• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:59
Binnenkort wil ik mijn SSD gaan vervangen voor een model met een grotere capacitiet. Ik hou straks dus een 80GB SSD over. Volgende week komt SWTOR uit en ik vraag mij dan ook af of ik dit spel op mijn HDD of SSD zal gaan instaleren.

Al mijn games (fps, sim, rpg etc..) staan op een HDD wat prima werkt. Ik heb echter geen ervaring met MMO's en hun laadtijden.

Heeft een MMO baat bij de snelheden van een SSD en zijn er misschien mensen die ervaring hebben met het instaleren van de beta op een SSD?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de wat lange laadtijden te wijten zijn aan het laden van lokale data, en in hoeverre het synchronisatie met de server betreft.
Mocht het lokale data zijn, dan zou het vast helpen om TOR op een SSD te installeren.

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik heb gemerkt dat het een stuk sneller is met laden. Voor swtor heb ik ook World of Warcraft op een SSD gehad en daar merk je ook een duidelijk verschil :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 00:58
Ik heb het zowel op een HDD als SSD (Vertex 3) getest, niet veel verschil gemerkt. De laadtijden zijn iets sneller maar niets game changing ofzo :D.

Als je toch ruimte over hebt is installeren op een SSD wel de moeite waard natuurlijk

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Maakt in mijn ervaring wel degelijk uit! Met een HDD heb je zo af en toe last van micro-stutter, niets van te merken met SSD en het laden gaat sneller. Heb dit met de beta getest en SWG.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Resinman
  • Laatst online: 04:59
Bedankt voor de reacties. Inmiddels ben ik wat ervaringen tegengekomen op het swtor forum:

- I am constantly waiting for others to load. Every single conversation decision even when I listen to them im waiting for group members before I even get to pick a choice. Also loading into flashpoints always way ahead of most of the people

- During the last beta weekend my wife and I noticed that my cutscenes loaded significantly faster then hers. I can only assume it is because mine is on a SSD.

- I have RAMDISK, SSD and HDD and have run TOR off all 3. Ingame I couldn't tell any difference. However, game/zone load times on RAMDISK and SSD were much faster than HDD.

- Theres a noticable diffrence in loading I have to constantly wait for my brother when he's on the 'old' spinning sata 6 hd vs mine sata 6 ssd's.

Blijkbaar toch een behoorlijk verschil tussen een SSD en HDD.

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Het is inderdaad vooral bij cutscenes te merken. Ik zat heel vaak te wachten op anderen terwijl zij ook op spatie aan het rammen waren :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee