Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

domeinnaam koppelen aan dynamic ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een webserver draaien bij mij thuis op poort 8080 en een ftp-server op poort 8021. Ik ben bij telenet dus de standaard poorten 80 en 21 kan ik niet gebruiken. Ik heb een dynamisch ip-adres en dat wordt bijgehouden via dyndns.
Nu, ik heb enkele domeinnamen en ik zou graag een domeinnaam aanmaken intranet.domeinnaam.be die van overal bereikbaar is.
Ik zou die graag instellen als A-record, maar daar kan je geen poort opgeven... Is er een mogelijkheid om een A-record te koppelen aan mijn dynamisch ip zonder dat je de aangepaste poorten moet opgeven? Ik wil dus intranet.domeinnaam.be ipv intranet.domeinnaam.be:8080 of intranet.domeinnaam.be:8021.

Is dit mogelijk?

Mvg,
Nathan

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat kan niet.

Nouja, er zijn SRV records maar het daadwerkelijke gebruik daarvan is vrij zeldzaam buiten een paar specifieke toepassingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 23:27

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik gebruik zelf No-IP, een dienst vergelijkbaar met DynDNS. Hier krijg je een subdomein bestaande uit een A-record naar je dynamische IP (bijvoorbeeld iemand.no-ip.com). Ik heb zelf een CNAME-record aangemaakt op een domein dat ik heb (bijvoorbeeld home.iemand.nl), die verwijst naar het subdomein van No-IP. Dit werkt prima.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

jhogervorst schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:25:
Ik gebruik zelf No-IP, een dienst vergelijkbaar met DynDNS. Hier krijg je een subdomein bestaande uit een A-record naar je dynamische IP (bijvoorbeeld iemand.no-ip.com). Ik heb zelf een CNAME-record aangemaakt op een domein dat ik heb (bijvoorbeeld home.iemand.nl), die verwijst naar het subdomein van No-IP. Dit werkt prima.
Op zich leuke constructie, maar TS wil op poortniveau doorsturen. Dat gaat niet werken ;)

blub

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Ik gebruik zelf voor mijn testdomein smtp op een andere poort dan de standaard poort 25, omdat ik die al voor m'n gewone omgeving gebruik. Ik zie dat ze ook http redirection ondersteunen. Wellicht dat je bij www.dnsmadeeasy.com ook kunt forwarden naar een andere poort dan 80 en of 21?

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
De meeste routers ondersteunen dyndns, dan wordt je dns mijnip.dyndns.org oid. Binnen je domeinregistratie maak je vervolgens een record aan met www.domein.nl CNAME mijnip.dyndns.org

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bter lezen

[ Voor 94% gewijzigd door Fish op 09-12-2011 23:18 ]

Iperf

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@TS: DNS heeft niets te maken met poorten.

Wat jij wilt kan dus niet zonder tussenkomst van een (proxy)server buiten jouw intranet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Wat de TS hier wil doen zal niet lukken, hij wil op dns-niveau een poort meegeven. Bijvoorbeeld:

subdomein.domein.be IN A 10.0.0.1:8080

Dat zal nooit werken. Het enigste dat dns doet is het omzetten van namen in IP adressen. Niet meer en niet minder.

Nu voor HTTP zou je nog wel een of andere constructie kunnen opzetten, maar voor andere diensten zal het al zonder proxy-server niet te doen zijn.

edit: volgende keer moet ik wat sneller zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 23:26 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daarom staat er dat ik beter moet leren lezen ;)

Iperf

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:52:
Beste,

Ik heb een webserver draaien bij mij thuis op poort 8080 en een ftp-server op poort 8021. Ik ben bij telenet dus de standaard poorten 80 en 21 kan ik niet gebruiken. Ik heb een dynamisch ip-adres en dat wordt bijgehouden via dyndns.
Nu, ik heb enkele domeinnamen en ik zou graag een domeinnaam aanmaken intranet.domeinnaam.be die van overal bereikbaar is.
Ik zou die graag instellen als A-record, maar daar kan je geen poort opgeven... Is er een mogelijkheid om een A-record te koppelen aan mijn dynamisch ip zonder dat je de aangepaste poorten moet opgeven? Ik wil dus intranet.domeinnaam.be ipv intranet.domeinnaam.be:8080 of intranet.domeinnaam.be:8021.

Is dit mogelijk?

Mvg,
Nathan
Leg mij eens uit wat je poorten met je DNS records te maken hebben? Juist, niets dus. DNS records verwijzen alleen naar je IP adres. Met DynDNS kan je zorgen dat je DNS naam altijd naar je goede IP adres wijst. Voor je web en ftp server zal je altijd, no matter what, die extra poort moeten opgeven. BIjv http://jouwwebsite:8080 of ftp://jouwftp:8021. Meer kan je er niet aan doen helaas.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
1. Registreer een nathan.dyndns.com of nathan.no-ip.com en laat deze naar jouw IP wijzen

2. Maak op tinyurl.com een tinyurl naar http://nathan.dyndns.com:8080/

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55

macnerd

No Apples please :-)

Of net iets anders dan Jace / TBL aangeeft...

1. Een DynDNS domeinnaam regelen (kan gratis) en registreren in je modem indien mogelijk (anders moet je iedere maand de registratie verlengen).

2. Laat je eigen domein doorlinken met behulp van een location redirect (DynDNS adres met poortnummer zichtbaar in adresbalk) of in een frame (originele domeinnaam wordt in adresbalk getoond maar url van frame wijst naar DynDNS adres met poortnummer).

Het hangt er uiteraard wel vanaf of je provider dat ondersteunt.

MacNerd

Pagina: 1