. Analoog was iets van 40/50V (wisselspanning) en isdn 90V dacht ik.

Edit: link...

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjezz op 08-12-2011 19:17 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 19:20

auto660

1991 240 GL Brick

HAHAHAHAHA!!! HAHAHAHAHA!!! (een experiabox pggggg >:) >:) ), nee ff serieus, kan het zijn dat je (als je experiabox een st780 is) op de internetpagina van je experiabox een stukje in het midden van het scherm iets ziet van je verbinding, staat deze op verbroken kun je hem opnieuw verbinden met de knop verbinden die ernaast zit. (experiabox pgggg 8)7 , trouwens heb 'm zelf ook)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• StrongArmLance
auto660 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:57:
HAHAHAHAHA!!! HAHAHAHAHA!!! (een experiabox pggggg >:) >:) ), nee ff serieus, kan het zijn dat je (als je experiabox een st780 is) op de internetpagina van je experiabox een stukje in het midden van het scherm iets ziet van je verbinding, staat deze op verbroken kun je hem opnieuw verbinden met de knop verbinden die ernaast zit. (experiabox pgggg 8)7 , trouwens heb 'm zelf ook)
haha, ik heb dat al geprobeerd maar hij zegt dat de verbinding verbroken is door de gebruike :?

• StrongArmLance
We zijn afgesloten... Maar kpn weet niet waarom hahaha
Pagina: 1