Router loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Netgear wndr3700 (v1) router, namelijk het volgende. Als ik vanaf mijn PC een groot aantal gigabytes naar mijn NAS (Synology DS211j) kopieer (via de Data Replicator), lijkt het erop alsof de router na ongeveer 5 gigabyte vastloopt. Er is dan geen enkel netwerkverkeer meer mogelijk van PC naar NAS en vanaf andere PC's werkt ook de internetverrbinding (via Ziggo) niet meer en is geen enkel ander systeem in het netwerk te pingen. De router is alleen tot leven te wekken door hem weer aan en uit te zetten.

Ik heb al zitten stoeien met andere firmwares, met het aanpassen van netwerksnelheden (1000/100 mbit), andere poorten, andere bekabeling maar niets helpt. Moet ik hieruit concluderen dat de switchfunctie van de router gewoon niet goed werkt en hij retour leverancier moet of is er iets anders aan de hand?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Voor het verkeer zoals jij het benoemt wordt alleen het switching deel van de 3700 gebruikt. Dit zou eigenlijk helemaal geen invloed mogen hebben op de "overige" werking. Je zou nog kunnen testen of de firmware geupdate kan worden (en na upgrade of de problemen nog steeds op treden), maar ik denk (ook) dat het een gevalletje garantie is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Vandaag weer hetzelfde probleem: bij het kopieren van een aantal grote ( > 600 Mb) bestanden loopt de switch weer vast. Als ik in de router kijk bij de 'attatched devivces', dan staat daar geen enkel wired device meer aangesloten, ondanks dat er 4 apparaten aangesloten zijn waaronder de PC vanaf waar gekopieerd wordt.

Ik begin toch te vermoeden dat het iets is met de netwerkkaart van de PC, aangezien dit probleem bij geen andere PC voor komt. Ik zal eens een losse NIC regelen om te kijken of dat helpt.

Verwijderd

Drivers van je NIC updaten?

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Dan ook de oplossing : ik heb een Intel gbit nic in de pc gezet en alles werkt perfect. Snelheid is nog niet gbit (23 mbyte /s) maar het is in ieder geval stabiel. Vreemd dat de interne nic de boel kan laten vastlopen maar goed...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Echt niet... Is waarschijnlijk gewoon Realtek-rommel :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Borromini schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 07:54:
Echt niet... Is waarschijnlijk gewoon Realtek-rommel :).
Dat Realtek rommel is kan wel kloppen, maar mijn vorige router had er geen problemen mee. Vandaar dat ik in eerste instantie mijn nieuwe router verdacht. Maargoed, probleem opgelost, nu alleen kijken of die transfersnelheden nog wat omhoog kunnen.
Pagina: 1