Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Migration Preparation Tool - SBS2003 naar SBS2011

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

We hebben een SBS 2003 die klaar gemaakt moet worden voor een migratie naar SBS 2011.
Ik heb de tool voor migratie geinstalleerd op de SBS 2003 server om te zien wat er moet gebeuren voor dat deze klaar is. Deze tool geeft het volgende aan:

Scan the source server for problems
Error: KB943494 is not installed
Discription: To extend the allowable grace period for supported secenarios from 7 days to 21 days, you must install KB943494. The installation file for this update is located in the Tools folder of Windows SBS 2011 Standard DVD1.

Ik heb deze update geïnstalleerd en server gereboot maar krijg dit nog steeds naar voren toe.
Ik kan nu niet verder.. want heb het answer file nodig, deze kan ik wel maken via de DVD van SBS 2011 maar dan kan ik uiteraard de installatie niet voltooien omdat de 2003 server niet klaar is voor migratie.

Ik heb de update verwijderd van de server en heb de server een herstart gegeven. Vervolgens de migration tool weer gedraaid. krijg nog steeds de zelfde melding, update weer geinstalleerd en de server een herstart gegveven maar het mocht niet uitmaken...
BRON: http://social.technet.mic...2-4297-86eb-44f9e7a73c79/

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
Toevallig een SBS2011 in het engels en de SBS2003 in nederlands? Of andersom? Je moet de migration tool draaien in de taal van de SBS2003. Dan moet het wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
ENG SBS 2003 en NL SBS 2011 maar ik maak de SBS 2003 klaar met de migratie tool in het engels.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Je kunt rustig de migratie beginnen, je moet alleen zorgen dat je binnen 7 dagen klaar bent want anders gaat de 2003 uit.

Verwijderd

Topicstarter
--Mulder-- schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:25:
Je kunt rustig de migratie beginnen, je moet alleen zorgen dat je binnen 7 dagen klaar bent want anders gaat de 2003 uit.
Ik ben de 7 dagen al voorbij, dus ik heb die update nodig voor 21 dagen ;-)
Maar ik kan de backup van vandaag ook pakken en terug zetten en daar mee de migratie beginnen, als het niet anders is doe ik dat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 09:08 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Dus je SBS2003 gaat nu om de haverklap automatisch uit?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat niet. hij draait prima :) Maar waarom zou die uitvallen als ik alleen vast loop op de voorbereiding van de migratie?

Misschien sla ik de plank ff mis, ik heb de migratie nog niet gedaan, alleen de voorbereiding en daar loopt die op vast en kom ik niet in verder. ook de migratie zelf heb ik gewoon gestart met de answerfile maar ook die loopt dan niet door omdat hij zegt dat de source server niet klaar is wat komt door de update denk ik die niet geinstalleerd zou zijn maar wel geinstalleerd is.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 09:57 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Die 7 dagen gaan in op het moment dat je FSMO-rollen gaat overzetten naar de nieuwe DC. Na die 'grace period' gaat de oude SBS zichzelf om x-tijd uitschakelen, omdat co-existence niet mogelijk.
In principe zou je aan die 7 dagen ook gewoon genoeg moeten hebben; wat zijn nou de exacte foutmeldingen die je krijgt op zowel de 2k3 als de 2k11 bak?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Je moet de migratietool draaien anders zul je tijdens de migratie een foutmelding krijgen ( run the migration tool on the source server)

Post eens de installatie log van de update, meestal is daar wat meer uit te halen.

[ Voor 97% gewijzigd door marc181982 op 11-12-2011 12:00 ]

Pagina: 1