Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• bowz3r
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 23:16
Ik heb een probleem,

Ik heb een Logitech USB microfoon, die niet wil werken.
Bij het gebruiken van een programma waarbij ik de microfoon nodig heb (zoals geluidsopnemer, Skype, Teamspeak of een guitar tuner) krijg ik de melding dat geen opname apparaat kan worden gevonden.

In het configuratiescherm kan ik bij de instellingen van de microfoon het ''niveaus'' niet aanpassen, het enige dat er staat is een horizontale grijze streep, zonder andere gegevens of instellingen.

Ik weet zeker dat de microfoon werkt, ik heb deze namelijk 10 minuten geleden getest op de PC van mijn ouders.

Verder run ik Windows 7 (32bits)

De microfoon heeft het lang gedaan, en opeens niet meer. Aangezien dit wel een tijdje geleden is, weet ik niet waar dit door komt, en is een systeemherstel ook niet de oplossing.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,
alvast bedankt.

MVG,
Bowz3r

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een type is ook gemakkelijk... Horen er drivers bij? Ook al bij logitech gekeken??

• bowz3r
Op het apparaat zelf staat geen type of iets dergelijks.
Via de logitech site ben ik erachter gekomen dat het een USB Desktop Microphone A-0186A is,
Op de site staat ook dat de drivers via Windows Update automatisch meekomen, maar bij de windows update is niets te vinden, ook geen optionele updates.
Op de site staan ook geen drivers voor Windows 7, die gaan maar tot Windows Vista.

Het apparaat heeft wel eerder op Windows 7 gewerkt

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dan moet je de vista drivers eens proberen, of de xp drivers. Windows 7 heeft vaker last van drivers die niet installeren via de update. Misschien heb je die updateservice wel uit staan.

Edit: heb je de mogelijkheid om uberhaupt wel een microfoon te proberen? Via de analoge ingang misschien? Heb je de audiodrivers wel up to date??

Lees net dat zowiezo die instellingen niet aan te passen waren, je drivers zijn niet fatsoenlijk geinstalleerd volgens mij. Kijk eens bij Apparaatbeheer of je drivers kunt updaten via de updateservice.

[ Voor 48% gewijzigd door Bartjezz op 08-12-2011 19:32 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk staat de verkeerde driver geselecteerd in je settings. Kijk daar eerst naar. Kijk of je meerdere drivers kunt selecteren en welke er dan geselecteerd is. Installatie van een audio programma zoals zo'n stemvervormer voor je PC instaleerd een driver die de boel overneemt. Zelfs na een deinstall blijven dit soort drivers achter en staan dan nog steeds default. Een bekend voorbeeld is de Avnex driver, een virtual voice driver.

• bowz3r
na het installeren van een nieuwe driver heb ik helemaal geen geluid meer, er staat dan een kruis door het ''speakertje'' rechts onder.
Ik heb weer geluid door terug te gaan naar een herstelpunt, maar het probleem met de microfoon is nog niet opgelost. Nog iemand advies?

Verwijderd

Om de boel te repareren kun je het onderstaande proberen.
Het zijn dezelfde stappen die je kunt doen voor andere usb apparaten als ze niet werken zoals bijv een externe disk die niet meer herkend wordt.
(bij stap 9 installeert windows zelf de driver, niet jij)

0. Start to Pull out all not relevant usb devices
1. Plug the mic in, put it on when it has an on/off switch
2. Right mouse click on My Computer
3. Left click on Manage
4. Left click on Device Manager
5. Expand the USB list
6. Find the USB device > Look under "Universal Serial Bus Controllers"
7. Right mouse click - Uninstall
8. Reboot the computer
9. Let it find and install the driver
Pagina: 1