Netwerk monitoren met Groundwork. Probleem met RRD graphs.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Tweakeraars,

Ik vind de officiële website over de RRDtool veel te moeilijk om te begrijpen. Dus vandaar dat ik bij jullie kom aankloppen, in de hoop een iets betere uitleg te krijgen.

Achtergrondinfo:
Ik loop stage bij een bedrijf op Aruba, en zij willen een monitoring systeem. Deze staat inmiddels (Groundwork Open Source 6.5), maar ze willen ook bij elke service een grafiek m.b.v. de RRDtool. Voor een bepaalde service, wil deze RRD graph niet werken.

Vraag:
Eerst maar eens de vraag; Heeft er iemand ervaring met het Groundwork Open Source monitoring systeem/Nagios/RRDtool? Zo ja, wil die persoon mij ook helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Als je nu gelijk je probleem voorgelegd had dan had ik wellicht kunnen helpen.
Ik heb Cacti gebruikt in het verleden en daar wordt ook RRD gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47
Ik heb indertijd ook weleens wat met Cacti geprobeerd.

Het is geen gemakkelijke kost. Er zijn op internet diverse tutorials vindbaar die je kunnen helpen bij het instellen hiervan. Hierbij heb je ook kennis van zaken nodig, zoals het aanpassen van .conf bestanden om de schaal van de grafieken in te stellen.

Aan de andere kant, er zijn ook andere programma's die diezelfde functionaliteit hebben.
PRTG monitor kan grafieken maken. Deze kun je met een scriptje vast wel op een site laten zien.
http://www.paessler.com/prtg -> Helaas zijn hun bedrijfsoplossingen niet altijd gratis, voor non-commercieel gebruik of testen is het wel gratis.

Sorry, OP verkeerd gelezen.

[ Voor 14% gewijzigd door fonsoy op 09-12-2011 10:39 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu